aankoop bij BCC niet leverbaar.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.633 views

• Gica1969
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-03 09:08
Er zijn hier vast meer mensen die tijdens black Friday de zeer scherpe Panasonic TX-40DS500 hebben gekocht? (€299)

Mijn vraag, is er iemand die hem ook daadwerkelijk gekregen heeft? Heb nadat ik niets meer hoorde zelf aan de bel getrokken en er wordt me telkens geld terug aangeboden maar ik heb het hele black Friday weekend laten lopen omdat ik dacht dat ik een goede deal had geslagen. Nu dus nog steeds geen TV en de alternatieven die BCC biedt zijn werkelijk te beschamend voor woorden. Ben eigenlijk wel benieuwd wat mijn rechten zijn in dit geval? Ik vermoed dat ze geen enkel toestel hebben geleverd, moest gewoon geld bij dus dan doen ze het maar zo.... :( :( :(

ps verkeerd topic misschien? excuses in dat geval..

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:57
Vreemd, op de site staat hij op voorraad

http://www.bcc.nl/panason...40DS500&search=TX-40DS500

Ik weet verder niet in hoeverre ze verplicht zijn te leveren, maar als er een overeenkomst is en hij is te leveren dan lijkt mij dat ze toch gewoon kunnen leveren.

Klopt niet, via de search daar kom ik bij een andere tv terecht. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door xinix03 op 22-12-2016 14:06 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

xinix03 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:02:
Vreemd, op de site staat hij op voorraad

http://www.bcc.nl/panason...40DS500&search=TX-40DS500

Ik weet verder niet in hoeverre ze verplicht zijn te leveren, maar als er een overeenkomst is en hij is te leveren dan lijkt mij dat ze toch gewoon kunnen leveren.
Dat is de 630E ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:57
Ja, zag het. Als je het exacte type nummer intoetst dan kom de op de pagina van de 630E. Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic past beter in Shopping Forum. Een verhuizing die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:40
http://www.bestekeus.nl/p...pId-360872-ref-tweak.html

100 euro onder de goedkoopste is prima mogelijk. Zeker als je de laagste prijs garantie bied. Alleen heeft BCC hem niet meer. En dan is een alternatief product een optie. Bevalt dat niet. Dan is de koop ontbinden de enige optie. Die ze ook gewoon bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat heb je zelf al gevonden hierover? Op Tweakers verwachten we wat meer inzet dan dat je nu gegeven hebt. Het topic lijkt nu teveel op een shopreview.

Ik laat het topic voor nu open, maar komt er geen verbetering, zet ik er een slotje op.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:24
Hij vraagt toch keurig of iemand de TV heeft gekregen?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:52

jdh009

FP ProMod
Wat voor alternatieven heb je gekregen naast de optie om je aankoop bedrag terug te krijgen?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
bregweb schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:17:
Hij vraagt toch keurig of iemand de TV heeft gekregen?
Ja maar hij vraag ook wat zijn rechten zijn. En een soort gelijk iets is al eens bij BCC gebeurt.
http://blog.iusmentis.com...d-van-drukfouten-kan-dat/

Alleen het grote verschil is nu dat de TV niet leverbaar is. Dus is een alternatief op zijn plaats(TS is daar niet mee akkoord gegaan(maar meld niet even welke alternatieven)). Dus is ontbinding van het koop contract een logisch vervolg. Ja hij kan naar de rechter stappen en hopen op een beter alternatief. Maar dat gaat hem meer tijd kosten(en als hij verliest kost hem hem geld) als dat het hem ooit zal opleveren(tijd is immers geld. En als ik er niet meer als 10 euro per uur aan gewerkt kan uitslepen ga ik de moeite er niet in steken).

Dat hij black Friday deals heeft laten lopen omdat hij dacht al een tv te hebben zal zowel BCC als de rechter weinig mee doen.

typisch een gevalletje van dikke pech. Volgend jaar beter. Zoals ik al liet zien kan hij voor 120 euro extra hem krijgen. een rechtszaak gaat hem meer als 12 uur hoofdpijn bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:37:
Alleen het grote verschil is nu dat de TV niet leverbaar is.
In de pricewatch staan zo al 12 winkels waar hij binnen twee weken leverbaar is. Erg onwaarschijnlijk dat BCC dat dan niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
asmi2 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:49:
[...]

