Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Lenovo Yoga 710-14ISK 80V40049MH

Pagina: 1
Acties:

• georgk86
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11 21:23
edit: Mijn vraag is. wat zijn de alternatieven van onderstaande Lenovo Yoga 710

WOW, wat vinden jullie van de nieuwe Lenovo Yoga i7 Kaby Lake, 8gb, 256gb voor 899 euro! Kost het zelfde als de i5 Kaby Lake! Wat een brute laptop (2in1). Heb altijd al een zwak voor de Yoga's gehad en deze is echt een topper volgens mij! Mat scherm is ook een must!

Wat is jullie mening over deze Yoga i7??

Momenteel heb ik de Samsung Serie 9. Ik heb hier 4gb (8gb totaal) bij gezet. Deze bevalt op zich nog wel OK, maar toch kijk ik naar wat nieuws.

Wat ga je met je laptop doen?
Sporadisch op gamen. Maar vooral veel tabbladen (20-30?) en programma's tegelijk open. i5 is dus echt minimaal. Ik wil ook perse niks anders dan Intel HD Graphics (dus geen extra videokaart er in!)

Komt eigenlijk op neer dat ik een laptop met i5/i7, 14/15 inch, 8gb ram, 256gb ssd, geen optische drive, geen added videokaart (Intel HD Graphics is genoeg) en MAT scherm zoek.

Wat is je budget?
900 euro vind ik een mooie prijs.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Accuduur moet goed zijn. Ook belangrijk vind ik dat het een 14 inch of een lichte 15 inch is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hij moet vooral stil zijn of zoals mijn huidige Samsung Serie 9 heeft een knop die zorgt dat de stopt met draaien en alleen nog maar passief koelt. Natuurlijk wordt hij daar langzamer van, maar is wel super stil!
Het liefst zou ik opvolger van mijn Samsung willen, maar die ik nu heb is 1 van de laatsten die ze gemaakt hebben. Zonde! Mat scherm is een must.

[ Voor 10% gewijzigd door georgk86 op 07-01-2017 18:50 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wat is nu je specifieke vraag?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• georgk86
Wat jullie van bovenstaande Lenovo Yoga vinden. Zijn er mooie alternatieven?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:05
Ik heb deze Lenovo 710 serie ook op het oog vooral ook omdat het een convertible is. Maar om misverstanden te voorkomen: volgens mij hebben ze geen mat scherm. Ik vraag me af of er sowieso wel convertibles met een mat scherm zijn vanwege het touchscreen.

• georgk86
Goed opgemerkt, maaaar
Display type
14.0" FHD IPS AntiGlare LED Backlight 1920x1080

http://shop.lenovo.com/nl...a/700-series/yoga-710-14/

• D-e-n
Anti-glare wil niet zeggen dat het mat is volgens mij. Er staan op youtube wel wat reviews waarin het werd besproken dacht ik.

• georgk86
Hmm, vrij apart. Ik zal het eens in een winkel zelf bekijken en resultaat hier posten

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 21:51

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb ook interesse in de Yoga 710, dus ben wel benieuwd naar je bevindingen! In welke winkel hebben ze deze staan? Ik zie ze alleen maar in online winkels...

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nou ik heb de Yoga 710 vanmorgen ontvangen maar hij is inmiddels weer ingepakt om na kerst terug te sturen. De fan van de laptop is constant aan. Dat moet je dus reguleren via een programma, maar zelfs dan springt 'ie soms nog aan. Nu is dat geen ramp, maar het is wel vreemd dat 'ie ook aanspringt terwijl je idled op het bureaublad.

Als je geen software gebruikt draait de fan dus constant. Zodra je een willekeurig programma opent (maakt niet uit wat) dan is het alsof er een vliegtuig opstijgt om na 10 seconden weer af te zwakken naar normaal volume.

Schijnbaar is dit een bug die nog niet is verholpen door Lenovo, getuige dit 18 pagina tellende topic: https://forums.lenovo.com...en-when-idle/td-p/3354501

Ik werd er na een uur al gek van, dus ik ga nu maar op zoek naar een fanless laptop of in ieder geval een model die niet constant de oren van m'n kop blaast ;)

Voor de rest zag de Yoga 710 er overigens goed uit!

Tesla M3LR '21

• D-e-n
Planespotter schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:10:
De fan van de laptop is constant aan.
Was daar geen update voor? In een review op youtube hadden ze het er over dat een update dit probleem oplost.

En wat is je alternatief qua convertible? De spectre is bijvoorbeeld een stuk duurder en die schijnt ook wel weer zijn probleempjes te hebben.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

D-e-n schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:36:
[...]

Was daar geen update voor? In een review op youtube hadden ze het er over dat een update dit probleem oplost.

En wat is je alternatief qua convertible? De spectre is bijvoorbeeld een stuk duurder en die schijnt ook wel weer zijn probleempjes te hebben.
Ik had geen update die ik kon installeren, maar ik hoorde inderdaad dat Lisa van MobileTechReview iets dergelijks zei.

