Toon posts:

Fysieke PC winkel / videokaart bij A10 7850K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hallo, ik vroeg mij af, weet iemand fysieke PC winkels in Nederland (liefst in de buurt van Noord-Holland)? Ik wil graag PC onderdelen kopen maar ik zou het fijn vinden om onderdelen zelf te zien en met een medewerker te praten en vragen te stellen.
Alvast bedankt.

Alle reacties

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

je bent hier ook op een goede plek.

wat voor onderdelen wil je kopen en wat wil je er mee doen. denk dat je hier ook goed en misschien nog wel beter geholpen kan worden dan in een fysieke pc winkel. mijn ervaring met bijvoorbeeld de mycom is dat ze iets wat 15% duurder automatische de betere keus vinden

There eent no place like home

Verwijderd

Medewerkers van computerwinkels en goed onafhankelijk advies gaat niet samen. Wat op voorraad is is de beste keuze want ze willen er vanaf en ga je met een slecht uitgebalanceerd systeem naar huis. Na verloop van tijd kom je hier voor een oplossing omdat het systeem niet naar je zin presteert door een verkeerde onderdelenkeuze.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:32
buitendat je dit ook zeer makkelijk had kunnen Google http://www.computerwinkel-gids.nl/noord-holland

Denk ik ook dat als je je wensen hier op Tweakers zet je samen een top systeem kan samenstellen.

Cloud ☁️

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:07
Advies kun je het beste hier inwinnen, of je de gekozen onderdelen dan in een winkel wilt aanschaffen is aan jou.
Kijk alleen uit met dingen die niet op voorraad zijn en/of niet te leveren en dat er dan een 'goed' alternatief wordt aangeboden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:21:
Mijn vraag

Hallo, ik vroeg mij af, weet iemand fysieke PC winkels in Nederland (liefst in de buurt van Noord-Holland)? Ik wil graag PC onderdelen kopen maar ik zou het fijn vinden om onderdelen zelf te zien en met een medewerker te praten en vragen te stellen.
Alvast bedankt.
Als je de perfecte PC voor jou wil samenstellen dan is er waarschijnlijk niet een winkel te vinden welke al die onderdelen heeft liggen. Misschien wel enkelen, maar ongetwijfeld niet allemaal, als ze dat wel hebben dan zal het waarschijnlijk niet de best mogelijke PC zijn. Is dus eigenlijk kiezen tussen een winkel met alles op voorraad maar dan krijg je een PC erin met niet de beste onderdelen en een slecht onderdeel ertussen is ook niet uitgesloten. Of een winkel welke niet alles heeft liggen, maar het wel allemaal voor jouw kan bestellen als de samenstelling is gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, bedankt allemaal, nu bijna iedereen zegt dat dat hier het beste kan, hierbij een vraag die ik graag wil stellen:

Ik heb een tijd geleden een game PC gekocht. Het enige probleem is dat ik toch een beetje teleurgesteld ben in hoeverre hij werkt. Ligt niet aan het feit dat hij stuk is ofzo maar vooral dat ik de verkeerde prijs heb uitgekozen (415 euro), ik speel voornamelijk Rainbow Six Siege, en ik haal maar 30 frames op de low settings, wat natuurlijk eigenlijk niets is. Ik heb dus besloten om mijn GPU te upgraden (is nu nog Radeon R7 intergrated graphics. Ja je ziet het goed: intergrated >.<). Zelf ben ik het meest aangetrokken door de Gigabyte gtx 1050ti OC 4GB (169 euro op 4launch). Ik heb voornamelijk voor deze gekozen omdat ik natuurlijk niet 140 fps op max settings wil (dûh...) maar wel gemiddeld hoge framerates wil halen. Nu is de concurrent van deze video kaart de Msi radeon rx 470 gaming x 8g, die nu ongeveer voor 200 euro op marktplaats te vinden is (op normale winkels rond de 240 en zoveel wil ik niet uitgeven).

