SG - Graancirkels

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/173633
Op zaterdag 30 juni 2001 20:54 schreef sjeemz het volgende:
Valt me weer een beetje tegen van de modjes... graancirkels maken is toch illegaal?

Vernieling andersmans eigendom, etc.
Op zaterdag 30 juni 2001 21:00 schreef _LOSS_ het volgende:

[..]

Tja.. dat klopt. (8>

MAAR HET IS WEL LACHE!! *D

Maar ik moet nog mensen hebben die mee naar haghorst gaan op 17juli. Duzz.. aanmelden people.
Sorry hoor, maar als zoiets hier getolereerd wordt.. dan snap ik echt niet waarom warezvezrzoeken pook niet toegestaan worden hier.
Beiden gebeurd hier niks illegaals (geen software wordt gepost, geen graan wordt vernield) maar beiden zijn wel serieus illegaal.

PS: een topic erover sluiten (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/173805) met de reden 'gevraagd door topicstarter' of dergelijks is wel heel erg makkelijk he.. zeker wetende dat dat al erg vaak geweigerd is omdat de crew geen topics sluit op verzoek van de starter!
De zaak is trouwens niet afgedaan tot er een standpunt wordt ingenomen.

owjah, en mocht 'het allemaal niet serieus bedoelt zijn' dan mag de rest ook voor de lol/niet serieus over warez en andere nietgewenste rommel gaan plannen?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Move > LA

DIT IS MIJN WEBSITE

• witchdoc
sinds wanneer horen verzoeken om slotjes in LA?
Is puur crew related he.. jullie moeten uitmaken of zulks kan of niet.
Maarja, beetje discussie kan nooit kwaad.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

hier is pas nog een discussie over geweest man.

Bericht hierboven

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 01:34
Op zondag 01 juli 2001 18:27 schreef Floris Diemel het volgende:
Dat zegt hij volgens mij ook zelf in zijn vraag...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Buzzman
  • Niet online
en wel hier :)

Verwijderd

De discussie is gisteren ook al geweest, en ondanks dat je daar je zegje hebt gedaan, moet er nog over doorgezeurd worden?

Natuurlijk zeggen de mensen in hun beleving wel eens wat (Ja, het is illigaal, maar so what! (je zou ze eens in het echt moeten zien dan :P )), maar over het algemeen wordt er naar de boer gegaan voordat ze bezig gaan, en wordt er een regeling getroffen over het verloren graan.

Bovendien, op de vorige topic kwam een slotje, en dat lijkt me hier ook weer gepast, omdat mensen voor hun buurt praten. Er gaat niets strafbaars gebeuren.

• mbravenboer
Als je nog durft te beweren dat er niets strafbaars gaat gebeuren moet je de site van deze 'leuke' wedstrijd maar eens bezoeken...

Zoals ik in het andere topic al heb gezegd zijn de graancirkels nog het meest vriendelijke onderdeel van de wedstrijd :( .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• witchdoc
en die discussie is beëindigt met "gesloten op verzoek van de starter".. maw.. nog steeds geen standpunt ingenomen.. komt ook nog eens bij dat dat topic nu wel netjes open is.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je nog durft te beweren dat er niets strafbaars gaat gebeuren moet je de site van deze 'leuke' wedstrijd maar eens bezoeken...
Inderdaad... enkele quotes hierover:
Caravan's Mollen: De procedure..Men neme een dolk...men begint te rammen dat ding rel je zo efficient als mogelijk..Er is zelfs een methode om de deur van die caravan naar binnen open te laten gaan in plaats van naar buiten. Deze techniek is al eerder toegepast door ene: S. L. De meest aggrasieve afranseling verdient alle eer..Job done!#
Borden ontvreemden: Borden ontvreemden is een klassiek onderdeel. Het is handig om voor dit onderdeel sleutel 13 uit de gereedschapskist thuis mee te nemen. Is deze niet aanwezig in de kist dan kan een variabele sleutel ook goed van pas komen.Gaan hangen aan borden is alleen effectief als deze d.m.v. ijzeren strips zijn vastgemaakt. Dan kun je het beste onderaan beginnen en in 1 ruk het bord los trekken.
--------------------------------------------------------------------------------

Schapen tillen: Schaap tillen is een interessant onderdeel dit jaar. De schapen moeten een voor een opgetilt worden en vervolgens weggegooid, zo ver mogelijk. Oud recordhouder Johannes Schachthorst (12m24) in het Brabands Dagblad. "De schapen zijn erg potig dit jaar, ik ben benieuwd of iemand mijn ultieme prestatie kan evenaren"
Bron: www.haghorst.com (van de organisatie).

