Wij hebben een 'oude' server voor stockbeheer, crm, facturatie enz. Deze draait lokaal bij ons op bedrijf. Ik wil een B2B e-comm opstarten en het IT-bedrijf waar we met samenwerken kost tienduizenden euro's per jaar en alles voelt oud aan en ze denken niet meer mee. De laatste offert zou 80.000 euro bedragen oom snellere servers te installeren om e-commerce mogelijk te maken. We zouden die dan zelf gaan hosten. Maar een periode van Cloudoplossingen klinkt dit verhaal erg ouderwets. We werken maar met 2 personen in het magazijn, 3 op de baan, 3 management. Die 80.000 euro is veel voor ons.
Dat is voor mij de druppel, Tijd voor vernieuwing!
Ik ken er zelf weinig van maar de server draaien een KEA-sdp systeem. Hier voeren we alle producten in, maken facturen op, herbestellen items enz. Dit is gedurende de jaren aangepast en aangepast waardoor het nu erg uitgebreid is. De database zou opgesteld zijn in Caché. (nog nooit van gehoord)
Er bestaan veel e-comm leveranciers die ook een API ter beschikking stellen. Maar ik vraag mij af of wij ons systeem kunnen koppelen aan e-commerce.
- Stock items, groepen, categoriën
- Titel product, beschrijving, specs
- bestelgegevens, adres, id's...
- aantal stuks beschikbaar
- Enz.
Een soort Sync tussen e-comm en het stockbheer/crm programma.
Kan dat zomaar? En hoe verloopt de flow? Iemand ervaring met die KEA & Caché? Kan je daar een API voor schrijven? Moet er een tussendatabase komen? Api parsing?
We zouden koppelen met Lightspeed SEO of 3Dcart.
Ik wil nu wat informatie verzamelen want als er te weinig kennis hebt wordt je afgezet in de IT-markt.
Alle tips/info zijn welkom!
Dat is voor mij de druppel, Tijd voor vernieuwing!
Ik ken er zelf weinig van maar de server draaien een KEA-sdp systeem. Hier voeren we alle producten in, maken facturen op, herbestellen items enz. Dit is gedurende de jaren aangepast en aangepast waardoor het nu erg uitgebreid is. De database zou opgesteld zijn in Caché. (nog nooit van gehoord)
Er bestaan veel e-comm leveranciers die ook een API ter beschikking stellen. Maar ik vraag mij af of wij ons systeem kunnen koppelen aan e-commerce.
- Stock items, groepen, categoriën
- Titel product, beschrijving, specs
- bestelgegevens, adres, id's...
- aantal stuks beschikbaar
- Enz.
Een soort Sync tussen e-comm en het stockbheer/crm programma.
Kan dat zomaar? En hoe verloopt de flow? Iemand ervaring met die KEA & Caché? Kan je daar een API voor schrijven? Moet er een tussendatabase komen? Api parsing?
We zouden koppelen met Lightspeed SEO of 3Dcart.
Ik wil nu wat informatie verzamelen want als er te weinig kennis hebt wordt je afgezet in de IT-markt.
Alle tips/info zijn welkom!