Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop die weer even meekan

Pagina: 1
Acties:

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb nu een oude laptop met een Core2Duo maar die is wat aan het overlijden..Ik doe dus wel even met een computer en wil nu ook iets samenstellen waar ik weer even mee vooruit kan ;) Ik wil er mee kunnen surfen (veel tabs open). En casual gamen. Ik wil er Overwatch en Battefield mee kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de 1000 euro. Maar als iets het echt beter maakt dan mag het iets hoger zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en scherm (Samsung 2333T, Full HD PVA).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst. In ieder geval 16 GB ram en een Nvme ssd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zoek een stil systeem.

Ga je overklokken?
Nee, houd het liever standaard.

Wat verwacht je van ons?
  • Is de gekozen koeler slim in combinatie met de SSD? Bij dit moederbord zit de Nvme aansluiting namelijk naast de CPU en de SSD kan geloof ik gaan throttlen als hij te heet wordt.
  • Voor de behuizing zoek ik een strakke behuizing. Wil de pc met een beugel onder de tafel hangen dus dan zijn knopjes aan de voorkant handiger dan de bovenkant. Ik weet alleen niet of deze stoffilters heeft?
  • Helaas heb ik geen ethernet liggen dus vandaar het tp link wifi kaartje. USB 3.0 lijkt me hiervoor slimmer dan een intern kaartje? Aangezien de achterkant van de computer richting de muur zal wijzen. Is dit slim?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 278,95€ 278,95
1Cooler Master N400 KKN1€ 52,95€ 52,95
1TP-Link Archer T4UH€ 33,-€ 33,-
1Arctic Freezer i32€ 28,50€ 28,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Samsung 960 EVO 250GB€ 129,95€ 129,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.096,15

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Waarom de keuze voor een i7? Zijn geen specifieke dingen die je ermee wilt doen die een i7 vereisen, een i5 werkt prima. Dat is dan weer te investeren in een betere videokaart. Daarnaast past een 450W voeding ook. Vind je de keuze voor Nvme ipv standaard SSD het geld waard?
Als je bespaart op de processor, voeding en SSD past er eventueel een 1070 in.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Een i7 heeft een hogere snelheid per core. Dat kan handig zijn voor de toekomst.
Een nvme ssd is lekker snel en nu de nieuwste techniek.
Welke 450W voeding zou je aanraden?
En is de combinatie koeler en ssd naast de CPU geschikt?

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Voor BF1 is een i7 geen rare keuze.

Goede voedingen zijn op het moment wat slecht leverbaar in Nederland, als in duitsland bestellen geen probleem is kun je aan de pricewatch: Corsair Vengeance 400W of de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M van nog betere kwaliteit. Ook de pricewatch: Corsair CX450M is nog een optie, maar dat is eigenlijk de oude en slechtere versie van de Corsair Vengeance 400 W.

Een NVMe SSD gaat niet throttlen bij gebruik als gaming/OS schijf. Sterker nog, waarschijnlijk gebruik je de hogere snelheid amper. Ik vind het op het moment in deze prijscategorie zonde van het geld, maar dat mag je natuurlijk zelf weten.

Deze koeler is overigens iets dunner (vandaar 'slim') pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim en van dezelfde kwaliteit.

Een 1070 zoals hierboven gesuggereerd is zonde van je geld op 1080p.

Als je computer onder je bureau in de hoek van een kamer staat, kan een usb wifi dongle een betere oplossing zijn. Ik zou je laptop in het hoekje van de pc zetten, en kijken wat het verschil in bereik is met een 'openere' ruimte. Dit is afhankelijk van je huis en router en is dus lastig advies over te geven.

De kast ken ik niet dus kan ik je niet echt mee helpen.

Verwijderd

lactaxative schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:28:
Corsair CX450M[/URL] is nog een optie, maar dat is eigenlijk de oude en slechtere versie van de Corsair Vengeance 400 W.
Niet. De CXx50M en Vengeance zijn aparte series. Zijn ongeveer tegelijkertijd geïntroduceerd.
De kast ken ik niet dus kan ik je niet echt mee helpen.
De N400 heeft dezelfde waardeloze indeling als de N300. Geen ruimte om kabels netjes weg te werken en een stofnest. Daarnaast valt de bouwkwaliteit wat tegen en is de airflow niet optimaal. Dat laatste wordt veroorzaakt door de kabels. Een betere keuzes rond dezelfde prijs zijn pricewatch: Fractal Design CORE 2500, pricewatch: Sharkoon M25-V, pricewatch: Raijintek Agos Zwart, pricewatch: Corsair Carbide Series 270R Closed en pricewatch: Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Waarom neem je nou een 960 EVO? Dat is een flinke luxe product voor een casual/gaming PC waar je weinig van zult merken hoor. Je kunt echt beter een pricewatch: Crucial MX300 m.2 525GB nemen. Bovendien heb je 250GB zo vol, games nemen tegenwoordig flink wat ruimte in beslag.

[ Voor 34% gewijzigd door Tim2010 op 24-12-2016 14:53 ]

Pagina: 1