Tja, als je als Tweakers-site hier je goedkeuring en je naam aan wil verbinden, ga je gang, maar strafbaar is en blijft het.

Virussen? Scan ze hier!

• mbravenboer
en trouwens.... er zijn veel mensen die zeggen 'die andere items moet je niet serieus nemen'. Als er echter 1 van de onderdelen daar wel wordt uitgevoerd lijkt mij dit nogal een zwak argument.

• witchdoc
Op zondag 01 juli 2001 18:30 schreef LoWLaNDeR het volgende:
De discussie is gisteren ook al geweest, en ondanks dat je daar je zegje hebt gedaan, moet er nog over doorgezeurd worden?

Natuurlijk zeggen de mensen in hun beleving wel eens wat (Ja, het is illigaal, maar so what! (je zou ze eens in het echt moeten zien dan :P )), maar over het algemeen wordt er naar de boer gegaan voordat ze bezig gaan, en wordt er een regeling getroffen over het verloren graan.

Bovendien, op de vorige topic kwam een slotje, en dat lijkt me hier ook weer gepast, omdat mensen voor hun buurt praten. Er gaat niets strafbaars gebeuren.
Dat zegje gisteren is nooit beantwoord geweest.. men had blijkbaar geen zin om een goeie reden te geven dus heeft men het maar snel gesloten (topic en de discussie over het topic).. Betreffende topic is ondertussen wel weer open dus is enkel de discussie gesloten.. vind je't raar dat'k nog eens reageer?!

"So what?" Noujah, aangezien het hier een punt is om GoT niet te betrekken in illegale praktijken zou ik vermoeden dat GoT ook hier geen uitzondering maakt. Medeplichtigheid is ook strafrechterlijk te vervolgen hoor.

"Over het algemeen wordt er.." Mja, 'k veronderstel dat jij al vaak met landbouwers hebt onderhandelt over de aankoop van het graan dat je kapot hebt gedaan/gaat doen.
PS: rottend graan is ook niet noodzakelijk goed voor de rest van't graan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 01 juli 2001 17:58 schreef poohbeer het volgende:
owjah, en mocht 'het allemaal niet serieus bedoelt zijn' dan mag de rest ook voor de lol/niet serieus over warez en andere nietgewenste rommel gaan plannen?
Volgens mij levert Warez een veel groter "gevaar" op voor een website. Omdat dat direct met de website te "doen" is (link), kan deze er voor verantwoordelijk gehouden worden. Dat is bij het plannen van het maken van graancirkels veel minder het geval.

Die zaak is toch al afgerond? Wat wil je hiermee bereiken? Kom je nu alleen voor de discussie :?

ps.
Ik zie je ervoor aan om nu een roofoverval te gaan plannen in SG, alleen maar om je punt te maken. :P |:(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, dan nog 1 keer voor poohbeer:

1. Het topic was in eerste instantie verplaatst naar HK (door mij). Op verzoek van de topicstarter heb ik het moven heroverwogen en heb hem weer naar SG gegooid.

2. Het bouwen van een graancirkel is in zoverre illegaal dat je wel toestemming moet vragen aan de betreffende boer. Als hij het goed vindt of je betaalt ervoor is alles ok. Ik meen dat dat ook het plan was, maar ik ben er verder ook niet bij betrokken.

