Welke 4X-titel

Pagina: 1
Acties:

• AgentCalavera
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 16:03
Goedemiddag mensen,

ik ben op zoek naar een leuke 4X-game. Ik heb Age of Wonders 3 (en 1, 2 en SM) aardig wat gespeeld, maar ik zoek iets met wat meer traditionele 4X-elementen. Bij voorkeur in space. Ik heb Stellaris en de nieuwe Master of Orion geprobeerd, maar bij beide vind ik de combat erg tegenvallen. Hebben jullie nog tips? Met de aankomende Steam sale kan ik misschien nog wat leuks op de kop tikken.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Steam heeft ook een filter voor 4X, hè: http://store.steampowered.com/tag/en/4X

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 14:23

KipCurreh

Nightcrawler

Galactic Civilizations of Endless Space ?

Je kan ook Endless Legend checken als het niet per se Space hoef te zijn

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgentCalavera
Ja je hebt wel gelijk wat filters betreft. Maar ik ben op zoek naar ervaringen van anderen voor 4X met goede combat. Dat kan ik niet zo makkelijk filteren op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:38
In de serie is het niet het beste spel, maar Civilization - Beyond Earth is prima. OP dit moment is het te koop met 75% korting op Steam!
Als je de space setting kan loslaten, dan is Civilization VI op dit moment denk ik toch wel het beste 4X spel.

Als ik nog een suggestie mag doen buiten je zoekgebied, dan kan ik XCOM 2 (maar ook 1) erg aanraden. XCOM is te koop met 50% korting! XCOM is in ieder geval ook tactisch en turn-based. Daarnaast heeft het wel een futuristische en alien setting.

Civ 6 en xcom 2 zijn in ieder geval topgames!

Als laatste: sinds kort is Shadow Tactics uit. Is ook taktisch en een moderne versie van het oude Commandos (als je dat kent, koop je Shadow Tactics meteen).

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 23-12-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgentCalavera
Civ 6 vind ik op het moment nog wat te prijzig. Civ 5 heb ik best wel wat gespeeld en is inderdaad een erg leuke game. Maar ook hier vind ik de combat niet geweldig. CivBE weet ik eigenlijk niet zo goed. Het ziet er uit als een reskin van Civ 5, wat niet per sé slecht hoeft te zijn, maar als ik aan een space 4X denk dan wil ik graag grote vloten met spaceships en planeten veroveren. Verder zijn de recensies van CivBE over het algemeen niet zo heel best.

Misschien moet ik het 4x-deel eens loslaten en inderdaad meer op zoek naar tactische turn based combat games. XCOM ziet er interessant uit. Ben bang dat mijn, wat verouderde, systeem moeite zal hebben met XCOM 2. De eerste Commandos vond ik destijds ook wel erg tof. Ik zie dat deze en de vervolgdelen ook voor weinig te krijgen zijn. Nu €0,59 per game op Steam. Shadow Tactics zal ik ook even gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks je voorkeur bij space is gooi ik even een ander balletje naar je toe, Total war.

Total war series heb je afspelen in japan ( shogun 1 en 2 ) In romeinse tijd ( rome 1 and 2 ) dark age/middle ages ( medieval 1 + 2 bij 2 met uitbreiding heb je gigantisch veel mods van lord of rings naar warhammer en nog vele andere tijden echt een aanrader ) ook natuurlijk empire/napoleon, nog attila en de laatste total war: warhammer.

Het is turn based met de cities/castles waarbij je dus dan troepen bouwt en gebouwen en wat andere dingen met spionen/diplomacy kan doen.

De gevechten kun je of auto battle doen of zelf uitvechten.