Mijn vraag is:

1. Voor welke videokaart zal ik gaan? (als een van jullie een betere weet, vertel mij gerust welke en waarom)
en 2. (misschien onnodig ik weet niet zoveel van PC's) bestaat er zoiets als een overkill GPU? (dus dat de GPU te sterk is voor mijn moederbord/CPU)?

Moederbord: ASRock FM2A88M Extreme4+
PSU: 550W Corsair VS550
CPU: AMD A10 7850K / 3,70GHz

(ik ben nieuw op deze site, dus ik heb eigenlijk geen idee of een van jullie een melding krijgt dat ik dit gereageerd heb, daarom maak ik hier voor de zekerheid nog een aparte post van :P)

Alvast hartelijk bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2016 17:53 ]

Verwijderd

Welke monitor heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu de AOC I2369VM: 1920x1080, 23 inch.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2016 18:19 . Reden: woord vergeten ]

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 12:33
Uit deze video kun je halen wat voor FPS je kan verwachten met de 1050ti en de rx470. YouTube: Rainbow Six Siege GTX 1060 - GTX 1050 Ti - RX 470 - GTX 970 | FRAME-...

Zoals je kan zien heeft in Rainbow Six Siege de rx470 soms wel meer dan 50-60% extra FPS, maar daarvoor betaal je direct wel wat extra. Als ik jou was zou ik daarom toch, als je budget dat toelaat voor de rx470 kiezen.

Ik zou voor deze rx470 gaan (Ongeveer €205)
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G

Verwijderd

In RSS presteren nVidia kaarten niet lekker. Elke benchmark die je tegenkomt maakt dat duidelijk. Een AMD R9 280X presteert 25% beter en die heb je 2e hands voor minder dan €100,- en voor €150,- heb je een r9 290 die minimaal 50% beter presteert.

Verwijderd

Topicstarter
Raphire schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:51:
Uit deze video kun je halen wat voor FPS je kan verwachten met de 1050ti en de rx470. YouTube: Rainbow Six Siege GTX 1060 - GTX 1050 Ti - RX 470 - GTX 970 | FRAME-...

Zoals je kan zien heeft in Rainbow Six Siege de rx470 soms wel meer dan 50-60% extra FPS, maar daarvoor betaal je direct wel wat extra. Als ik jou was zou ik daarom toch, als je budget dat toelaat voor de rx470 kiezen.

Ik zou voor deze rx470 gaan (Ongeveer €205)
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G
Hartelijk bedankt, ik kijk er even naar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:19:
In RSS presteren nVidia kaarten niet lekker. Elke benchmark die je tegenkomt maakt dat duidelijk. Een AMD R9 280X presteert 25% beter en die heb je 2e hands voor minder dan €100,- en voor €150,- heb je een r9 290 die minimaal 50% beter presteert.
Sorry, wat is RSS? Ik neem aan dat je in je bericht bedoeld dat zo'n GPU van AMD beter werkt met mijn moederbord/CPU?

Verwijderd

Rainbow Six Siege misschien?

Nee dat bedoel ik niet. AMD gpu's presteren in RSS beter dan gelijk geprijsde nVidia's ongeacht de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:31:

Nee dat bedoel ik niet. AMD gpu's presteren in RSS beter dan gelijk geprijsde nVidia's ongeacht de cpu.
Oh wow kon ik echt wel weten 8)7 ik zal eens naar die AMD gpu's kijken. Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 19:31:

Nog ff een ding: als ik op youtube zoek: Sapphire Radeon R9 290 benchmarks kom ik uit op video's van 2 tot 3 jaar oud. Misschien was dat toen wel een high end GPU, maar als dat niet zo was lijkt mij het sterk als hij nog niet outdatet is, sorry als dit een onnodige vraag is. En sowieso als ik andere games zou gaan spelen is hij dan alsnog beter dan de RX 470?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2016 20:00 ]

Verwijderd

De R9 290 was een paar jaar geleden idd een high-end gpu en komt vandaag de dag nog prima mee. De prestaties zijn vergelijkbaar met een RX 470.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja natuurlijk, de r9 290 is een oude kaart, dus wat outdated. Echter, het was wel een high end kaart van nieuw rond de 350 euro. Nu is deze 2e hands een stuk goedkoper.

