• NickD89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-11-2022
Beste Tweakers,

Ik ben aan het kijken naar de Samsung UE49KU6100.
Dit is een 49 inch UHD scherm alleen er bestaat nogal wat verwarring over de refresh rate van deze TV. Ik heb op verschillende websites gekeken en de stats lopen uiteen van 50hz naar 1400hz, klopt natuurlijk geen drol van. Ik Samsung gebelt en ook hun kunnen mij de refresh rate niet vertellen en verwezen mij door naar Tweakers!!! Nou geeft Tweakers aan dat het een 50hz scherm is maar als ik op de Samsung website kijk (http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE49KU6100WXXN) daar adverteren ze met een Motion Rate van 120hz, ik quote:
Met Motion Rate 120 ga je helemaal op in je video-content, die zonder enige flikkering wordt weergegeven. De bijzonder hoge verversingsfrequentie en de vernieuwende verlichtingstechnologie houden je op het puntje van je stoel met een snelle, stabiele videoweergave.
Beste Tweakers, help mij!!!
Wat is nu de echte specificatie van dit scherm?

Vriendelijk bedankt,
Nick

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Volgens mij was de hele 6xxx lijn gewoon 50 hz.
Met allemaal software tools schalen ze dat op maar het blijft 50 hz.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• NickD89
chucky666 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:25:
Volgens mij was de hele 6xxx lijn gewoon 50 hz.
Met allemaal software tools schalen ze dat op maar het blijft 50 hz.
Dank je! Is dit dan in praktijk ook net zo goed als een hogere frequentie of niet?

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01-2025

ago

Nee. Ik zou echt een 100Hz adviseren

• NickD89
ago schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:06:
Nee. Ik zou echt een 100Hz adviseren
Dit is toch super misleidend dan? Geen enkele winkelier noteert de correcte Refresh Rate en zelfs Samsung kan mij geen opheldering geven.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:18

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het grootste voordeel van een echt 100 Hz of hoger paneel is dat de kwaliteit van het paneel sowieso over het algemeen beter is. (Niet altijd het geval, maar het is een redelijk betrouwbare graadmeter.) Ze zijn meestal ook op andere fronten beter dan de goedkope 50 Hz panelen.

Ik weet niet of je software-matig interpoleren naar 100 Hz misleiding moet noemen. Op het oog is voor veel mensen het beeldresultaat hetzelfde, alleen worden je ogen voor de gek gehouden. Met een echt 100 Hz paneel is het input-signaal op alle TV's sowieso nog steeds maximaal 60 Hz, dus er is altijd sprake van interpolatie. Zelf moet ik er niets van hebben, want het komt gewoon niet overeen met hoe het bronmateriaal geproduceerd is.

Tesla Model Y RWD (2024)

• NickD89
--MeAngry-- schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:41:
Het grootste voordeel van een echt 100 Hz of hoger paneel is dat de kwaliteit van het paneel sowieso over het algemeen beter is. (Niet altijd het geval, maar het is een redelijk betrouwbare graadmeter.) Ze zijn meestal ook op andere fronten beter dan de goedkope 50 Hz panelen.

Ik weet niet of je software-matig interpoleren naar 100 Hz misleiding moet noemen. Op het oog is voor veel mensen het beeldresultaat hetzelfde, alleen worden je ogen voor de gek gehouden. Met een echt 100 Hz paneel is het input-signaal op alle TV's sowieso nog steeds maximaal 60 Hz, dus er is altijd sprake van interpolatie. Zelf moet ik er niets van hebben, want het komt gewoon niet overeen met hoe het bronmateriaal geproduceerd is.
Maar als je oog het verschil toch niet kan volgen, dan maakt het in de praktijk toch gewoon heel weinig verschil qua kijkbeleving? Even kort door de bocht, wat maakt nou echt uit dat ik naar een 50 Hz scherm, 60 Hz of hoger zit te kijken?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:18

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In mijn ogen niet veel, maar zoals ik al zei, er zijn bij > 100Hz panelen meestal ook andere factoren die het paneel al beter maken dan z'n 50Hz tegenhanger. En omdat het hier meestal om duurdere TV's gaat is het backlight bijvoorbeeld meer egaal afgesteld, of de kleurechtheid beter af-fabriek.

Tesla Model Y RWD (2024)

• NickD89
Is deze TV dan het geld wel waard? Allemaal erg verwarrend voor mij.

Edit: Vraag, een Full HD TV met hogere refresh rate of een UHD TV met lagere refresh rate? Voor en tegens?

[ Voor 44% gewijzigd door NickD89 op 22-12-2016 16:17 ]

Pagina: 1