3. Een andere reden dat het niet gesloten is, is dat het niet echt onzinnig is. Er wordt echt serieus wat georganiseerd, hoe onzinnig je een graancirkel ook wilt noemen. Zolang er geen illegale dingen besproken worden in het topic, zoals "lekker een graanveld slopen" o.i.d., zal ik het niet sluiten, maar het topic heeft meer aandacht nodig dan een gemiddeld topic...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 18:38 schreef poohbeer het volgende:

...

"Over het algemeen wordt er.." Mja, 'k veronderstel dat jij al vaak met landbouwers hebt onderhandelt over de aankoop van het graan dat je kapot hebt gedaan/gaat doen.
PS: rottend graan is ook niet noodzakelijk goed voor de rest van't graan.
Ik ben zoon van een agrariër, dus ik weet waar ik het over heb. Voor de rest hou ik me hier buiten, ik zit zelf in geen enkel team, en als het schapengooien en bordenjatten doorgaat, zorg ik dat ik er ook ben, maar dan met een stel wouten, want dat vind ik ziek :r

• witchdoc
Op zondag 01 juli 2001 18:41 schreef JvS het volgende:
Volgens mij levert Warez een veel groter "gevaar" op voor een website. Omdat dat direct met de website te "doen" is (link), kan deze er voor verantwoordelijk gehouden worden. Dat is bij het plannen van het maken van graancirkels veel minder het geval.

Die zaak is toch al afgerond? Wat wil je hiermee bereiken? Kom je nu alleen voor de discussie :?

ps.
Ik zie je ervoor aan om nu een roofoverval te gaan plannen in SG, alleen maar om je punt te maken. :P |:(
Je zit hier met een tienduizendtal actieve user? Stel 5000.. stel 500 uit de regio van die graancirkels.. moet je eens afvragen hoe snel zoiets bij de bevoegde instanties raakt? Zegt medeplichtigheid je iets? Zeker nadat hier een discussie (dadelijk mogelijk 2) over 'de kop is ingedrukt'.

Hoezo afgerond trouwens? Er is geen standpunt ingenomen, er is geen topic gesloten (behalve de discussie zelf).. noem ik niet echt afgerond :)

Eneeuhh.. 'k ben slim genoeg om geen overval gaan te plegen.. ben ook slim genoeg om het bij deze discussie te houden.. ben nogal bang geworden van triggerhappy HGA'tjes ;) Maar ik ben wel iemand die niet tegen dergelijke dingen tegenkan en dan iets te graag ze mond iets te ver openzet.

Verwijderd

Aangezien gecoördineerde dos aanvallen ook al worden toegestaan verbaas ik me niet meer over een graancirceltje.

• witchdoc
Op zondag 01 juli 2001 18:43 schreef Grrrrrene het volgende:

2. Het bouwen van een graancirkel is in zoverre illegaal dat je wel toestemming moet vragen aan de betreffende boer. Als hij het goed vindt of je betaalt ervoor is alles ok. Ik meen dat dat ook het plan was, maar ik ben er verder ook niet bij betrokken.
1. point taken
2. lees de quotes uit me eerste post even opnieuw.. ziet er echt uit als toestemming vragen jah.. (edit: owjah, de 2e quote is een reactie op de eerste!!)
Link naar een site waar afgesproken wordt hoe waar een wanneer men illegale software gaat verhandelen is niet toegestaan, link naar site waar erg dubieus over graancirkels gesproken wordt (ZOU nog kunnen mits toestemming al betwijfel ik sterk dat iemand het gaat vragen/krijgt) maar dan nog eens de verkeersbordjes.. veel illegalers kan toch niet meer hoor.. Is zelfs zwaarder misdrijf dan warez

3. lees of de eerste post hier of het topic van de tilburgse graancirkelbouwers even

• witchdoc
Noujah, ik zal het zo laten.. hopelijk bespreken jullie het intern nogmaals en anders.. ach.. just chalk another one up the board.

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 18:43 schreef Grrrrrene het volgende:
'warez' downloaden is ook niet illegaal als je het origineel hebt, maar zelfs als iemand expliciet vermeld dat dat het geval is sluiten jullie het topic ook...

