Vraag

• Lolmewn
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-02-2018
Hallo! Ik heb recent een upgrade uitgevoerd aan mijn setup en ben van 2 BenQ v2220 (1080p 60Hz 20.5") overgestapt op 2 HP 27ea (1080p 60Hz 27") schermen. De TV (Samsung 1080p 60Hz), die verbonden is via een Pioneer VSX-529 (HDMI), is hetzelfde gebleven.
Als videokaart heb ik de ASUS Radeon R9 270X.
Mijn probleem is dat ik maar twee van de drie schermen tegelijkertijd aan kan hebben. Voorheen was dit niet zo.
De enige verdere verandering is dat ik een adapter tussen de DVI kabel en de schermen heb moeten stoppen, aangezien de nieuwe schermen alleen HDMI hebben en er toch echt DVI kabels uit de videokaart steken.

Ik had een soortgelijk probleem in het begin met mijn oude schermen, maar toendertijd heb ik dat kunnen oplossen door met Windows Display Settings te klooien. Als ik nu probeer om het derde scherm "aan te zetten" geeft deze alleen maar "The display settings could not be saved. Please try a different combination of display settings" weer.

Ik heb de volgende thread gevonden (http://www.tomshardware.c...813/run-screens-280x.html) wat lijkt op mijn probleem, echter heeft het prima gewerkt bij mij en lijkt het me dus niet logisch dat dit het geval is.

Drivers zijn, natuurlijk, up-to-date. Halp?

[ Voor 0% gewijzigd door Lolmewn op 22-12-2016 12:08 . Reden: foutje in productversie ]

Beste antwoord (via Lolmewn op 22-12-2016 15:09)

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-08 19:29
Is het niet gewoon een optie om 1 scherm op je moederbord aan te sluiten?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

http://support.amd.com/en...ages/MultimonitorFAQ.aspx
Verder is dat hier ook al vaker langsgekomen, ligt aan welke connecties je gebruikt.
FAQCurrently selected

Skip Navigation LinksDrivers + Support > Search > FAQ
What are the basic requirements for connecting multiple displays?

Connecting multiple monitors for AMD Eyefinity technology couldn’t be simpler. There are four easy rules to remember:

The first two monitors can connect to the graphics card with any display output on your product: HDMI, VGA, DVI or DisplayPort.
The third (or greater) display must be connected to the graphics card via DisplayPort.
If your monitor does not have a DisplayPort connection, you will need an inexpensive active DisplayPort adapter for it.​
Every family of GPUs supports a different maximum number of displays.

[ Voor 70% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-12-2016 12:11 ]

• Lolmewn
KillerAce_NL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:11:
http://support.amd.com/en...ages/MultimonitorFAQ.aspx
Verder is dat hier ook al vaker langsgekomen, ligt aan welke connecties je gebruikt.

[...]
Hey! De website geeft aan dat een derde scherm altijd via DisplayPort moet, maar met mijn vorige schermen had ik dat ook niet. Lijkt me een beetje raar, niet?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee afhankelijk van de kaart kan het wel.
http://support.amd.com/en-us/search/faq/170
Je probleem zal zitten in de verloop van dvi naar hdmi. Je hebt niet alleen monitoren geswitch, je gebruikt nu ook een convertor.

• Lolmewn
KillerAce_NL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:50:
Nee afhankelijk van de kaart kan het wel.
http://support.amd.com/en-us/search/faq/170
Je probleem zal zitten in de verloop van dvi naar hdmi. Je hebt niet alleen monitoren geswitch, je gebruikt nu ook een convertor.
Als ik het goed begrijp is dat een passive adapter - mocht ik deze switchen naar active, werkt het dan wel? (ik neem aan dat ik ze allebei active moet maken dan)
Of kan ik beter DVI->HDMI kabels kopen?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Misschien wat offtopic, maar voor 27" raad ik je aan om voor minimaal 1440p te gaan en wellicht ook te kijken naar een scherm met DP.
Maar als ik kijk naar het scherm waar je naar linked dan heeft deze dat allemaal, dus hoe kom je dan op 1080p :p, ik zou gewoon een DP kabel kopen ipv die een actieve adapter.

