Ik heb net een Duron 600 met MSI K7T Pro in m'n Pctje gezeg ipv P2 400 met Gigabyte 6BXC en m'n Seti@home 2.4 linux doet er langer over ipv korter! Hoe kan dat?
Verwijderd
a. SETI doen we hier niet.... DPC.
b. om maar ontopic te blijven: Seti is een groot stuk bagger software waarvan de core-berekeningen meer data/bewerkingen moet uitvoeren dan in je 128+64KB cache past. Je P2 had 512KB cache en daar doet Seti
het goed mee: bij RC5 doen een C400 en een P400 ongeveer evenveel. Bij Seti blijft die C400 een stuk achter, weer vanwege de cache grootte dus.
Oplossing: dump Seti, join DPC. 1 groot voordeel: je pc wordt er sneller door. Heb ook ooit een keertje seti gedraaid (C333,64MB) naar ik kon echt merken dan het systeem trager werd itt RC5: daar merk je niks van.
b. om maar ontopic te blijven: Seti is een groot stuk bagger software waarvan de core-berekeningen meer data/bewerkingen moet uitvoeren dan in je 128+64KB cache past. Je P2 had 512KB cache en daar doet Seti
het goed mee: bij RC5 doen een C400 en een P400 ongeveer evenveel. Bij Seti blijft die C400 een stuk achter, weer vanwege de cache grootte dus.Oplossing: dump Seti, join DPC. 1 groot voordeel: je pc wordt er sneller door. Heb ook ooit een keertje seti gedraaid (C333,64MB) naar ik kon echt merken dan het systeem trager werd itt RC5: daar merk je niks van.
Kijk eens aan dat verklaart het. Ik begon al bijna te denken dat die upgrade overbodig was... 
Maar ehhh, wat is dat DPC en hoe kom ik eraan?

Maar ehhh, wat is dat DPC en hoe kom ik eraan?
Van seti merk ik nix op de achtergrond, kan gewoon gaan counter-striken of andere games spelen zonder ik er wat van merk.
Maar over die cpu's... De p-II 350@392 van m'n broer doet seti sneller dan mijn cel-II 707Mhz.
Smelerons en andere CPU's met weinig cache doen het niet zo lekker. Het beste is geloof ik zo'n soort Xeon met 2Mb cache.
Maar over dat RC5, ik snapte er helemaal niets van...zwaar klote programma voor newbies. Ik was van plan om seti te dumpen en DPC te joinen. Maar omdat ik na uren prutsen dat zooitje nog niet aan de gang had heb ik RC5 gedumpt
Maar over die cpu's... De p-II 350@392 van m'n broer doet seti sneller dan mijn cel-II 707Mhz.
Smelerons en andere CPU's met weinig cache doen het niet zo lekker. Het beste is geloof ik zo'n soort Xeon met 2Mb cache.
Maar over dat RC5, ik snapte er helemaal niets van...zwaar klote programma voor newbies. Ik was van plan om seti te dumpen en DPC te joinen. Maar omdat ik na uren prutsen dat zooitje nog niet aan de gang had heb ik RC5 gedumpt
Y'24
Verwijderd
SETI is geschreven voor een P2 core, zelfs een P3 kan een P2 niet bij benen in dat proggie, En AMD had toen nog zijn ATHLONS niet klaar. Vandaar..... het is puur de software.
(in benchmark proggies houden mensen hier ook meestal geen rekening mee!)
Greets ShaDoW
(in benchmark proggies houden mensen hier ook meestal geen rekening mee!)
Greets ShaDoW
Pagina: 1