• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:42
Mijn vraag
Ik ben binnenkort in het bezit van de JAMO S 626 HCS en wilde daar graag een receiver bij combineren. Veel verstand heb ik nog niet van dit product segment. Mijn budget gaat tot de €300,- en kwam dus op de http://www.homecinemacent...v479-musiccast-zwart.html

Qua Ohms en wattage moet die voldoen? Of is er een beter alternatief voor onder de €300,-?

Relevante software en hardware die ik gebruik
JAMO S 626 HCS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
YAMAHA HTR-4068 (RX-V479) MUSICCAST ZWART

:) alvast bedankt voor eventuele tips!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als je budget echt vast zit, dan kan het best een goede optie zijn inderdaad.
Qua wattage voldoet het allemaal prima. Voor dat budget is er qua surround receivers weinig keuze nieuw. Met alle respect, zijn de luidsprekers ook niet van zeer hoge kwaliteit. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet voldoen! maar wel dat de investering in de receiver ook minder uit zal maken.

Andere optie, die iets meer investering vergt, maar een beetje meer future proof is:
ONKYO TX-SR444

Heb je overwogen om naar 2e hands receivers te kijken? De markt is er vol mee en dan krijg je misschien niet de nieuwste maar toch wel de kwalitatief betere receivers voor dat geld.

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 22-12-2016 13:31 ]

• DQmanglocQ
Hann1BaL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:30:
Als je budget echt vast zit, dan kan het best een goede optie zijn inderdaad.
Qua wattage voldoet het allemaal prima. Voor dat budget is er qua surround receivers weinig keuze nieuw. Met alle respect, zijn de luidsprekers ook niet van zeer hoge kwaliteit. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet voldoen! maar wel dat de investering in de receiver ook minder uit zal maken.

Andere optie, die iets meer investering vergt, maar een beetje meer future proof is:
ONKYO TX-SR444

Heb je overwogen om naar 2e hands receivers te kijken? De markt is er vol mee en dan krijg je misschien niet de nieuwste maar toch wel de kwalitatief betere receivers voor dat geld.
Hi, thanks voor je antwoord! Wat maat de ONKYO TX-SR444 meer future proof? Ik zie dat die ook voor 299 wordt aangeboden :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DQmanglocQ schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:33:
[...]

Hi, thanks voor je antwoord! Wat maat de ONKYO TX-SR444 meer future proof? Ik zie dat die ook voor 299 wordt aangeboden :)
Ondersteuning voor Dolby Atmos is een voorbeeld.
Twee zones.

Future proof is misschien niet eens het goede woord, maar vooral meer aansluitmogelijkheden, mocht je nog andere zaken hebben die je later wilt aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DQmanglocQ
Hann1BaL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:47:
[...]

Ondersteuning voor Dolby Atmos is een voorbeeld.
Twee zones.

Future proof is misschien niet eens het goede woord, maar vooral meer aansluitmogelijkheden, mocht je nog andere zaken hebben die je later wilt aansluiten.
Super, ik had die receiver nog niet eens gezien. Weer een optie tot nadenken erbij _/-\o_

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Aankoopadvies, dus schopje naar CEA.

Één tip: let niet op vermogen en weerstand. Sowieso heeft een receiver geen weerstand, de speaker heeft dat (fluctueren over het gehele bereik) en de receiver past zich daar op aan. De Jamo S626 is geen speciale set die een krachtige receiver nodig heeft omdat de set gekke dingen doet in de weerstand of gevoeligheid. Kies een receiver op functies die meetbaar zijn zoals het aantal HDMI-ingangen, aanwezigheid van Spotify Connect, et cetera. Kies de receiver desnoods op looks, maar niet omdat deze xx Watt is ;)

Als ik snel in de PriceWatch kijk dan kom ik onder de 300 geen echte uitschieters tegen waarvan ik denk dat ze echt meerwaarde bieden. Voordeel van de Onkyo is dat deze beschikt over AccuEQ, een Room EQ die automatisch de speakers inmeet. Iets wat veel goedkopere receivers niet hebben. Moet wel worden gezegd dat dergelijke stukken software lang niet altijd goede resultaten leveren. Zeker de lagere versies, maar in sommige gevallen ook de duurdere versies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1