Windows 10 kan geen network printer vinden/installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 15:23
Onderstaand probleem is dus opgelost door van Samsung de "Printer Software Installer" ( https://www.samsungsetup.com/TS/Client/en/Install.html ) te downloaden en installeren...

Ik heb hier een computer met Windows 10 home.
In het netwerk zit een Samsung wifi printer (SCX-3200) verbonden met wps aan een router/modem.
Wanneer ik bij file explorer onder netwerk kijk zie ik deze printer er gewoon tussen staan. (inclusief ip-adres etc) en kan de interne webpagina van de printer gewoon benaderen.

Nou zou het natuurlijk handig zijn als ik ook nog naar deze printer kan printen..
Echter wanneer ik via "printer & scanners" deze probeer toe te voegen kan hij hem niet vinden.
("Add printer or scanner")
Ook onder "devices and Printers" wordt deze niet getoond. (waar wel andere network devices zichtbaar zijn).
Wat er wel lijkt te gebeuren is dat op het moment dat er gezocht wordt naar printers de wifi verbinding eruit wordt gegooid...

Onder windows 7 heb ik nooit problemen gehad met het vinden installeren.

Iemand enige idee welke handige optie van Windows 10 ik misschien over het hoofd zie?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Samsung wifi printer (SCX-3200)

[ Voor 8% gewijzigd door PaveloW op 22-12-2016 07:33 ]

Beste antwoord (via PaveloW op 22-12-2016 07:31)

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Heb je alleen geprobeerd om de printer op deze automatische manier toe te voegen?
Of heb je ook de handmatige manier geprobeerd?

Zelf had ik dit laatst ook met een HP Envy, echter kan je ook aangeven dat je printer er niet tussen staat en dan kan je vervolgens bv kiezen om via de hostnaam of het ip adres de printer toe te voegen.

Daarnaast heeft Samsung speciale software (link) om de printer in je netwerk op te sporen en deze op je pc in installeren met de juiste drivers.

-Real power isn't given, it must be taken-

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
Heb je alleen geprobeerd om de printer op deze automatische manier toe te voegen?
Of heb je ook de handmatige manier geprobeerd?

Zelf had ik dit laatst ook met een HP Envy, echter kan je ook aangeven dat je printer er niet tussen staat en dan kan je vervolgens bv kiezen om via de hostnaam of het ip adres de printer toe te voegen.

Daarnaast heeft Samsung speciale software (link) om de printer in je netwerk op te sporen en deze op je pc in installeren met de juiste drivers.

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

PaveloW schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:43:
Echter wanneer ik via "printer & scanners" deze probeer toe te voegen kan hij hem niet vinden.
("Add printer or scanner")
Hoe probeer je hem precies toe te voegen?
Selecteer je de "network" optie en geef je vervolgens handmatig het specifieke ip in of laat je Windows simpelweg zoeken of hij toevallig wat kan vinden?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 15:23
In eerste instantie gewoon laten zoeken, ik zou verwachten aangezien hij gewoon in mjn netwerk staat hij ook daar gevonden kan worden.
Ik heb op drie manieren het geprobeerd, inderdaad door handmatig op te zetten
- Door op het network te kijken met de "browse" optie
- ip/ hostname opgeven
- zoeken op bluetooth/wireless printer

In geen van deze gevallen kan hij iets vinden, sterker nog de wifi wordt op het moment dat ik dit doe eruit gegooid.
Ook zonder firewall geprobeerd
Zal ook nog via een utp kabel proberen
@vyndrox dank voor de link zal hem later proberen.