De RX470 is nieuw en misschien een tikke sneller, met een nieuwprijs van 225 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:38:
De R9 290 was een paar jaar geleden idd een high-end gpu en komt vandaag de dag nog prima mee. De prestaties zijn vergelijkbaar met een RX 470.
Hai, hierbij hopelijk mijn laatste vraag, ik heb gemerkt dat de Sapphire R9 290 4GB eigenlijk alleen maar 2e hands word verkocht. Dus heb ik ff zitten rond te kijken op deze site en op martkplaats, nu vond ik bovenstaande GPU voor rond de 150 euro op tweakers (deze zijn 90% allemaal een beetje dood ivm dat ze al een tijd gebruikt zijn), maar op marktplaats vond ik de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X voor 150 euro die gloednieuw is, de eigenaar had namelijk een gtx 1080 die stuk ging, had de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X als vervanging gekocht maar kennelijk is de gtx 1080 weer gerepareert waardoor de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X eigenlijk nauwelijks gebruikt is. Het lijkt mij dan het handigste om voor de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X te gaan toch?

Verwijderd

Een R9 290 kan niet nieuw zijn omdat de het gewoon een oudere kaart is die al een tijd niet meer in productie is. Een videokaart kopen op Marktplaats zou ik trouwens alleen doen als je hem kunt ophalen en testen, voor hetzelfde krijg je een baksteen toegestuurd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:51:
[...]

Hai, hierbij hopelijk mijn laatste vraag, ik heb gemerkt dat de Sapphire R9 290 4GB eigenlijk alleen maar 2e hands word verkocht. Dus heb ik ff zitten rond te kijken op deze site en op martkplaats, nu vond ik bovenstaande GPU voor rond de 150 euro op tweakers (deze zijn 90% allemaal een beetje dood ivm dat ze al een tijd gebruikt zijn), maar op marktplaats vond ik de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X voor 150 euro die gloednieuw is, de eigenaar had namelijk een gtx 1080 die stuk ging, had de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X als vervanging gekocht maar kennelijk is de gtx 1080 weer gerepareert waardoor de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X eigenlijk nauwelijks gebruikt is. Het lijkt mij dan het handigste om voor de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X te gaan toch?
Is dat http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=13? Staat nergens dat deze gloednieuw is. Ga er maar vanuit dat de verkoper deze gebruikt heeft gekocht voor nagenoeg dezelfde prijs en er nu weer vanaf wil.
En wat The_Mask zegt: koop alleen op MP als je gaat ophalen en kunt testen. Er hangen vreemde snuiters rond op MP.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 19:18:
[...]

Is dat http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=13? Staat nergens dat deze gloednieuw is. Ga er maar vanuit dat de verkoper deze gebruikt heeft gekocht voor nagenoeg dezelfde prijs en er nu weer vanaf wil.
En wat The_Mask zegt: koop alleen op MP als je gaat ophalen en kunt testen. Er hangen vreemde snuiters rond op MP.
oke hartelijk bedankt nog en een fijne feestdagen gewenst!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:15
Een 290 aan de praat krijgen wordt lastig vrees ik.
Ik wil niet weten wat voor een voeding er in een game pc van 415 euro zit.
Denk dat we er wel op kunnen gokken dat deze niet de benodigde stroomaansluitingen heeft.

Een 7950/70 of 280 zou misschien nog wel kunnen.
Niet idioot duur 2e hands.

Daarna je les leren.
De best buy guides op tweakers in de gaten houden en sparen voor een nieuwe pc van 7 a 800 euro

Verwijderd

D-dark schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:44:
Een 290 aan de praat krijgen wordt lastig vrees ik.
Ik wil niet weten wat voor een voeding er in een game pc van 415 euro zit.
Denk dat we er wel op kunnen gokken dat deze niet de benodigde stroomaansluitingen heeft.
Als je het topic goed doorleest weet je het. Het is geen goede voeding maar ook niet zo slecht dat een R9 290 niet mogelijk is.
Pagina: 1