Het bedrijf waar ik werk gaat van pensioen veranderen.
Huidig pensioen loopt bij Avero, die stopt eind dit jaar en gaat over naar Centraal Beheer APF.
Nu heb ik een middelloon pensioen zonder eigen bijdrage. Dit gaat veranderen naar een beschikbare premieregeling.
Men (bedrijf waar ik werk) heeft een adviseur (Pensioen Perspectief) in de hand genomen en wij als werknemers krijgen de keuze uit 2 partijen : AEGON of Brand New Day.
Van dit soort zaken heb ik totaal geen kaas van gegeten en zit een beetje te googelen, maar is allemaal nog behoorlijk onduidelijk.
Verschillen AEGON Brand New Day
Keuze life cycle > JA - JA
Afbouw life cycle > Deels - (nog) volledig
Doorbeleggen na pensioendatum > JA - nog niet
Beleggingsfondsen > Intern - Extern
Spaarrekening > NEE - JA
Directe inkoop gegarandeerde uitkeringen > JA - NEE
Pensioenplanner > JA - JA
Financiële planning > JA - NEE
Dit is een rijtje wat ik tot nu toe heb. Zijn er nog belangrijke dingen waar ik op moeten letten ?
Want dit is totaal abracradaba taal voor mij.
De bedrijfsadviseur geeft BND aan als advies.
Huidig pensioen loopt bij Avero, die stopt eind dit jaar en gaat over naar Centraal Beheer APF.
Nu heb ik een middelloon pensioen zonder eigen bijdrage. Dit gaat veranderen naar een beschikbare premieregeling.
Men (bedrijf waar ik werk) heeft een adviseur (Pensioen Perspectief) in de hand genomen en wij als werknemers krijgen de keuze uit 2 partijen : AEGON of Brand New Day.
Van dit soort zaken heb ik totaal geen kaas van gegeten en zit een beetje te googelen, maar is allemaal nog behoorlijk onduidelijk.
Verschillen AEGON Brand New Day
Keuze life cycle > JA - JA
Afbouw life cycle > Deels - (nog) volledig
Doorbeleggen na pensioendatum > JA - nog niet
Beleggingsfondsen > Intern - Extern
Spaarrekening > NEE - JA
Directe inkoop gegarandeerde uitkeringen > JA - NEE
Pensioenplanner > JA - JA
Financiële planning > JA - NEE
Dit is een rijtje wat ik tot nu toe heb. Zijn er nog belangrijke dingen waar ik op moeten letten ?
Want dit is totaal abracradaba taal voor mij.
De bedrijfsadviseur geeft BND aan als advies.