Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raspberry Pi komt met Pixel-desktop die bootable is op Windo

Pagina: 1
Acties:

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-11 16:13
https://tweakers.net/nieu...-windows-pcs-en-macs.html

De minder geïnformeerde lezer kan uit dit artikel de indruk krijgen dat Linux buiten de boot valt, terwijl het natuurlijk juist gaat om een variant van Debian.

Het "for PC and Mac" had in dit geval misschien beter niet met "Windows-pc's en Macs" vertaald kunnen worden, maar bijvoorbeeld met "x86 pc's". Welk OS er op draait is in dit geval immers irrelevant. Deze Pixel-desktop werkt ook op een zelfbouwpc waar helemaal nog geen OS op geïnstalleerd is.

• oezie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-11 11:00
De titel is nogal verwarrend. Het zou een stuk duidelijker zijn als in de titel de foundation genoemd zou worden en zoals thomas_n ook al zegt, dat het draait op x86 systemen. Het OS maakt namelijk niets uit.

[ Voor 29% gewijzigd door oezie op 22-12-2016 12:14 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
De minder geïnformeerde lezer kan uit dit artikel de indruk krijgen dat Linux buiten de boot valt, terwijl het natuurlijk juist gaat om een variant van Debian.

Het "for PC and Mac" had in dit geval misschien beter niet met "Windows-pc's en Macs" vertaald kunnen worden, maar bijvoorbeeld met "x86 pc's". Welk OS er op draait is in dit geval immers irrelevant. Deze Pixel-desktop werkt ook op een zelfbouwpc waar helemaal nog geen OS op geïnstalleerd is.
Dank voor de reacties! Ik heb dat overwogen, maar ik besloot dat die stap het juist minder duidelijk zou maken en niet duidelijker. Linux-gebruikers zelf zullen niet zo snel denken dat ze buiten de boot vallen denk ik. Dus dat probleem zie ik niet zo :)

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-11 16:13
Dat zal inderdaad wel meevallen, maar het blijft een beetje vreemd dat er überhaupt andere besturingssytemen worden genoemd. In een artikel over de nieuwste Ubuntu staat ook niet: Ubuntu 16.10 voor op je systeem met Windows of macOS. :)

• Ursus Grumpious
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-08 09:34
Misschien torrent toevoegen aan download link. Kan je hier vinden:
https://downloads.raspber...ges/pixel_x86-2016-12-13/