Toon posts:

Win2k probs met spielerij, experts gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik een spel 3D spel speel (Quake 3 en Operation Flashpoint) loopt me systeem na ongeveer 10 minuten vast.

Volgens mij kan het komen door:

1) Drivers
Heb volgens mij alle nieuwste driver in huis.
- Nieuwste Radeon Drivers
- Win2k AGP 3D patch.
- Via 4in1432v
- Direct X 8
- Rest van de drivers, minder van belang maar ook allemaal nieuw.

2) Processor warmte
Mijn Thunderbird 950 word als ik een 3d spel speel 58,5 tot 59 graden, daarna crashed hij, ik weet niet of dit de oorzaak is.

3) Voeding
Er komt een beste hitte uit de voeding, de lucht die uit het coolertje word geblazen is met de kast open over de 42 graden. Het is een 300 watt voeding.

Ik kon dit alles perfect spelen onder WinME.

Please Help.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik had een tijdje terug ook steeds vastlopers in spellen, bij mij was m'n videokaart de oorzaak

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk aan je videokaart.
Radeon schijnt het niet altijd goed te doen onder win2k

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet wachten op nieuwe drivers??

Verwijderd

Topicstarter
Wel gek dat ie steeds op 58/59 graden er mee kapt.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36
onderclock je cpu eens,

dan word die minder heet,
of verlaag je core voltage

PVoutput

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Same here, cs kapt in het menu bij mij, maar als ik heb net opstart doet ie het wel, ga ik na een uurtje weer het menu terug in ga -> CRASH, ik ga binnenkort es die kap er af halen en een desktop fan (of 2 :P ) op laten blazen, doet ie het dan wel, haal ik ff een Fop32-1 ofzo (fop38 maakt volgens velen veel herrie, dus die valt af, hoe is de herrie van een fop38 eigenlijk tov een delta 80 mm fan?)

BTW: mijn cpu wordt ong 59 graden, maar de laatste tijd iets van 65 door het warme weer :(

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
precies

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:13

MartNL

Op zondag 01 juli 2001 20:35 schreef ubermaestro het volgende:
Same here, cs kapt in het menu bij mij, maar als ik heb net opstart doet ie het wel, ga ik na een uurtje weer het menu terug in ga -> CRASH, ik ga binnenkort es die kap er af halen en een desktop fan (of 2 :P ) op laten blazen, doet ie het dan wel, haal ik ff een Fop32-1 ofzo (fop38 maakt volgens velen veel herrie, dus die valt af, hoe is de herrie
van een fop38 eigenlijk tov een delta 80 mm fan?)

BTW: mijn cpu wordt ong 59 graden, maar de laatste tijd iets van 65 door het warme weer :(
IK heb een fop38 en ik hem op 7volt lopen en hij koelt perfect en het lawaai valt nu erg mee. ;) Oh ja niet warmer dan 51 graden en ik gebruik artic zilver

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op zondag 01 juli 2001 20:56 schreef MartNL het volgende:

[..]

IK heb een fop38 en ik hem op 7volt lopen en hij koelt perfect en het lawaai valt nu erg mee. ;) Oh ja niet warmer dan 51 graden en ik gebruik artic zilver
Gebruik je ook een spacer of is dat niet nodig bij een globalwin omdat daar een klein risico is.

* ubermaestro heeft nog nooit een cpucooler bevestigd :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ff met een grote plafondventilator bezig geweest, ik had de CPU op 45 graden lopen, toch liep ie nog wel vast, lang zoveel niet meer, maar toch. De 3Dmarks 2001 schoten nu ook omhoog.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik denken aan CPU warmte, of aan GPU/Voeding wartme???

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

De perfomance van ATI drivers is in Windows 2000 om te janken, dus zelfs als je het werkend kan krijgen ben je waarschijnlijk stukken beter af met een Windows 98 partitie voor je games. Hopelijk brengt ATI gauw wat efficientere drivers uit, want de kaart is opzich een goed produkt :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1