Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een gaming laptop. Het was een lange tijd geleden dat ik spellen op de PC gespeeld heb, dus ben er eerlijk gezegd niet helemaal meer in thuis.
Wat is je budget?
€2000. Minder is altijd beter.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
2-3x per maand. Liefst een lichte laptop dat niet groter is dan 15".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb in het verleden enkel laptops van Asus en Apple gebruikt, dus heb nog niet veel ervaring met andere merken.
Ik heb het volgende gevonden:
Asus Rog GL502vm
- GTX1060
- G sync
- 8gb ram
- 128gb ssd
- €1599
Asus Rog GL502vs
- GTX1070
- G sync
- 8gb ram
- 128gb ssd
- Iets groter dan zijn 1060 broertje
- €1999
MSI GS63VR Stealth Pro
- GTX1060
- 16gb ram
- 256 ssd
- Ontzettend dun voor een gaming laptop
- € 1999 (Tijdelijk in aanbieding bij alternate voor €1599)
MSI GS63VR Stealth Pro 4k
- GTX1060
- 4k scherm
- 16gb ram
- 256 ssd
- €2199 (Tijdelijk voor €1759
Alienware 15
- GTX1070
- G sync
- 16gb ram
- 256gb ssd
- €2359
De Asus opties lijken mij het goedkoopst. Er zit iets minder ram en opslag in. Ik ben alleen niet zo fan van de oranje details.
De MSI laptops zijn heerlijk dun en erg competitief geprijsd met de korting. Heeft geen G sync. Heb er persoonlijk geen ervaring mee, dus weet niet of dat veel impact heeft op de ervaring.
Alienware is eigenlijk boven budget. Ook veruit de grootste en zwaarste. Het ziet er wel stevig uit en het design spreekt mij persoonlijk ook erg aan. Die grootte gaat gepaard met een iets betere batterij. Misschien dat deze met een kortingsactie toch binnen het budget valt.
Heeft er iemand ervaring met deze merken? En of tips waar ik op zou moeten letten bij het kopen van gaming laptops.
Ik ben op zoek naar een gaming laptop. Het was een lange tijd geleden dat ik spellen op de PC gespeeld heb, dus ben er eerlijk gezegd niet helemaal meer in thuis.
Wat is je budget?
€2000. Minder is altijd beter.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
2-3x per maand. Liefst een lichte laptop dat niet groter is dan 15".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb in het verleden enkel laptops van Asus en Apple gebruikt, dus heb nog niet veel ervaring met andere merken.
Ik heb het volgende gevonden:
Asus Rog GL502vm
- GTX1060
- G sync
- 8gb ram
- 128gb ssd
- €1599
Asus Rog GL502vs
- GTX1070
- G sync
- 8gb ram
- 128gb ssd
- Iets groter dan zijn 1060 broertje
- €1999
MSI GS63VR Stealth Pro
- GTX1060
- 16gb ram
- 256 ssd
- € 1999 (Tijdelijk in aanbieding bij alternate voor €1599)
MSI GS63VR Stealth Pro 4k
- GTX1060
- 4k scherm
- 16gb ram
- 256 ssd
- €2199 (Tijdelijk voor €1759
Alienware 15
- GTX1070
- G sync
- 16gb ram
- 256gb ssd
- €2359
De Asus opties lijken mij het goedkoopst. Er zit iets minder ram en opslag in. Ik ben alleen niet zo fan van de oranje details.
De MSI laptops zijn heerlijk dun en erg competitief geprijsd met de korting. Heeft geen G sync. Heb er persoonlijk geen ervaring mee, dus weet niet of dat veel impact heeft op de ervaring.
Alienware is eigenlijk boven budget. Ook veruit de grootste en zwaarste. Het ziet er wel stevig uit en het design spreekt mij persoonlijk ook erg aan. Die grootte gaat gepaard met een iets betere batterij. Misschien dat deze met een kortingsactie toch binnen het budget valt.
Heeft er iemand ervaring met deze merken? En of tips waar ik op zou moeten letten bij het kopen van gaming laptops.