Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t0XzVI7.jpg

Astroneer

Inleiding

ASTRONEER is een steam early acces game dat ontwikkeld wordt door de developer System Era Softworks. Het spel geeft een beetje een minecraft'achtig gevoel van survival en gatheren en heeft kwa idee een beetje het No Man's Sky idee mee. De game ziet er veelbelovend uit en is voor de prijs zeer aantrekkelijk!

Terug naar index

Over de game

Verken en vorm afgelegen werelden! Astroneer speelt zich af tijdens een 25e-eeuwse goudkoorts. Spelers verkennen de buitengrenzen van de ruimte en zetten in barre omstandigheden hun leven en hulpbronnen op het spel om steenrijk te worden.
Tijdens dit avontuur moeten spelers maximaal gebruikmaken van de mogelijkheid om hun wereld vorm te geven, het terrein te veranderen en waardevolle hulpbronnen op planeten en manen te ontginnen. Je kunt hulpbronnen ruilen of omvormen tot nieuwe gereedschappen, voertuigen en modules om alles van massieve industriële basissen tot verkenningsstations te bouwen.
  • Boetseer het terrein alsof het van klei is gemaakt.
  • Verken procesmatig gegenereerde planeten die helemaal kunnen worden vervormd en verkend.
  • Bouw een ruimteschip en reis naar nieuwe planeten en manen.
  • Combineer allerlei onderdelen en voorwerpen om aangepaste voertuigen en modules te maken.
  • Online drop-in/drop-out co-op met 4 spelers.
  • Prachtige procedurele omgevingen
  • Real time vorming van het terrein
  • Boetseer megalieten of graaf naar het midden van de aarde
  • Basis bouwen
  • Items produceren
  • Gameplay met voertuigen
  • Reizen tussen planeten
  • Co-op multiplayer met maximaal vier spelers
  • Ondersteuning voor gamepad
Terug naar index

Video

Terug naar index

Steam

http://store.steampowered.com/app/361420/
Terug naar index

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 22-12-2016 13:46 ]

• Valandin
Zijn er al meer Tweakers die dit spel spelen? Ik ben normaal niet van het spelen van early acces games maar werd door mijn broertje overgehaald om het spel te kopen. Voor een early-alpha spel is er toch al behoorlijk veel content.

Spel is gebouwd op de UE4 engine en ziet er ingame echt verbluffend uit (Helemaal op 3440x1440)
Merk nog wel duidelijk wat performance hikjes en bugs hier en daar maar het is echt erg leuk om samen te spelen met vrienden. Grote replay value en base-building is nu al enorm leuk en uitgebreid.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:54

Plainside

I browse when I'm at work

Ik speel het spel niet, maar ziet er wel leuk uit.
Voel een beetje een Subnautica gevoel... min het gevoel dat de 'darkness' van onder naar mij staart en mij op te slikken.
Zal eens zien of er deze maand is om nog een spelletje aan te schaffen of eerder tijd om te spelen.

link naar steam mist?

[ Voor 6% gewijzigd door Plainside op 22-12-2016 13:42 . Reden: Domme vraag? ]

• Valandin
Plainside schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:42:
Ik speel het spel niet, maar ziet er wel leuk uit.
Voel een beetje een Subnautica gevoel... min het gevoel dat de 'darkness' van onder naar mij staart en mij op te slikken.
Zal eens zien of er deze maand is om nog een spelletje aan te schaffen of eerder tijd om te spelen.

link naar steam mist?
Zal de link nog ff plaatsen.
Doet inderdaad ook wel een beetje aan Subnautica denken, daar kon ik zelf helaas echt niet inkomen...
Dit spel heeft ook een wat mindere learning curve. Er is totaal geen UI (Erg prettig) en ook niet echt een tutorial, maar na een uurtje ingame begrijp je de basics al behoorlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 22-12-2016 13:46 ]

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 14:29
Yes, ik speel het spel nu een paar dagen. Ondanks dat er nog wel een paar echt vervelende bugs inzitten, is het voor een Alpha inderdaad een goed begin. Is inderdaad te vergelijken met een aantal games, maar doet het toch op zijn eigen manier. Wel moet je de nodige handigheid er in krijgen om het spel te begrijpen, de verschillende functies te gebruiken en om ook andere planeten te ontdekken.

