Ik heb deze week mijn bestelling bij een webshop geannuleerd en heb een spoed terugbetaling gehad. Dit is allemaal netjes verlopen en heb het geld op mijn rekening, echter kreeg ik te horen dat de bestelling is verzonden. Wat zijn nu mijn rechten? Mag ik dit product houden? Kunnen ze nog een rekening na sturen?
Als je het houdt, moet je alsnog betalen. Als je het niet wilt houden, terug sturen.
Lijkt me toch niet meer dan logisch.....
Lijkt me toch niet meer dan logisch.....
<Zinloze tekst hier>
Je rechten? Je weet dat het ding niet van jou is maar wil toch weten hoe je het alsnog mag houden? 
Je rechten zijn simpel: je krijgt wanneer je het pakketje aanneemt iets in bezit dat niet rechtmatig van jou is. De winkel zal je vragen om het product terug te sturen en als je dat niet wil kunnen ze je daar een factuur voor sturen. Aangezien je blijkbaar je geld al terughebt kun je het pakketje waarschijnlijk gewoon het beste weigeren als het afgeleverd wordt, maar dat kun je beter even overleggen met de winkel.
Je rechten zijn simpel: je krijgt wanneer je het pakketje aanneemt iets in bezit dat niet rechtmatig van jou is. De winkel zal je vragen om het product terug te sturen en als je dat niet wil kunnen ze je daar een factuur voor sturen. Aangezien je blijkbaar je geld al terughebt kun je het pakketje waarschijnlijk gewoon het beste weigeren als het afgeleverd wordt, maar dat kun je beter even overleggen met de winkel.
[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 22-12-2016 17:28 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat je het durft te vragen...
Kunnen we bij deze een verzoek indienen dat meneer niet mag handelen in de VA?
[ Voor 58% gewijzigd door Fore! op 22-12-2016 17:29 ]
Let wel, neem zelf contact op en vraag hun hoe je moet retourneren. Als je op eigen houtje retourneert dan ben jij verantwoordelijk voor de verzending.
Vraag ook of zij de kosten voor hun rekening nemen. Idealiter laten ze het pakket ophalen door een koerier
Vraag ook of zij de kosten voor hun rekening nemen. Idealiter laten ze het pakket ophalen door een koerier
Ik was oprecht benieuwd hoe dit wettelijk in elkaar zit, ik was al van plan om de bestelling te weigeren. Zou ik mogen vragen wat deze vraag nou weer te maken heeft met reageren op VA topics?rieshjart schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:27:
Dat je het durft te vragen...
Niet de topics, het onderdeel vraag en aanbod.Unjustly schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:32:
[...]
Ik was oprecht benieuwd hoe dit wettelijk in elkaar zit, ik was al van plan om de bestelling te weigeren. Zou ik mogen vragen wat deze vraag nou weer te maken heeft met reageren op VA topics?
Simpel om te voorkomen dat er herrie in de tent komt omdat je denkt dat je "bijvoorbeeld" iets mag houden terwijl je aangegeven hebt het niet meer te willen. En de verzender het pakket reeds verstuurd heeft.
Wat een nogal overdreven reactie is... TS heeft nog niets fout gedaan en jij veroordeelt hem al en wil em bannen op V&A.rieshjart schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:36:
[...]
Niet de topics, het onderdeel vraag en aanbod.
Simpel om te voorkomen dat er herrie in de tent komt omdat je denkt dat je "bijvoorbeeld" iets mag houden terwijl je aangegeven hebt het niet meer te willen. En de verzender het pakket reeds verstuurd heeft.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Nogal een overhaaste conclusie die je daar trekt, als ik echt zo achterbaks was dan zou ik net zo gemakkelijk een nieuw account aan kunnen maken toch?rieshjart schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:36:
[...]
Niet de topics, het onderdeel vraag en aanbod.
On topic: Vraag is beantwoord! Ik ga contact opnemen met de klantenservice om het retourneren te regelen, slotje kan erop!
Het simpelste is de bestelling aan de deur weigeren. Dan hoef je ook niet de verantwoordelijkheid van het verzenden te dragen. Pakket gaat dan direct retour afzender.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Je mag het best met een korrel zout nemen hoor.ChojinZ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:39:
[...]
Wat een nogal overdreven reactie is... TS heeft nog niets fout gedaan en jij veroordeelt hem al en wil em bannen op V&A.
Maar de vraag verbaasd mij enorm dat hij wellicht het recht heeft om het pakket te houden.
Vind het vreemd (buiten de reactie van de moderator) dat daar zo luchtig over gedaan wordt.
En dit topic gaat op slot. Buiten dat ik hier geen discussie waarde in zie met de huidige opzet (lees gene onderzoek) denk dat ik het duidelijk is wat je in dit geval als recht/plicht hebt. En al helemaal met zo'n spoed terugbetaling.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.