Med 2 met mods is gewoon een aanrader ( is wel al wat oud maar met mods ziet en speelt het nog steeds erg goed dat ik eigenlijk zelfs hoop op een remaster ) en daarna ligt het eraan welke tijdkeuze je meer ligt en natuurlijk geld de oude games kun je meestal voor een prikkie kopen ( als je niet van steam koopt teminste die vragen teveel voor meeste oude games )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgentCalavera
Ik heb Total War nooit echt overwogen, maar nu ik er eens naar kijk lijkt het wel erg dicht bij mijn voorkeur te passen. 4X elementen zijn aanwezig en tactische combat ook. Ik denk dat ik Medieval 2 maar eens ga proberen dat schijnt een goede in de reeks te zijn. Shogun 2 ook, maar de aziatische setting trekt mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:38
AgentCalavera schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:55:
Civ 6 vind ik op het moment nog wat te prijzig. Civ 5 heb ik best wel wat gespeeld en is inderdaad een erg leuke game. Maar ook hier vind ik de combat niet geweldig. CivBE weet ik eigenlijk niet zo goed. Het ziet er uit als een reskin van Civ 5, wat niet per sé slecht hoeft te zijn, maar als ik aan een space 4X denk dan wil ik graag grote vloten met spaceships en planeten veroveren. Verder zijn de recensies van CivBE over het algemeen niet zo heel best.

Misschien moet ik het 4x-deel eens loslaten en inderdaad meer op zoek naar tactische turn based combat games. XCOM ziet er interessant uit. Ben bang dat mijn, wat verouderde, systeem moeite zal hebben met XCOM 2. De eerste Commandos vond ik destijds ook wel erg tof. Ik zie dat deze en de vervolgdelen ook voor weinig te krijgen zijn. Nu €0,59 per game op Steam. Shadow Tactics zal ik ook even gaan bekijken.
Het volgende spel heb ik geen ervaring mee, maar: een bekende youtuber speelt veel 4X en strategy spellen en hij speelt ook deze space 4X game:

Over commandos/shadow tactics:
Commandos is inderdaad nu ook erg goedkoop en nog steeds erg leuk. Ik heb laatst ook elke versie nog een keer doorgespeeld. Shadow Tactics is de modernere en ook wel betere versie, maar die is op dit moment wel volledig geprijsd op 36 euro. De commandos pack is 1,79 euro ... dus dat is eigenlijk iets wat je hoe dan ook moet kopen.
Ik weet wel dat je iets met het spel moet doen op moderne systemen om fullscreen enzo te kunnen spelen. Misschien heb je geluk, maar je kan op internet anders genoeg vinden indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25
Absoluut Endless Space! Fantastisch spel. Iets minder bekende 4X-titel, maar enorm veel depth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgentCalavera
@Tjeerd84 Deze heb ik reeds geprobeerd, dit is de nieuwe Master of Orion. Op zich inderdaad wel leuk, maar vrij simpel. En de combat vind ik zwaar tegenvallen.

@Loekoe Hetgeen wat me bij Endless Space een beetje tegenhoud is toch ook weer de combat. Deze schijnt volgens verschillende reviews tegen te vallen. Misschien even wachten op Endless Space 2 dan.

Voor nu denk ik dat ik een paar Commandos titels ga aanschaffen en ook Total War Medieval 2 meeneem. Eigenlijk was ik op zoek naar iets in space met goede (tactische) combat maar dat is blijkbaar niet te krigjen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Endless Space heeft een soort van opvolger met de naam Endless Legends. De combat gaat daar een stuk dieper dan in Civ (de rest van de strategie ook).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgentCalavera schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:55:
@Tjeerd84 Deze heb ik reeds geprobeerd, dit is de nieuwe Master of Orion. Op zich inderdaad wel leuk, maar vrij simpel. En de combat vind ik zwaar tegenvallen.

@Loekoe Hetgeen wat me bij Endless Space een beetje tegenhoud is toch ook weer de combat. Deze schijnt volgens verschillende reviews tegen te vallen. Misschien even wachten op Endless Space 2 dan.

Voor nu denk ik dat ik een paar Commandos titels ga aanschaffen en ook Total War Medieval 2 meeneem. Eigenlijk was ik op zoek naar iets in space met goede (tactische) combat maar dat is blijkbaar niet te krigjen.
Veel plezier met total war med 2 vergeet de mods niet! third age - divide and conquer of stainless steel zijn echte aanraders! ( zoals nog 20+ anderen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgentCalavera
Heb nu med 2 met stainless steel geïnstalleerd. Ben benieuwd. Helaas kan ik de komende dagen niet echt veel spelen door alle kerstverplichtingen. Westeros Total War lijkt me ook wel wat.

Er bestaat zeker geen Total War in space?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
ik zit op endless space 2 te wachten. ziet er veelbelovend uit.
Pagina: 1