Vraag

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Ik heb een aanbieding gekregen om een FDR AX-33 over te nemen.
Ik ben net op zoek naar een camera die toch nog een aantal jaren zal kunnen meegaan als familie-cam, en dus wat futureproof is. Deze interesseert mij omdat hij zowel mooie HD als 4K materiaal lijkt te maken.
Ik kan hem krijgen voor zo'n 500€.

Zijn er echtere specifieke dingen waar ik op kan/moet letten als ik hem ga uittesten?
Zijn er known issues met dit model etc?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:53
Voor dat geld heb je ook een nieuwe Panasonic FZ300. Ok, dat is een fotocamera, maar heeft ook 4k video en veel handigheidjes voor video.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Ok, maar ik ben wel zeer onder de indruk van de B.O.SS op de Sony,
als je veel filmt terwijl je rondloopt, bvb op reis, lijkt me dit veel aangenamer om terug te kijken.

En eigenlijk hebben we al 2 SLR voor foto's. Hebben hier ook wel mee gefilmt, maar het zoomen en scherpstellen tijdens het filmen werkt gewoon niet zo prettig. Maar een addtioneel fototoestel is dus niet echt een optie voor ons momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De stabilisatie van de FZ300 werkt ook zeer goed, dus dat gaat geen verschil maken.
Zoomen op de FZ300 gaat ook gewoon elektronisch, dus ook dat is geen verschil. Scherpstellen werkt ook gewoon direct tijdens filmen. Vooral ook handig met gezichtsherkening en touchscreen om aan te geven waarop gefocust moet worden. De meeste dslr's (behalve moderne canons) kunnen slecht autofocussen tijdens filmen, dus daar moet je het niet mee vergelijken.
Vergeleken met de AX33 heeft de FZ300 een constant diafragma van f/2.8, dus verloopt niet naar f/3.4 zoals met de Sony, heeft meer groothoek (25mm vs 29,8mm) en heeft meer telebereik (600mm vs 300mm).

[ Voor 18% gewijzigd door Universal Creations op 23-12-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Bedankt voor de info over FZ300, maar ik heb geen interesse in dat model.

Mijn vraag is echt vooral waar ik best op kan letten als ik een 2dehands videocamera ga testen. Ik neem aan dat er bepaalde zaken zijn die een wat meer ervaren persoon meteen zou bekijken/testen.

En additioneel waren er misschien mensen die ervaring hadden met dit specifieke model FDR AX-33, en hierdoor weet hadden van known issues waar ik nog extra op kan letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Naja, gewoon the usual waar je op moet letten: Schermpje moet goed werken, focussen zonder geluiden, stabilisatie die functioneert als je ver inzoomt, diafragma wat netjes sluit bij fel licht in de automatische stand (of gewoon handmatig instellen). Neem een geheugenkaartje mee en film een stukje en speel dat ook weer af.

Pagina: 1