Photoshop probleem

Pagina: 1
Acties:

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Ik heb last van een heel wazig probleem in fotoshop. Ik kan de "punt-" en "komma-toetsen" niet (meer) gebruiken in Photoshop.Wanneer ik bijvoorbeeld een foto 1.2 graden wil roteren, dan kan dat niet. Ook bij andere functies lukt het niet.
Wie snapt er nog iets van :?
oja, ik heb een microsoft natural keyboard met usb-hub en van die zogenaamd "handige" knoppen .

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
punt kan niet nee, komma moet het gewoon doen

echt vaag probleenm :?

enisgte optie lijkt mij om gewoon ff photoshop opnieuw te installen....

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Probleem is als volgt.
Het decimale scheidingsteken is in de US een punt. En Photoshop is een Amerikaans product. En je toetsenbord staat zelfs op Amerikaans.
Maar je regional settings staan op Dutch. En het decimale scheidingsteken is een komma in Nederland, dus moet je gewoon een komma blijven gebruiken.
Hier hebben overigens alle Adobe programma's last van (IMHO gewoon een domme bug, die er helaas al erg lang inzit: presets in Illustrator zijn bijv. allemaal met een punt als scheidingsteken ingezet, en dus niet te gebruiken op een "Nederlandse" machine).

P.S.: waarom roepen een hoop mensen eigenlijk gelijk reinstall i.p.v. troubleshoot de laatste tijd? D'r worden aardig wat CPU cycles verpest aan reinstalls die geen problemen oplossen.
OK, in mijn tijd op de helpdesk riepen we ook regelmatig "formatteren" maar dat was dan eerder om de gemiddelde calltijd zo kort mogelijk te houden dan om mensen echt te helpen. Just my $.02.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!