Naar mijn mening zeker een spel dat de moeite waard gaat worden in de toekomst en de prijs voor de alpha al wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Op zich een heel verslavend spel, maar ik ben gek op "bouw" spellen. Er zitten nog wel wat bugs in. Ik raak om de haverklap spullen kwijt. Het is moeilijk iets opbouwen als je continu van alles kwijt raakt. Ik val vaak door de planeet heen. De dingen die ik research leveren alleen nog maar standaard spul op. De trader raket komt niet meer terug. Op het moment is het onmogelijk om nog progressie te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig spel. Heb zelf niet zoveel last van bugs behalve in de co-op. Wanneer iemand je save joined gaat er nog wel eens wat mis. Zo heb ik een rover in orbit omdat een vriend rijdend in een rover in de planeet viel en gaat het nog wel eens mis met de synchronisatie waardoor iemand iets anders ziet dan ik en derhalve weer door de planeet valt.

Wat ook wel vervelend is dat vrienden altijd op de beginplaneet terecht komen, niet op de planeet waar jij bent (of waar zij als laatste waren toen ze vertrokken), waardoor er vele shuttles op de barren staan ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Bertus15 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:00:
Op zich een heel verslavend spel, maar ik ben gek op "bouw" spellen. Er zitten nog wel wat bugs in. Ik raak om de haverklap spullen kwijt. Het is moeilijk iets opbouwen als je continu van alles kwijt raakt. Ik val vaak door de planeet heen. De dingen die ik research leveren alleen nog maar standaard spul op. De trader raket komt niet meer terug. Op het moment is het onmogelijk om nog progressie te boeken.
Zijn niet allemaal bugs :P

Dat je spullen verdwijnen komt waarschijnlijk omdat je ze op de grond laat liggen. Na een sandstorm ben je dan alles kwijt want die maakt alles kapot. Als je een storage bouwt kun je ze wel veilig opslaan.

De dingen die je researched leveren alleen nog maar standaard spul op omdat je per planeet gewoon X kan researchen. Als je alleen nog maar materials krijgt is het tijd om naar een andere planeet te vliegen om meer te leren.

Door de planeet heen pleuren is inderdaad irritant en de trader rakket inderdaad ook.
Mijn irritantste bug is dat ik soms niet meer weg kan vliegen omdat die vlieg knop het dan niet meer doet.
Soms ook dat ik te veel bouw en de energie niet meer naar bepaalde dingen toe stroomt.

Maarja early access en daily updates.. komt wel weer goed.

Want ik vooral mis is een delete knop. Soms klik ik verkeerd en dan kan ik het niet eens deleten.
Net zoals bovenstaand als je van wat shuttles af wilt.. kanniet!

[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 27-12-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
wat een geweldig spel :D Moet nog wel veel aan gebeuren, zoals het starten op een planeet met weinig/geen resources die makkelijk te krijgen zijn.

Ook merk ik dat het heel erg learning cliff concept heeft. Je wordt er in gegooid en veel plezier :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

Nibbz

Postmaster General

Scott Manley (de held!) heeft ook een kleine video over deze game

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:08
Ben inmiddels ook al meer dan 16 uur aan het spelen en raak aardig verslaafd.

Door het ontbreken van een handleiding is het veel proberen en uitzoeken. Daar hou ik wel van. Beetje zelf achter dingen komen is wel leuk.
Heb al twee keer opnieuw moeten beginnen door fouten in mijn aanpak. Maar dat hoort erbij.