• Lolmewn
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:08:
Misschien wat offtopic, maar voor 27" raad ik je aan om voor minimaal 1440p te gaan en wellicht ook te kijken naar een scherm met DP.
Maar als ik kijk naar het scherm waar je naar linked dan heeft deze dat allemaal, dus hoe kom je dan op 1080p :p, ik zou gewoon een DP kabel kopen ipv die een actieve adapter.
Ah crap, ik faal. Verkeerde monitor gelinkt. Ik heb deze: http://www8.hp.com/nl/nl/...02_nlnl_c-001_title_r0001

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-09 15:33
3 DP kabels gebruiken of een actieve converter kopen :)

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
maartentmm schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:29:
3 DP kabels gebruiken of een actieve converter kopen :)
Gaat lastig als dat scherm geen DP poort heeft.

Als ik het zo zie:
1 DP > HDMI (dus converter)
2 HDMI
3 DVI-D > HDMI (converter)

Ik denk dat de TV dan met HDMI moet, en de andere met optie 1 en 3.
Volgens mij heb je het zo al aangesloten? Dus dat werkt niet?

[ Voor 34% gewijzigd door Luxicon op 22-12-2016 14:46 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Dit topic komt zo ongeveer maandelijks langs.

Strekking is dat het uitgaande signaal vanaf de videokaart echt DisplayPort moet zijn, en via de converter actief wordt omgezet naar DVI/HDMI. Je hebt ook passieve adapters, die communiceren gewoon een DVI/HDMI-signaal over de DisplayPort aansluiting, dat gaat niet werken gezien je dan over de max. van 2 RAMDAC's zit.

Verplicht videovoer:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Jf0X0lNFmgw]

Heb je even de tijd, koop dan niet een te dure Hollandse actieve adapter, maar kijk bijvoorbeeld even op Aliexpress. Ik was 9 euro kwijt voor een actieve adapter (https://nl.aliexpress.com...Version=&categoryId=70806)

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 22-12-2016 14:48 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Is het niet gewoon een optie om 1 scherm op je moederbord aan te sluiten?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Luxicon
MsG schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:48:

Strekking is dat het uitgaande signaal vanaf de videokaart echt DisplayPort moet zijn, en via de converter actief wordt omgezet naar DVI/HDMI. Je hebt ook passieve adapters, die communiceren gewoon een DVI/HDMI-signaal over de DisplayPort aansluiting, dat gaat niet werken gezien je dan over de max. van 2 RAMDAC's zit.

Verplicht videovoer:
[video]

Heb je even de tijd, koop dan niet een te dure Hollandse actieve adapter, maar kijk bijvoorbeeld even op Aliexpress. Ik was 9 euro kwijt voor een actieve adapter (https://nl.aliexpress.com...Version=&categoryId=70806)
Mag dit ook als, 'actieve' adapter?
http://www.allekabels.nl/...port-naar-hdmi-kabel.html

...

• Lolmewn
MsG schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:48:

Verplicht videovoer:
[video]

Dan kan het toch niet zo zijn dat mijn vorige setup wel werkte? Gebruikte ook geen DisplayPort.
Dank voor de actieve adapter link - daar maar twee van halen dus :)

• Luxicon
Volgens mij mag HMDI ook, die van allekabels.nl bestel je in Nederland. Persoonlijk zou ik liever voor HDMI kiezen, dan voor DVI-D. Of mis ik iets?

...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:15

D4NG3R

kiwi

:)

Luxicon schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:53:
Volgens mij mag HMDI ook, die van allekabels.nl bestel je in Nederland. Persoonlijk zou ik liever voor HDMI kiezen, dan voor DVI-D. Of mis ik iets?
HDMI en DVI-D zijn qua videosignaal identiek aan elkaar, en op deze resoluties met deze refreshrates werken beide oplossingen.

DVI-D <> HDMI doe je dan ook met een adapter en niet een converter.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 22-12-2016 14:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Luxicon
D4NG3R schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:55:
[...]

HDMI en DVI-D zijn qua videosignaal identiek aan elkaar, en op deze resoluties met deze refreshrates werken beide oplossingen.

DVI-D > HDMI en HDMI > DVI-D doe je dan ook met een adapter en niet een converter.
Ah juist, maar die van allekabels.nl heb je morgen in huis, die op Aliexpres mag je nog 20 á 38 dagen op wachten, voor die paar euro. :9

...