In de pricewatch staan zo al 12 winkels waar hij binnen twee weken leverbaar is. Erg onwaarschijnlijk dat BCC dat dan niet zou kunnen.
En BBC staat daar niet tussen. Tuurlijk als ze hun best doen kunnen ze het. Ze kunnen hem immers ook bij een van de winkels kopen. Maar denk niet dat een rechter dat reaal vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:20
Als de alternatieven alleen alternatieven zijn omdat ze in dezelfde prijs categorie zitten zijn het geen alternatieven. De alternatieven dienen gelijke specificaties te hebben, ik zou zelf bij bcc een gelijk toestel uitzoeken (dus niet een mindere maar ook geen betere) en die optie aanbieden bij BCC. Wellicht kunnen ze daar wel iets mee omdat je zelf ook input levert in plaats van achterover te zitten en te klagen dat ze oniet met goede oplossingen komen.

Juridisch gezien heb je volgens mij gewoon pech en is de koop ontbinden het beste als de alternatieven geen opties zijn.

Soms heb je gewoon pech in het leven, misschien een meevallertje voor je, iedereen heeft wel eens pech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
volgens mij wouden ze die TV's niet meer verkopen en hebben ze een "magazijn leegverkoop" gedaan op black friday. En de mensen die niks hebben gehad hebben pech. Als je geen alternatieve tv wilt, dan je geld terug vragen. zolang er niks geleverd is heb jij al het recht op je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Had op Black Friday een soortgelijke ervaring bij een andere webwinkel, die uiteindelijk wel heeft geleverd. Niet te snel akkoord gaan met geld terug.

https://webwinkelrecht.nl...js-wordt-ineens-verhoogd/

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Leuk dat je artikel er bij haalt. Hier lees ik namelijk
Als een product niet leverbaar is, wordt het lastiger. Want hoe kun je een winkel dwingen iets te leveren dat niet meer te krijgen is? Maar daarbij moet je wel onderscheid maken tussen nooit meer leverbaar (uitverkocht, uit productie) en nu even niet leverbaar. Het laatste is geen reden tot annuleren. Pas als het product echt nooit meer zal komen, kan de overeenkomst worden geannuleerd. Je hebt dan recht op je geld terug (art. 7:46f lid 2 BW).
De vraag is nu wil de TS wachten tot hij een ons weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:04
Ik heb ooit (6 jaar geleden) hetzelfde gehad bij BCC. TV besteld (Panasonic) die eerst "nog niet leverbaar" was maar wel besteld kon worden, vervolgens 3 weken niets gehoord waarna de TV op "niet meer leverbaar" stond op de BCC website.

Ik heb toen idd een voorstel van BCC gehad wat ik heb geaccepteerd, ik kreeg nl. een veel duurdere variant voor de prijs die ik al had betaald (TV die ik kreeg aangeboden was 700 euro duurder). Andere optie was ook bij mij geld terug.

Bij mij duurde het ook even en wat heen-en-weer gebel voordat ik een fatsoenlijk alternatief aangeboden kreeg, dus misschien nog even blijven proberen. Bij bellen en geen fatsoenlijk alternatief altijd even vragen of je iemand kan spreken die wel mag beslissen over een fatsoenlijk alternatief, de "normale" servicedesk medewerker mag dit vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Het is niet de bedoeling om hier allerhande shopreviews te plaatsen, hoe goed ze ook bedoeld zijn in de richting van de TS.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gica1969
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-03 09:08
Beankt voor jullie reacties!

Ging mij er inderdaad vooral om of andere deze tv uberhaupt wel verkregen hadden. Vandaag uiteindelijk toch maar eieren voor mijn geld gekozen oftewel geld terug. alternatieven volgens hun waren de Salora 40LED9112CSW en na heel veel zeuren van mijn kant een Sony KDL40RD450. Mijn voorstel (KDL32WD759) moest ik nog €100,- bijbetalen. Al met al dus een bedroevende ervaring rijker en ja het lijkt nu wel heel erg op een shopreview maar dat was dus niet mijn uitgangspunt.

Topic mag dicht ik ga verder zoeken naar een mooi schermpje voor op de slaapkamer. Nogmaals dank!

Toch maar even naar de Aldi vandaag?

http://www.aldi.nl/aldi_4...197_48_5_20600_36223.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Wat was het antwoord van de BCC, waarom ze niet leverden, of kijk ik er overheen?

Hier een heb ik een ASUS N551JB laptop van de BCC, deze was € 449,00 i.p.v. € 1099,00. Deze laptop hebben ze uiteindelijk (duurde meer dan een maand) toch geleverd. Nog steeds erg blij mee.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Normaal zetten we geen slotjes als het probleem is afgehandeld, maar ik doe het hier toch. Topic begon vanaf het begin al offtopic te raken.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.