Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen èchte deals zien

web formulier creëren met text grid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timohesk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06-2018
Hallo,

Voor het werk moeten we regelmatig een mail versturen met defect onderdelen.
In deze mail staat waar we geweest zijn met de defecte onderdelen/aantalen en artikel nummers.
Hier is een mail template voor maar deze werkt bijzonder lastig op een telefoon.

Hierdoor is mijn idee ontstaan om dit makkelijker te maken. Nu had ik gedacht om dit via een google form te doen. Gewenste gegevens invullen en versturen. (simple it is.)
Idee van een formulier via de browser is omdat er met verschillende mobiele telefoons gewerkt wordt en het lastig is om voor al deze telefoons een app te maken (speciaal de windows phones)

Dus vrolijk aan de start gegaan en redelijk opgeschoten. Alleen loop ik vast bij het formulier.
Ik kan geen grid maken met text. Er is een mogelijkheid tot een grid maar dit voorziet alleen maar in bolletjes.
Hier zou de text in moeten staan.
Zie onderstaande voorbeeld

test test 2test 3test 4test 5test 6
artikel 1....................
artikel 2....................
artikel 3....................

Dit is wat ik zou willen alleen doet google hier niet aan mee.
Nu heb ik wat verder zitten kijken naar andere mogelijkheden ( cloudformz, jotform, formdesk) maar ik heb hier nog niet de functionaliteit gevonden die er nodig is.

Kan iemand mij hier mee helpen of op het goede spoor zetten?

Alvast bedankt

Timo

Alle reacties

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Tja, ik kan me niet anders voorstellen dan dat een grid gevuld met unlimited tekst ook gewoon op een telefoon ontzettend gebruiksonvriendelijk wordt.

Verder weet ik ook zo één, twee, drie geen andere form services die dit hebben.

1) Denk je dat dit fijn gaat werken op telefoons, als je straks heel grote grids met tekst hebt?
2) Mag het geld kosten op den duur? Dat helpt topic-beantwoorders al om niet alleen te zoeken in gratis sources, maar ook in betaalde services. En dat kan wat nieuwe opties bieden.
Misschien moet je pilot even gratis of 30-day trial zijn, maar als het dan lukt kun je op je werk een voorstel neerleggen om dit aan te schaffen, omdat hiermee x uur aan werk (ka-ching) versneld en dus goedkoper kan.

Ten laatste: kun je je data misschien anders formatteren zodat een open vraag met invulvakjes wél volstaat? Moet je per sé bij het invullen al zo'n grid layout hebben? Wat is de meerwaarde?
Als je een loopje met artikelen kunt maken, en daarbinnen een loopje met tests, dan kun je het zelfs op een telefoon heel mooi onder elkaar invullen. Je kunt het alleen nog niet naast elkaar vergelijken.

Vaak kun je de data achteraf downloaden als XLS en dan staat het namelijk wel weer in een grid!
En als je handig bent met Excel kun je dat ook zelf erin gieten, geautomatiseerd.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs