• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
Laatst spitte ik eens door m'n mp3 collectie en tot mijn grote verbazing zag ik dat bij sommige mp3's de tags waren verdwenen en in sommige gevallen was zelfs de bestandgrootte 0 zoals je kunt zien op de screenshot. Dit is totaal willekeurig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6xsRHKR7yz7x7JQm7RDjhnpZ/full.jpg

Ter verduidelijking, ik heb een mp3 collectie van trance muziek, die inmiddels al een jaar of 5 jaar oud is en enorm veel werk heeft gekost. Ik heb altijd het programma Mp3tag gebruikt om te taggen en elke keer de nieuwste versie bijgewerkt en altijd op dezelfde manier getagged (ik heb gewoon een standaard riedeltje wat ik doe, is nu niet relevant).

De bestanden staan op een pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB schijf. Deze had ik in het begin als Windows schijf maar dient nu als data schijf. Ik dacht eerst dat mijn schijf aan het overlijden was, maar de schijf is gewoon goed, SMART waardes zijn goed. Schijf heeft nooit kuren vertoond. Ik kan alleen nu geen SMART waardes posten, omdat ik RAID 0 draai en dan valt SMART weg, maar de schijf is gewoon goed en heb er totaal geen problemen mee dus daar kan het niet aan liggen. Het is ook totaal willekeurig. Ik moet toegeven dat ik niet elke dag door 500 mappen en 9000 bestanden spit om te kijken of alles nog goed is, maar toevallig zette ik laatst een album op en nummers begonnen te over te slaan dus zodoende ben ik in die map gaan kijken en kwam ik dit verschijnsel tegen.

Ik heb al wat gezocht op internet over verdwijnende mp3 tags en het schijnt vaker voor te komen, maar dit zijn oude berichten en hebben vaak met de manier van taggen te maken maar ik denk niet dat dat van toepassing is bij mij, omdat ik altijd op dezelfde manier heb getagged met hetzelfde programma. Bovendien is het totaal willekeurig en ook al zou het dat zijn, het aller vreemdste is dat sommige bestanden gewoon 0 bytes zijn. Dat kan echt niet meer aan de manier van taggen liggen. Dan zou je haast denken dat het aan de schijf ligt of zo. Maar nogmaals, ik heb verder totaal geen problemen met deze schijf. Er staan nog meer dingen op. Ik werk er dagelijks op.

Iemand dit gekke fenomeen weleens meegemaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 22-12-2016 10:02 . Reden: Meh, moest bij Client Software Algemeen. Sorry! |:( ]

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:30
Als bestanden opeens 0kb zijn is er wel iets meer aan de hand dan verdwijnende tags. Het complete bestand lijkt verdwenen, alleen de index is er nog.

Het kan een corrupte indexering zijn, als je geen back-up hebt zou ik heel voorzichtig zijn met die schrijf en als het echt belangrijk is proberen een recovery bedrijf je data te laten redden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
LordSinclair schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:40:
Als bestanden opeens 0kb zijn is er wel iets meer aan de hand dan verdwijnende tags. Het complete bestand lijkt verdwenen, alleen de index is er nog.
Dat is ook het rare, het is alleen bij mp3 bestanden. Films, foto's, documenten en zo zijn allemaal intact.
Het kan een corrupte indexering zijn, als je geen back-up hebt zou ik heel voorzichtig zijn met die schrijf en als het echt belangrijk is proberen een recovery bedrijf je data te laten redden.
Ik heb geen back-up en ook geen mogelijk toe op dit moment, maar dat maakt nu niet meer uit want het kwaad is al geschied. Een extern bedrijf inhuren is te duur en wat voor garantie heb je dat je je bestanden terug hebt? Bovendien is het "maar" muziek maar het is wel enorm veel werk geweest. Enige andere optie is alles opnieuw zoeken.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:28

TheVMaster

Moderator WOS
MOVE naar CSA :+