Oude Server koppelen aan E-commerce API

Pagina: 1
Acties:

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 22:06
Wij hebben een 'oude' server voor stockbeheer, crm, facturatie enz. Deze draait lokaal bij ons op bedrijf. Ik wil een B2B e-comm opstarten en het IT-bedrijf waar we met samenwerken kost tienduizenden euro's per jaar en alles voelt oud aan en ze denken niet meer mee. De laatste offert zou 80.000 euro bedragen oom snellere servers te installeren om e-commerce mogelijk te maken. We zouden die dan zelf gaan hosten. Maar een periode van Cloudoplossingen klinkt dit verhaal erg ouderwets. We werken maar met 2 personen in het magazijn, 3 op de baan, 3 management. Die 80.000 euro is veel voor ons.

Dat is voor mij de druppel, Tijd voor vernieuwing!

Ik ken er zelf weinig van maar de server draaien een KEA-sdp systeem. Hier voeren we alle producten in, maken facturen op, herbestellen items enz. Dit is gedurende de jaren aangepast en aangepast waardoor het nu erg uitgebreid is. De database zou opgesteld zijn in Caché. (nog nooit van gehoord)

Er bestaan veel e-comm leveranciers die ook een API ter beschikking stellen. Maar ik vraag mij af of wij ons systeem kunnen koppelen aan e-commerce.
- Stock items, groepen, categoriën
- Titel product, beschrijving, specs
- bestelgegevens, adres, id's...
- aantal stuks beschikbaar
- Enz.

Een soort Sync tussen e-comm en het stockbheer/crm programma.

Kan dat zomaar? En hoe verloopt de flow? Iemand ervaring met die KEA & Caché? Kan je daar een API voor schrijven? Moet er een tussendatabase komen? Api parsing?

We zouden koppelen met Lightspeed SEO of 3Dcart.

Ik wil nu wat informatie verzamelen want als er te weinig kennis hebt wordt je afgezet in de IT-markt.

Alle tips/info zijn welkom!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Wat versta je hier precies onder E-Commerce, puur een webshop of bedoel je wat anders? Je hebt nu dus producten en de voorraad daarvan in een database (Caché) die je aan die webshop wil koppelen of zo?

Het is me niet duidelijk wat je nu precies probeert te bereiken... Maar met een goed CMS moet een koppeling te maken vallen tussen je voorraadbeheer/CRM en de shop zelf lijkt me, al dan niet via een zelf gemaakte API of een reeds bestaande plugin.

Specs

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:31

Fiber

Beaches are for storming.

Op zoek gaan naar een nieuw IT bedrijf...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijn broer is reseller van een webshop systeem en ik ben opgezadeld met het custom programmeren.
We hebben nu vanwege zijn importeursschap in de webshop ook een stockbeheer en B2B.

De totale kosten zijn dan nog geen €1500 per jaar en het ontwikkelen van de stockbeheer koste mij 1 week werk.
Neem dan nog een migratie mee van je huidige systeem (zegge 2 weken werk).
Dan is je initiële basis kosten plaatje grofweg:

- éénmalig startup kosten € 10.000
- €1500 per jaar aan server/cloud en webshop kosten

Natuurlijk komt er vast wat meer om de hoek kijken, maar met dit basis bedrag kan je vast wel rondshoppen.
Komt er iemand met een factuur die lager is, dan is het vast te mooi om waar te zijn.

Maar eigenlijk moet je toch echt heel veel meer informatie verstrekken om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar