Toon posts:

Wil een headset razer tiamat 7.1 met externe geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Heey beste tweakers
Ik zit te denken om een razer tiamat 7.1 headset te kopen omdat ik veel fps spellen speel alleen ik heb een vraag over de aansluiting van de headset ik heb een maximus hero viii moederbord zonder een aparte geluidskaart en ik za't te denken om een externe usb geluidskaart te kopen maar omdat de razer tiamat al een bedieningspaniel heeft met usb vroeg ik me af of het wel nodig is om een geluidskaart te kopen omdat ik dan mijn headset aansluit op de bedieningspaneel aansluit van razer en dat weer moet aansluiten op de externe geluidskaart( waar op veel foto's maar 4 aansluiting zitten terwijl de tiamat er 5 heeft ) en die moet aansluiten op me pc als noob klinkt het voor mij als een omweg ?
En kom ik 1 aansluitpunt tekort bij veel externe kaarten

Relevante software en hardware die ik gebruik
...maximus hero viii -

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...filmpjes op YouTube maar daar wordt ik niet wijzer van

Alle reacties

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 12:33
Als dit wordt geadverteerd als een 7.1 headset heeft deze een USB aansluiting en maakt deze gebruik van een eigen in-line geluidskaart. Hierdoor heb je dus geen aparte geluidskaart nodig op moederbord of extern.

Zie hier: http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-tiamat-71

Let wel op dat naar mijn mening een headset als deze (met meerdere drivers, ofwel speakers) vaak de geluidskwaliteit niet ten goede komt, dit blijkt wel uit het feit dat vaak niet meer voor deze approach wordt gekozen met modernere headset. Het 7.1 effect niet heel anders zal zijn dan een goed stel headphones en een geluidskaart die 7.1 kan simuleren via software. Ook blijkt uit reviews dat de microfoon ook niet geweldig is.

Mijn advies, tenzij je echt deze headset wil is te gaan voor een veel goedkopere headset als de HyperX cloud II (Ook 7.1 alleen gesimuleerd) die meer 100 euro goedkoper is en zal waarschijnlijk beter geluid/microfoon kwaliteit bieden.

product: Kingston HyperX Cloud II

[ Voor 31% gewijzigd door Raphire op 22-12-2016 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie maar thx voor je feedback ik blijf bij mijn oude headset want het is zonde om veel geld uit te geven terwijl je er niet heel veel beter van word