Heb inmiddels ook een kraan en een winch uitgevonden. Kan die beiden op de truck monteren maar begrijp de functie daarvan dan niet.

Ben nu aan mijn derde begin bezig en nog op mijn eerste planeet omdat ik het spaceship maar niet ontdekt krijg. Had uit de instructiefilmpjes ook begrepen dat je bepaalde processen kan automatiseren maar ben daar ook nog niet achter.

Mijn nieuwe PS4 krijgt minder aandacht op dit moment door Astroneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
Je kunt de winch op je truck monteren en gebruiken om zwaarder materiaal te verslepen. Ik heb hem gebruikt om een heel groot zonnepaneel naar mn basis toe te slepen en aan het net van mn basis te koppelen. Dat levert enorm veel power op. Daarnaast gebruik ik het veel om grote rotsen die in mn basis in de weg liggen naar een put te slepen en daar te dumpen. Zorg er voor dat je met de winch niet te ver uit de buurt van het voorwerp staat dat je weg wilt slepen. De winch is nog buggy en als je het net niet redt, wil de haak van de winch nog wel eens in de lucht blijven hangen. Je kunt dat alleen met uitloggen en opnieuw opstarten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Oke, dank je wel voor deze hint. Het is me inderdaad gelukt om een solarpanel naar mijn homebasis te slepen maar ik krijg hem dus niet aan het net van m'n basis gekoppeld.
De koppeling van het zonnepaneel ligt naar beneden, misschien is dat een probleem?
Moet je gewoon koppelen zoals je ook meerdere trucks/rovers koppelt? (dus er komt een doorzichtige slang en daar dan op een kant klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Low poly betekend klaarblijkelijk niet low resource want het loopt als een draak op mijn PC (i5 3570k, R9 270x)
Controller controls laten ook nog wat te wensen over, ik heb maar een refund aangevraagd bij Steam.

Wel jammer :(

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Inderdaad is de performance nog wel echt pre alpha. Hier vaak net 20+ FPS op een i4670K (overclocked 4.5Ghz) met R9 Fury.
Maar goed dat is natuurlijk iets wat je met een alpha als risico loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Zelf (nog) niet gespeeld maar een van de youtubers die ik volg (GrayStillPlays) heeft er een aantal episodes aan gewijd en het ziet er wmb. wel erg tof uit en lijkt me ook leuk om te spelen.
Inderdaad nog wel het een en ander aan bugs (door de planeet vallen ed.) maar ga deze zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Blitzkriegsler op youtube heeft ook al een leuke Let's Play serie van dit spel.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus15
killerbee1958 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:31:
Oke, dank je wel voor deze hint. Het is me inderdaad gelukt om een solarpanel naar mijn homebasis te slepen maar ik krijg hem dus niet aan het net van m'n basis gekoppeld.
De koppeling van het zonnepaneel ligt naar beneden, misschien is dat een probleem?
Moet je gewoon koppelen zoals je ook meerdere trucks/rovers koppelt? (dus er komt een doorzichtige slang en daar dan op een kant klikken)
Je moet een voertuig gebruiken om het paneel aan de rest vast te koppelen. Soms bij het laden gaat een van de twee kanten los en moet je even heen en weer rijden om ze weer aan te kunnen koppelen. Zorg er voor dat het paneel meteen op de goede plek ligt, want na een reload kun je het paneel niet meer verplaatsen. (lijkt me een bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Bedankt voor de tip.
Kreeg de panelen inderdaad niet meer weg maar kon wel twee rovers maken en die gebruiken om de panelen te koppelen.
Zal even controleren of de verbindingen inderdaad in stand blijven.
Verplaatsen van de panelen lukte inderdaad niet meer. Niet met de hand (met de winch) maar ook niet met de truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Verschilt blijkbaar erg per systeem :P
Ik draai smooth 60fps met af-en-toe wat drops naar 40-45fps.
Heb een i5 3570k@4.5ghz en een GTX1070 en speel op 3440x1440..

