Oplichter Pandaboy

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
Inmiddels speelt de situatie 4 weken af.

Ik had gereageerd V&A aangeboden: Samsung 840 EVO 120GB. Hij reageerde snel en kwamen gemakkelijk tot een prijs overeen. Ik heb vrijwel direct het bedrag over gemaakt, en dit is gebeurd op zondag 27 november 2016.

Hier begon het gekloot al, normaal gesproken zou dit dan maximaal dinsdag erop staan. Nou woensdag had die het eindelijk ontvangen en zou het direct posten. Ik afgewacht, en meneer kwam met een smoesje dat hij bij zijn vriendin was etc. Dus heeft die het op vrijdag verstuurd ( 2-12-2016 ). Ik vroeg om een track en trace maar kreeg wederom weer geen reactie.

Vervolgens komt meneer met een bericht op maandag, dat hij het als een normaal pakketje heeft verstuurd. Goed, hij had het zogenaamd vrijdag op 2 december verstuurd dus eigenlijk zou het al binnen moeten zijn op maandag 5 december. Hij gaf PostNL de schuld, hij had zogenaamd contact opgenomen en die zijden dat ze een storing hadden? Vreemd, ik had postNL die dag ook direct gebeld en die hadden nergens last van.

Ik begon argwaan te krijgen, en vroeg me af hoe het zat.

Vervolgens zegt hij dat hij bereidt is een 10tje terug te storten, omdat het zo lang duurde. Ik zei daarop nee, ik wacht nog wel eventjes af.

Inmiddels was het 8 december en nog steeds niks ontvangen. Ik vroeg hem om mijn geld terug te storen, ik had gewoon geen geloof meer erin dat het pakketje nog zou aankomen. Hij zei me weer dat ik moest wachten, het zou nog wel komen.

Ineens zegt meneer dat ik moet wachten tot de 20ste en indien het dan nog niet aankwam, zou die het geld terug sturen.

Ik wederom geduldig afgewacht...

Vandaag weer contact gehad en meer gaat het geld niet terug storten, hij beweert dat ik het pakketje gewoon heb.

Ik heb inmiddels als een andere SSD van een Tweaker overgenomen die wel zich netjes aan zijn afspraken houdt. Toch open ik dit topic om de volgende redenen.

Ik heb vandaag ook een feedback geplaatst bij Pandaboy, over zijn oplichtingspraktijken. Uit woede plaatst hij er een bij mij terug. Hij kan mij niets verwijten, hij is de oplichter.

1. Vermijdt Pandaboy ten aller tijde, hij is gewoon een oplichter.
2. Ik verzoek de admin van Tweakers.net om wellicht zijn account te verbannen.
3. Ik ga morgen een online aangifte plaatsen, helaas heb ik alleen zijn bankgegevens en een naam. Wellicht kan iemand mij van meer informatie voorzien?
4. Kunnen de mods van Tweakers.net zijn feedback bij mij verwijderen?

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 17:30

matroosoft

Lone Christian

De conclusie pakketje is niet geleverd > meneer is een oplichter lijkt me hier niet helemaal op zijn plek. Wat hier tegen spreekt is dat pandaboy diverse succesvolle transacties heeft gehad gezien z'n beoordelingen. Waarschijnlijk heeft hij nog veel maar dingen succesvol verkocht aangezien hij veel karma heeft voor advertenties.

Verder, als het gaat om communicatie spreken jouw beoordelingen ook boekdelen. Pandaboy noemt dat ook in z'n kritiek dus misschien heeft hij een valide punt?

Doet er niet aan af dat meneer Pandaboy zsm een oplossing hiervoor dient te regelen.

Verwijderd

Ik denk dat enige nuance toch wel op z'n plaats is; die 5e december had postNL idd een computerstoring, is toen nog uitgebreid in de media voorbij gekomen.

Jammer dat je deze ervaring hebt met deze tweaker, als je zijn V&A beoordelingen ziet zou je anders verwachten.

Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande tweaker: in dit soort situaties speelt (mis) communicatie altijd een rol en als ik heel eerlijk ben (na jouw V&A feedback gelezen te hebben) denk ik niet dat het alleen maar aan de ander ligt ;)

Ik denk dat je het beste toch kan proberen om er samen met hem uit te komen. Want ik weet niet of je er erg veel mee opschiet door hem gelijk als oplichter te bestempelen, dat is mijn insziens een beetje kort door de bocht.

Succes en met een beetje goede moed komen juliie er vast samen uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2016 01:51 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:36
Nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Aggressor op 22-12-2016 02:15 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04:00

g0tanks

Moderator CSA
Heeft hij een verklaring kunnen geven voor het gebrek aan een track & trace code?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Is er afgesproken dat het pakketje met T&T verstuurd zou worden? Zo ja, dan lijkt het mij dat de verkoper zich daar niet aan heeft gehouden en zou hij moeten kunnen aantonen dat hij het pakketje daadwerkelijk heeft verstuurd. Als dat niet is afgesproken, dan sta je ook niet sterk.

Echter vind ik het maar vreemd dat er waardevolle spullen zonder T&T verstuurd worden.. kom op, iets kleins dat door de brievenbus past kost de verzendkosten bij PostNL maar 3,50 incl T&T.

hi!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Schandpaaltopics doen we niet aan. Je kan dit via DM met mij en collega's bespreken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.