Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een basis PC worden, die gebruikt gaat worden om onder andere te internetten en standaard office zaken zoals Word, Excel en Outlook. Daarnaast zal heel af en toe een digitale foto worden bewerkt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht dat voor €600,- een toekomstbestendige basis PC mogelijk moet zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, eventueel een oude SSD als back-up.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
kast
moederbord
processor
voeding
werkgeheugen
ssd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het liefst een iets stillere PC, maar hoeft zeker niet geluid stil te zijn.
Ga je overklokken?
Nee,
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een systeem dat goed bij elkaar past, en vooral bang for buck biedt. Daarnaast moet het systeem toekomstbestendig zijn. Dit lijk mij niet moeilijk met het gewenste gebruik.
Uit verschillende BBG heb ik onderstaande samengesteld. 16 GB ram is overdreven, maar dacht er zitten maar twee sloten in het moederbord. Of je doet nu 2x4gb of dus de overkill.
Zijn er zaken die niet bij elkaar passen, of zijn er verstandigere keuzes te maken.
Ik veracht dat de i3 processor de juiste processor is. Meer dan snel genoeg nu, en ook voor de komende jaren. Daarnaast denk ik dat een videokaart voor de activiteiten overkill is. Klopt mijn dit en kan ik komende jaren vooruit met de officetaken die wil uitvoeren?
Het moet een basis PC worden, die gebruikt gaat worden om onder andere te internetten en standaard office zaken zoals Word, Excel en Outlook. Daarnaast zal heel af en toe een digitale foto worden bewerkt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht dat voor €600,- een toekomstbestendige basis PC mogelijk moet zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, eventueel een oude SSD als back-up.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
kast
moederbord
processor
voeding
werkgeheugen
ssd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
het liefst een iets stillere PC, maar hoeft zeker niet geluid stil te zijn.
Ga je overklokken?
Nee,
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een systeem dat goed bij elkaar past, en vooral bang for buck biedt. Daarnaast moet het systeem toekomstbestendig zijn. Dit lijk mij niet moeilijk met het gewenste gebruik.
Uit verschillende BBG heb ik onderstaande samengesteld. 16 GB ram is overdreven, maar dacht er zitten maar twee sloten in het moederbord. Of je doet nu 2x4gb of dus de overkill.
Zijn er zaken die niet bij elkaar passen, of zijn er verstandigere keuzes te maken.
Ik veracht dat de i3 processor de juiste processor is. Meer dan snel genoeg nu, en ook voor de komende jaren. Daarnaast denk ik dat een videokaart voor de activiteiten overkill is. Klopt mijn dit en kan ik komende jaren vooruit met de officetaken die wil uitvoeren?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 118,- | € 118,- |
| 1 | MSI H110M ECO | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 36,51 | € 36,51 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Corsair Vengeance 400W | € 58,66 | € 58,66 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 84,95 | € 84,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 440,02 | |
[ Voor 6% gewijzigd door GvdHengel op 22-12-2016 22:05 ]