Web portal om database te beheren

Pagina: 1
Acties:

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Ik ben op zoek naar een eenvoudig webbased systeem waar ik een database kan beheren van artikelen die wij verkopen met de daarbij behorende product specificaties.
Het zou mooi zij als hier ook verschillende rechten ingesteld kunnen worden maar is niet noodzakelijk.
iemand een idee waar ik mijn zoektocht kan beginnen buiten google?

uiteraard heb ik databases als acces al geprobeerd. Mysql is natuurlijk een geschikte online database, maar daar dient dan ook een front end / site voor gemaakt te worden. iets waar ik 0 ervaring in heb.

wie kan mij helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Waarom zou je je zoektocht niet op google beginnen? Het is wel zo handig eerst zelf wat onderzoek te doen voordat je anderen op je vaag zet, want zo kom je nogal lui over.
En als je dat wel gedaan hebt, lezen we graag waarom iig de populairste webshops niet aan je wensen voldoen, anders gaan we met allemaal suggesties komen die je al lang gepasseerd bent.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso zou ik eerst eens duidelijk zien te krijgen wat je doel is. Dat zal meer zijn dan alleen "een database bijhouden" neem ik aan? Je wilt ook wat gaan doen met die database neem ik aan behalve al je producten er in stoppen en bijwerken / weer verwijderen.

Anders is het simpele antwoord: installeer mysql en phpmyadmin.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je iets meer user interface wil zou je ook voor een CMS kunnen gaan als Bolt CMS of October CMS (met builder plugin). De front-end kun je dan gewoon leeg laten (wellicht voor later gebruik) en dan gebruik je puur de backend. Via de backend is het simpel om zelf entiteiten aan te maken en te beheren zoals je zelf wil.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
Het is niet de bedoeling deze artikelen direct in een webshop te gaan verkopen, het is eigenlijk bedoeld om een aantal winkels die actief zijn in de zelfde brache van artikel informatie te voorzien. elke winkel kan zelf bepalen of ze een artikel opnemen in het assortiment, ze kopen enkel gezamenlijk in. met enkel mysql en phpmyadmin kom ik er niet neem ik aan, er moet ook nog een front end of portal of site komen neem ik aan.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
Ik denk dat een softwareontwikkelaar je kan helpen. Uit je vraag, en de formulering ervan blijkt denk ik, dat je een schakeltje in je kennis mist om je probleem op te lossen ;)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Frogy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:48:
Het is niet de bedoeling deze artikelen direct in een webshop te gaan verkopen, het is eigenlijk bedoeld om een aantal winkels die actief zijn in de zelfde brache van artikel informatie te voorzien. elke winkel kan zelf bepalen of ze een artikel opnemen in het assortiment, ze kopen enkel gezamenlijk in. met enkel mysql en phpmyadmin kom ik er niet neem ik aan, er moet ook nog een front end of portal of site komen neem ik aan.
Als er dus ook een front-end (naast een back-end) moet komen dan heb je al helemaal snel een CMS nodig. Zie mijn post hier boven en kijk of je daar wat mee kan maar enige skills in het ontwikkelen ga je wel nodig hebben. Heb je die skills niet (voldoende) dan zou ik aanraden daar iemand voor in te huren.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan een simpele "webshop" gebruiken zoals OpenCart.
Dan heb je opties voor: foto's, SKU, prijs, etc. etc.

Schakel gewoon het winkelmandje uit, dan kunnen mensen ook niet bestellen en is het geen webshop.

De website (of prijs) kan je tevens ook achter een login plaatsen zodat gewone bezoekers er niet bij kunnen.

Je moet je dus niet blindstaren op "ik wil geen webshop", je moet kijken naar: kan ik de winkelmand/bestelproces uitzetten?

[ Voor 19% gewijzigd door DJMaze op 22-12-2016 15:26 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Wat zijn de dingen die jij eventueel zelf online kan inrichten? Of wil je mogelijk iemand iets voor jou laten maken?

Aangezien je een online oplossing wilt hebben, heb je dan ook al aan randzaken gedacht zoals een domeinnaam en hosting?

Zoals andere mensen ook al aangaven zul je in de richting moeten denken van een CMS (Content Management System) of een eenvoudig webshop systeem. Dat is afhankelijk van wat voor specifieke wensen jij hebt voor jou web portal.
Pagina: 1