• milan118
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-07 03:44
Hallo hallo

Bij de division als ik die speel op de PC heb ik rare lag alleen als ik omdraai, meeste momenten is gewoon steady 40-60 fps, maar zodra ik 90 of 180 graden omdraai dropt deze frame naar soms wel 1-2 fps. voor een paar seconden : kijk video

YouTube: Division lag issues

Systeem :
FX-8350
GA-78LMT-USB3
8GB DDR3 Ripjawz
GTX 970 EVGA
Geinstalleerd op een 480gb SSD.

Taakbeheer

Groet!

[ Voor 18% gewijzigd door milan118 op 22-12-2016 14:19 ]

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:05

• milan118
Helaas niet, en de optie om drivers te verwijderen en oudere te installeeren zou heel misschien een oplossing kunnen zijn maar dat zal ten koste gaan van andere games lijkt mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Schopje naar SPV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zet via Afterburner/RivaTuner eens het gebruik van CPU/RAM/GPU/VRAM aan ingame zodat je kan zien wat er gebeurt?

Je ziet namelijk dat het stopt zodra je alles eens gezien hebt, het lijkt dus een inlaadprobleem te zijn, en ik zie in ieder geval dat je HDD ook op 100% gebruik zit, ook je memory is aan de hoge kant. Dus ben benieuwd wat hij ingame laat zien zodra je draait.

PS. zet sowieso wat instellingen lager want je haalt de 60 fps eigenlijk geen moment, dus ff wat omlaag en zorgen dat je 55-60FPS continu hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 05-01-2017 11:27 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

Paar dingen die me opvallen:

1: je moederbord is eigenlijk niet geschikt voor een octacore FX. Een 4+1 fase VRM bordje is 9 vd 10 keer vragen om problemen icm een 125W TDP CPU. Helemaal als je geen top-down koeler gebruikt die de VRM's koelt. Bij te veel fabrikanten staan die octa-cores in de CPU support list, terwijl ze daar niet in horen (heel veel bordjes krijgen last van thermal throttle, dan moet de CPU ondergeklokt worden om doorbranden van de VRM's te voorkomen).

echter, wat me meer opvalt:

2) je 'disc' (HDD of SSD) zit de hele tijd rond de 100% load, dit kan ook voor enorme framedrops zorgen omdat het systeem op je schijf moet wachten dat dingen zijn geladen. Of dat er een achtergrond programma bezig is die de schijf constant gebruikt (virus scanner of iets dergelijks).

3) Geheugen gebruik is ook erg hoog, is dat tijdens de game? (neem aan van wel, anders heb je iets draaien wat bizar veel RAM nodig is). Even nakijken welk of welke programma's zoveel RAM in gebruik hebben. Als het RAM vol is, word je hardeschijf aangesproken voor geheugen, en dat is vreselijk vreselijk traag in verhouding met RAM geheugen (zelfs een SSD is vele malen trager dan RAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan118
Angeloonie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:23:
Zet via Afterburner/RivaTuner eens de gebruik van CPU/RAM/GPU/VRAM aan ingame zodat je kan zien wat er gebeurt?

Je ziet namelijk dat het stopt zodra je alles eens gezien hebt, het lijkt dus een inlaadprobleem te zijn, en ik zie in ieder geval dat je HDD ook op 100% gebruik zit, ook je memory is aan de hoge kant. Dus ben benieuwd wat hij ingame laat zien zodra je draait.

PS. zet sowieso wat instellingen lager want je haalt de 60 fps eigenlijk geen moment, dus ff wat omlaag en zorgen dat je 55-60FPS continu hebt.
Idd zodra alles geladen is is het prima, maar dat zou toch geen probleem zijn op een SSD?
En of ik alles op laagste settings doe of hoogste, het maakt niet uit. het dipt gewoon keihard zodra ik omdraai. Idd RAM dacht ik aan om dat te upgraden naar 16 gb, maar dat zou toch niet zo keihard uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan118
Nemesizz schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:44:
Paar dingen die me opvallen:

1: je moederbord is eigenlijk niet geschikt voor een octacore FX. Een 4+1 fase VRM bordje is 9 vd 10 keer vragen om problemen icm een 125W TDP CPU. Helemaal als je geen top-down koeler gebruikt die de VRM's koelt. Bij te veel fabrikanten staan die octa-cores in de CPU support list, terwijl ze daar niet in horen (heel veel bordjes krijgen last van thermal throttle, dan moet de CPU ondergeklokt worden om doorbranden van de VRM's te voorkomen).
Idd ik gebruik dit moederboard wat een ancient chipset gebruikt. maar dat komt door de lack of support naar M-ATX moederboarden van AMD, ja behalve die a10 onzin op FM2 haha. dit moederboard heeft wel een redelijke heatsink op de VRM's
echter, wat me meer opvalt:

2) je 'disc' (HDD of SSD) zit de hele tijd rond de 100% load, dit kan ook voor enorme framedrops zorgen omdat het systeem op je schijf moet wachten dat dingen zijn geladen. Of dat er een achtergrond programma bezig is die de schijf constant gebruikt (virus scanner of iets dergelijks).
Dat is idd de SSD die dan op 100% staat, snap niet hoe het anders moet zijn want ik heb alleen games op de SSD staan, in dit geval zou alleen divison erop runnen. De ssd zit aan een sata 3gb ipv 6gb wegens lack of, op dit MOBO, maar dat zou in realword performance niet moeten uitmaken.
3) Geheugen gebruik is ook erg hoog, is dat tijdens de game? (neem aan van wel, anders heb je iets draaien wat bizar veel RAM nodig is). Even nakijken welk of welke programma's zoveel RAM in gebruik hebben. Als het RAM vol is, word je hardeschijf aangesproken voor geheugen, en dat is vreselijk vreselijk traag in verhouding met RAM geheugen (zelfs een SSD is vele malen trager dan RAM).
ja ik heb inderdaad maar 1.5gb over als ik dit spel speel, lijkt mij eigenlijk wel voldoende als ik verder vrij weinig op de achtergrond heb, de standaard dingen, Chrome, Steam, Spotify, skype etc. maar geen adobe programmas ofzo haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan118
Sidenote, Ik heb dit ook heel erg met ArmA 3, wat bekend staat als ongelovelijk slecht optimalized spel. Maar ik hebt daar constant 30 fps, opzich prima, maar zodra ik door mn scope kijk krijg ik een fps dip naar 1 fps voor 2 seconden en daarna weer 30fps, Alweer als ik inzoom en dingen moeten worden ingeladen zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milan118
Excuus, heb alle topics doorzocht naar waar ik dit zou plaatsen en heb deze over het hoofd gezien, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
In je screenshot zie je duidelijk dat je C-schijf, E-schijf en J-schijf voor de volledige 100% belast zijn wanneer je aan het gamen bent.
Vermoedelijk heb je dus diverse partities gemaakt op je SSD.

Ik zou toch eens kijken wat er aan de hand is waarom deze op 100% activiteit staan. Ik begrijp dat het veel vergt, maar 100% is niet goed en zorgt voor dit soort verschijnselen.

Kijk eens goed naar andere processen die draaien en schijfactiviteit gebruiken en sluit overbodige processen.
Grote kans dat je probleem hierin zit.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1