Verwijderd

Topic is dicht, en blijft dicht, nou deze nog...

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 19:12 schreef oVRoM het volgende:

[..]

'warez' downloaden is ook niet illegaal als je het origineel hebt, maar zelfs als iemand expliciet vermeld dat dat het geval is sluiten jullie het topic ook...
Dat is natuurlijk een vergelijking die nergens op lijkt... "warez" mogen niet aangeboden worden op internet. Dus het downloaden ervan is ook al illegaal. Je mag mensen niet laten zien waar je illegale software kunt vinden, omdat we dus in principe door zouden linken...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:27
Het gaat hier niet om of het illegaal is of niet. De topicstarter vroeg mij om het topic te sluiten, en dus heb ik dat gedaan. Ik sta verder helemaal los van al die graancirkel toestand en ik mag op verzoek van de topicstarter zijn topic sluiten.

Het topic in SG was gesloten, dus was er imho nergens meer over te praten. Zo ja, dan begin je een nieuw topic in SG met de vraag: "Graancirkels, mogen ze of niet?", daar hebben wij in LA niets mee te maken.

• witchdoc
phreak, 'k heb hier al erg vaak gezien dat men geen topics sluit omdat de topicstarter erom vraagt..
ook hier was het beter geweest om te communiceren wat de crew vind over het afspreken tot illegaliteit (borden jatten is in elk geval illegaal, het graancirkelgedoe hoogstwaarschijnlijk ook).. een gemiste kans waardoor dit gedoe zich nog eens kan herhalen.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik vind het eigenlijk best flauw van je poohbeer, je kunt uren discussieren over of het graan wel of niet kapotgaat en dat het niet mag dat is zeker, maar omdat er daarom een slotje op moet. Je moet er ook een beetje de grappige kant van kunnen inzien. En dat graan gaat heus wel weer rechtop staan. Wordt je gepakt met dit soort fratsen jah, eigen schuld

en je kunt het natuurlijk ook bekijken in de richting van het zal allemaal wel loslopen, want hoeveel van de 100 mensen die zo stoer zeggen dat ze wel ff een graancirkeltje stampen doen dat ook echt. kijk Warez zijn aantoonbaar, maar er is nog niks gebeurd dus ja.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 21:04 schreef poohbeer het volgende:
phreak, 'k heb hier al erg vaak gezien dat men geen topics sluit omdat de topicstarter erom vraagt..
ook hier was het beter geweest om te communiceren wat de crew vind over het afspreken tot illegaliteit (borden jatten is in elk geval illegaal, het graancirkelgedoe hoogstwaarschijnlijk ook).. een gemiste kans waardoor dit gedoe zich nog eens kan herhalen.
Dacht je dat dit zonder communicatie is gegaan dan :? |:(

• Nielsz
  • Niet online

Verwijderd

Okay dat is ook weer duidelijk, er is hier sprake van een uit de hand gelopen grap, en ik moet zeggen dat het idee enorm leuk blijft, maar het blijft illegaal.
Wie ermee door wil gaan moet dat helemaal zelf weten, er is nu toch alleen maar sprake van grootspraak. Iedereen weet dat zo'n plan hopeloos in de soep loopt, daarom staak ik bij deze al m'n activiteiten m.b.t .graancirkels bouwen.
Ook ga ik vanaf nu wat serieuzer met GoT om, er zijn hier genoeg mensen hard voor aan het werk (geweest) en dat moeten we niet gaan verpesten met zulke moeilijke kwesties.

Ik heb gesproken.

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, dan is dat probleem ook weer opgelost. Ik dacht dus echt dat het in overleg met een boer ging, tenminste, dat had ik gelezen. Nou ja, waar ik dat vandaan had weet ik niet meer :? :)

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 01:36 schreef Grrrrrene het volgende:
Nou, dan is dat probleem ook weer opgelost. Ik dacht dus echt dat het in overleg met een boer ging, tenminste, dat had ik gelezen. Nou ja, waar ik dat vandaan had weet ik niet meer :? :)
Dat zal ik vast niet gezegt hebben :)
Pagina: 1