Verder betekent low-poly inderdaad niet low-performance. Spel is een procedurally generated spel en is erg taxerend op je systeem. Neem Minecraft - geen prachtig spel maar kan toch behoorlijk demanding zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Valandin op 03-01-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Gisteren aangeschaft nadat ik erg geïnteresseerd raakte door dat Astroneer op plek 1 van meest verkochten games op Steam stond.

Heb nog nooit een Early Acces game aangeschaft, maar dit leek me zo leuk dat ik er wel een uitzondering voor wilde maken.

Voor een Pre-Alpha valt het aantal bugs echt héél erg mee.

Kan niet wachten om vanavond weer lekker wat te exploren en bouwen! :)

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:16
Ik heb een aangepaste .ini file gebruikt die ik gevonden had via de reddit. Ik speelde vaak op max 30 fps maar nu heerlijk op 80 fps! Wel vertraagt de game steeds meer hoe langer je het speelt.

Als iemand het ook wilt gebruiken zoek ik het wel even terug :)

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Een link naar de reddit post zou inderdaad wel op prijs worden gesteld.

Ik zit inmiddels onder de 10 FPS op de 5e wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:16
Hier ook wel interesse in die ini file, als je hem nog terugvind.
Zal ook wel ff zoeken op reddit, kijken of ik het vind.

edit: gevonden denk ik:
https://www.reddit.com/r/.../5ijoft/low_fps_problems/

ik kom nu op 37 fps op 1440p. Goed speelbaar voor het type game.

edit2: helpt bij mij toch niet: bij een grotere basis weer terug naar 25 fps.

[ Voor 52% gewijzigd door rachez op 10-01-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Gisterenavond ook even geprobeerd. Maar geen enkele verbetering gezien.

Speel ook op 1440P. (i5-4670K op 4,3 Ghz met R9 Fury). Zit inmiddels (door uitbouwen basis op Tundra) op 6-7 Fps.UItbouwen van thethers of platformen heeft direct invloed op performance.
Video kaart staat niet continue op 100 % en processor moet ik nog eens bekijken.

Heb wel sinds deze aanpassing een irritant geluid bij weer aansluiten op thethers en dan opladen zuurstof (soort pomp geluid) Blijft ook aanwezig als ik de aanpassingen in engine.ini weer verwijder.

Hopelijk gaat de patch deze week deze performance problemen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Klopt wat je ziet: mijn gpu en cpu staan maar wat te niksen.
Krijg nog wel 25 fps eruit, maar heb pas een grote basis en 1 kleinere. Speel overigens op een i7-4790 en een 980 ti, dus vergelijkbaar.
Ben benieuwd of die patch gaat helpen. Waar lees je dat trouwens dat er een patch komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Er was vorige week vrijdag een twitch broadcast van de developers waarin ze dat aangekondigd hebben.
Precieze dag werd echter in het midden gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fate_Neo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-12-2023
Fps bugs worden per patch gefixt waardoor het geleidelijk aan beter te spelen zou moeten zijn.

Zelf heb ik hier nooit last van gehad heb inmiddels 35 uur in de game zitten en heb alle onderzoeken in de game al gevonden.

Veel plezier gehad in een game die Pre-Alpha is!
Komen gemiddeld per 10 dagen wel een nieuwe patch met nieuwe voorwerpen en/of bug fixes uit.