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

10 van de 9 keer is dat voor die prijs ineens een passieve kabel. Zeker gezien de beschrijving enkel gaat over het aansluiten van DisplayPort-apparatuur en niet zozeer de multi-monitorfunctie. Je zal niet de eerste zijn die na bestellen er ineens achter komt toch weer een passieve adapter te hebben gekocht. Veel verkopers hebben ook geen idee wat het verschil is.
Lolmewn schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:52:
[...]

Dan kan het toch niet zo zijn dat mijn vorige setup wel werkte? Gebruikte ook geen DisplayPort.
Dank voor de actieve adapter link - daar maar twee van halen dus :)
Je TS is niet zo duidelijk wat dat betreft. Als je even een visueel schema maakt hoe je het had en hoe je hebt maakt dat het al duidelijker.

Feit blijft gewoon dat (volgens mij hebben de nieuwste videokaarten wellicht meer ramdac's aan boord) een videokaart met 2 ramdac's maar 2 x een DVI/HDMI-signaal kan versturen. Omdat DisplayPort heel anders werkt, heeft die dat niet nodig. Daarom kan je met DisplayPort vaak ook wel bijvoorbeeld 6 schermen aansluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 22-12-2016 15:01 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Luxicon
MsG schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:56:
[...]

10 van de 9 keer is dat voor die prijs ineens een passieve kabel. Zeker gezien de beschrijving enkel gaat over het aansluiten van DisplayPort-apparatuur en niet zozeer de multi-monitorfunctie. Je zal niet de eerste zijn die na bestellen er ineens achter komt toch weer een passieve adapter te hebben gekocht. Veel verkopers hebben ook geen idee wat het verschil is.
Juist, ik zou zelf ook denken dat het signaal dat daardoor gaat, actief omgezet wordt naar HDMI.

Deze zou wel actief zijn, maar kost wel € 20,-
https://www.onlinekabelsh...ar-hdmi-adapter-4k-actief

[ Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 22-12-2016 15:00 ]

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
Lolmewn schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:58:
[...]

Als ik het goed begrijp is dat een passive adapter - mocht ik deze switchen naar active, werkt het dan wel? (ik neem aan dat ik ze allebei active moet maken dan)
Of kan ik beter DVI->HDMI kabels kopen?
Mijn bericht is er tussen door geschoten waarschijnlijk, maar is het een optie om 1 monitor op je moederbord aan te sluiten?

Dan heb je helemaal niks nodig.

• Lolmewn
DjaRoel schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:00:
[...]

Mijn bericht is er tussen door geschoten waarschijnlijk, maar is het een optie om 1 monitor op je moederbord aan te sluiten?

Dan heb je helemaal niks nodig.
Hah, ik wist niet eens dat dit kon. Dacht dat alles door dezelfde video processor moest. Lijkt te werken, thanks :)

• Luxicon
Dat dacht ik ook, maar misschien krijg je dan problemen als je buiten je desktop gaat werken. Want dat maakt die software gebruik van enkel 1 videokaart. Dat kun je niet even mixen voor zover ik weet. Ik neem aan dat die op je moederbord, de onboard kaart bedoeld wordt.

...

• Lolmewn
Luxicon schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:06:
Dat dacht ik ook, maar misschien krijg je dan problemen als je buiten je desktop gaat werken. Want dat maakt die software gebruik van enkel 1 videokaart. Dat kun je niet even mixen voor zover ik weet. Ik neem aan dat die op je moederbord, de onboard kaart bedoeld wordt.
Hoe bedoel je, "buiten je desktop"? Ik ga er van uit dat gamen niet op dat scherm kan, maar daar gebruik ik hem ook niet voor, so it's all good gok ik zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Lolmewn schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:07:
[...]

Hoe bedoel je, "buiten je desktop"? Ik ga er van uit dat gamen niet op dat scherm kan, maar daar gebruik ik hem ook niet voor, so it's all good gok ik zo :)
Wat je zegt, misschien dat je dan wel 3 schermen aan kan sturen op die manier, zolang de applicatie niet enkel gebruik gaat maken van één videokaart. Ik wist niet dat Windows actief 2 videokaarten kan gebruiken voor verschillende schermen (dus voor desktop gebruik). Het lijkt mij een ingewikkeld verhaal.. :)

...

Pagina: 1