Alternatief ben ik nog druk naar op zoek. Wil in ieder geval het liefst fanless, maar als er goeie laptops zijn die niet constant blazen dan is dat ook een optie natuurlijk.

Tesla M3LR '21

• D-e-n
Planespotter schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:56:
[...]

Ik had geen update die ik kon installeren, maar ik hoorde inderdaad dat Lisa van MobileTechReview iets dergelijks zei.
Je moest met één of ander hulpprogramma van Lenovo een update installeren begreep ik.
Alternatief ben ik nog druk naar op zoek. Wil in ieder geval het liefst fanless, maar als er goeie laptops zijn die niet constant blazen dan is dat ook een optie natuurlijk.
Ik wil graag een i7 dus dan is fanless geen optie denk ik

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

D-e-n schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:01:
[...]

Je moest met één of ander hulpprogramma van Lenovo een update installeren begreep ik.

[...]

Ik wil graag een i7 dus dan is fanless geen optie denk ik
Klopt, Lenovo Companion. Die kon niets vinden.

Toch is het zonde. Het apparaatje voldeed aan al mijn eisen, maar dat lawaai is té storend.

Tesla M3LR '21

• D-e-n
Planespotter schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 14:03:
[...]

Toch is het zonde. Het apparaatje voldeed aan al mijn eisen, maar dat lawaai is té storend.
Balen ja. Ook voor mij want nu twijfel ik ook :(

• WimGal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 12:59
Hier lijkt de oplossing te staan?

https://forums.lenovo.com...n-idle/m-p/3455661#M44845

Of deze:

https://github.com/hirschmann/nbfc/issues/145

Ik hoop dat het helpt!

[ Voor 14% gewijzigd door WimGal op 24-12-2016 17:15 ]

• D-e-n
Het schijnt voor de i7 kaby lake versie niet te werken zo.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Mat scherm een must = Asus UX310 / BX310-serie misschien?
i5 Kaby Lake / 512GB SSD / 8GB RAM / 13,3" full HD-scherm = BX310UA-FC401R = € 999.

Mooie van deze specifieke ultrabookjes is dat er ook nog plaats is voor een 2,5"-schijfje...
Je kan ook denken aan zo'n specifiek folie die je scherm mat maakt, alhoewel ik daar geen ervaring mee heb.

Volgens verschillende websites zijn er ook matte full HD-varianten van de S3409 van Medion...

EDIT: Ah dat zijn geen convertibles, wist niet dat die er waren met mat scherm zoals de 710, my bad...

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 24-12-2016 18:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• D-e-n
CLB schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 18:40

Ah dat zijn geen convertibles, wist niet dat die er waren met mat scherm zoals de 710, my bad...
Alle reviews die ik lees spreken ook gewoon over een glossy screen. Kan het überhaupt wel: een mat touchscreen?

Ps
Ikzelf heb overigens geen probleem met glossy, TS wel kennelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 24-12-2016 19:24 ]

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 22:14
Het is geen convertible, maar de T460s heeft een matte touchscreen.

• georgk86
Dank voor jullie reacties.
Het is inderdaad GEEN MAT scherm. Ik laat hem aan mij voorbij gaan.

Overigens zoek ik ook niet perse een 2-in-1.

Mijn oog is nu gevallen op de nieuwe Samsung Notebook 9. Deze is alleen niet in Europa te krijgen.

http://www.samsung.com/us...d-core-i7-np900x5l-k02us/

Wachtend tot de Kaby Lake versie uit komt.

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 15:19

Yuco

Womanizer!

Had deze laptop ook voorbij zien komen en ben er enthousiast over. Helaas verkoopt Samsung zijn laptops niet mer in Nederland, dat zal ben ik bang ook niet veranderen bij een eventuele cpu update. Blijft dus lastig om hem hier te krijgen zonder extra kosten.

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:51
Je kunt kijken naar een acer swift 3.
Mat scherm 14 inch met kaby lake. Ik heb geen idee hoe stil hij is.

• krf137
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Toevallig ben ik sinds gister in het bezit van een Yoga 710 i7 Kaby Lake. Het eerste wat mij opvalt is de constante fanspeed. Deze is zo hinderlijk, dat ik serieus overweeg om de laptop terug te sturen. Verder is alles aan de laptop geweldig! Het glossy IPS scherm tovert mooie beelden en 4K filmpjes gaan ontzettend soepel.

Overigens heb ik gemerkt dat bij mij alleen de linker exhaust fan aanslaat en werkt, is dit bij anderen ook zo?

• D-e-n
Volgens dit topic schijnt er een bios update te zijn die het probleem nu oplost:
https://forums.lenovo.com...n/thread-id/42185/page/24

Verwijderd

Goeiemorgen!
Ik weet niet of iemand nog op zoek is naar zon laptop/tablet. Ik heb er 1 liggen nieuw in de doos, ongeopend. Mag weg voor het liefst 800 euro. Maar over de prijs valt nog wel te overleggen.
Pagina: 1