Co-op mode werkt opzich wel goed helaas moet je een game joinen voor dat je de game zelf opstart (weet niet of dit al gefixt is)

ben benieuwd naar wat er uit gaat komen aankomende maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Heerlijke game, jammer dat de performance na een tijd spelen echt dramatisch is (despawnen van items werkt nog niet, dus als je een grote basis hebt, of wanneer je veel verkend dan loopt je geheugen vol, met onwijze slowdowns als gevolg..) hierdoor kan ik m'n basis niet meer spelen, ik kom niet meer boven de 10fps :/

http://imgur.com/a/dB6VS#eEhF90q
en nog wat nieuwere screenshots van mn base:

Battery storage

Connection going down

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 14:29
@Meelobee Hoe krijg jij het allemaal zo perfect en strak? is dat heel erg veel tijd die je er in stopt, of is daar een handigheidje voor? Ziet er verder strak uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:44

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Control inhouden en dan starten met de vloer, vanaf onder een platform (bv de habitat) daar is de grond namelijk al redelijk vlak.

Voor de muren moet je ff goed kijken waar de polygonen (de driehoeken waar het terein van gemaakt is) ophouden, je kan een muur alleen mooi recht krijgen als deze precies op de lijn tussen 2 polygonen staat.

Videotje met voorbeeld;

En inderdaad, er gaat veel tijd in zitten...

[ Voor 5% gewijzigd door Meelobee op 07-03-2017 13:28 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Nog meer mensen die dit af en toe nog spelen?
Onlangs nog eens een base begonnen, maar er zijn toch weer wat uitbreidingen gekomen, met name het base builden is verbeterd. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rachez schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:09:
Nog meer mensen die dit af en toe nog spelen?
Onlangs nog eens een base begonnen, maar er zijn toch weer wat uitbreidingen gekomen, met name het base builden is verbeterd. O+
Heb het spel laatst in een aanbieding gekocht. Ben redelijk hooked...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik zal het weer eens opstarten.. Ik had wat filmpjes gezien en het leek me toen heel gaf.. In de aanbieding tijd terug gekocht voor bijna nop..
Was er toch sneller op uitgekeken dan verwacht.. Maar als dat base builden beetje beter is geworden maar weer eens proberen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had de game voorbij zien komen, en zag dat ie begin feb naar final gaat. Kado gevraagd nog voor verjaardag, en vermaak me opperbest! Enorme beginner dus nog, maar helaas borked de tutorial bij mij (al een container gemaakt nadat de game me dat wil laten doen, maar schiet niet door naar de volgende 'to do' zeg maar) dus maar op goed geluk even rustig gaan prutsen. Ga nog wel even youtuben, leuk om te zien dat er hier in ieder geval een topic is. Voor mij voelt het als minecraft meets subnautica :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb wel zin in de final. Hopelijk komt er een functie in om easy platte ondergronden te maken, daar erger ik me nu een beetje kapot aan..die hoeveelheid werk :X :P

Zag wat nieuwe pakkies voorbijkomen op Twitter/Reddit, en wat items. Zijn er nog dingen waar jullie naar uitkijken of hopen dat het is gefixed? Kan niet wachten op tethering to the max, wat nu niet kan zonder er een diashow van de game te maken ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:08
Ik heb het weer opgepakt.. Blijft een leuk spel maar ook zeer frustrerend af en toe. De bediening is niet altijd even lekker en gaat soms compleet de mist in..
En dan nog maar te zwijgen over het vlak maken inderdaad en het daar door verdwijnen van je rover en/of basis..

En zonder YT's te kijken etc is mij het doel ook niet geheel duidelijk wat nu precies de bedoeling is..? 8)7

Maar ja, blijft leuk alleen wel erg langzaam

En laatste irritatie punt, geen pauze knop! |:(

Zo.. dat was het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben nu lid van de familie! Ik draai het op Linux (Ubuntu 18.10) via Steam Play en dat draait fantastisch. Ik heb er nu pas een paar uurtjes inzitten maar ik vind dat het spel zichzelf wel iets beter uit mag leggen. Ook tooltips op de verschillende iconen zou fijn zijn :X

Maar goed, met wat hulp online valt het meeste wel te vinden.

Hebben jullie deze docu gezien?
YouTube: The Untold Story Behind Astroneer's Difficult Development

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1