Toon posts:

32 inch televisie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben van plan een 32" tv aan te schaffen, echter ben ik geen deskundige op dit gebied.

Ik heb bijvoorbeeld de volgende 2 gevonden:

http://www.tvstore.nl/pro...65/samsung-ue32j5100.html

En

http://www.tvstore.nl/pro...65/samsung-ue32j5200.html

Los van het feit dat de een een smart-tv is en de ander niet zie ik vrijwel geen verschil. Dus ik snap de prijzen niet echt.. Zit er überhaupt nog verschil in qua beeldkwaliteit?

En is het 't waard om nog iets meer neer te leggen voor de volgende tv?

http://www.tvstore.nl/pro...-32pfs6401-ambilight.html

Of zou ik dat geld besparen en er wat betere speakers voor kopen, aangezien de ingebouwde ruk zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
In principe gaat het bij beeldkwaliteit om zwartwaarden. Het beeld is dan minder plat, heeft dan meer diepte. OLED TVs hebben de beste zwartwaarden. Bij de betere Plasma's zat dat ook wel goed. Bij LCd hebben vooral de dure full array local dimming TVs betere zwartwaarden. Je kunt bij LCd de diepte wat verbeteren door een lamp achter de TV te zetten, dat noemen ze Bias Lighting. Dus Ambilight zal een vergelijkbaar effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

De eerste heeft 20 watt tegen over 10 watt speakers.
De ene heeft een dual core tegenover quad core.
De 2de heeft wifi en netwerk aansluiting.

Ze hebben alle 2 2x hdmi en de philips heeft er 4.
Dus hoeveel hdmi aansluitingen heb je nodig ?

[ Voor 9% gewijzigd door chucky666 op 23-12-2016 05:57 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoor in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis. Je topic is dus die kant op verhuisd.

Verder een gewijzigde titel topic want met de oude was het nogal vaag waarover het topic eigenlijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
8mile13 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 01:01:
In principe gaat het bij beeldkwaliteit om zwartwaarden. Het beeld is dan minder plat, heeft dan meer diepte. OLED TVs hebben de beste zwartwaarden. Bij de betere Plasma's zat dat ook wel goed. Bij LCd hebben vooral de dure full array local dimming TVs betere zwartwaarden. Je kunt bij LCd de diepte wat verbeteren door een lamp achter de TV te zetten, dat noemen ze Bias Lighting. Dus Ambilight zal een vergelijkbaar effect hebben.
Dank voor je antwoord. Dat klinkt inderdaad logisch. Is dit ook te bereiken door een simpel lampje achter de tv te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 05:48:
De eerste heeft 20 watt tegen over 10 watt speakers.
De ene heeft een dual core tegenover quad core.
De 2de heeft wifi en netwerk aansluiting.

Ze hebben alle 2 2x hdmi en de philips heeft er 4.
Dus hoeveel hdmi aansluitingen heb je nodig ?
Dankjewel, ik realiseer me het feit over het verschil tussen processors nu pas.
Nu vraag ik me wel af, waarom zou je een quad core processor nodig hebben in een tv die geen smart-tv is? Is dat dan puur voor het afspelen van bestanden vanaf USB etc?
Ik denk maar 2 aansluitingen nodig te hebben, 1 voor PS4 en de ander voor een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 07:39:
Aankoopadvies hoor in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis. Je topic is dus die kant op verhuisd.

Verder een gewijzigde titel topic want met de oude was het nogal vaag waarover het topic eigenlijk gaat.
Ah oké, ik ben niet heel actief op dit forum dus excuses. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:26:
[...]

Dank voor je antwoord. Dat klinkt inderdaad logisch. Is dit ook te bereiken door een simpel lampje achter de tv te plaatsen?
Wat ze normaal doen is een TV pro-kalibreren en dan licht achter de TV zetten van 6500Kelvin met een specifieke intensiteit . Meeste licht is hiervoor niet geschikt. Voor een TV zonder pro-kalibratie maakt dit weinig uit. Je kunt er dus gewoon wat licht achter zetten. Ik denk dat witachtig het best is. Ik zou iets met een dimmer gebruiken.

http://www.howtogeek.com/...aming-with-bias-lighting/
Pagina: 1