Hallo,
Afgelopen weekend heeft mijn videokaart het begeven.
Dus ik ben vervolgens snel op zoek gegaan naar een niet al te dure vervanger en heb de volgende
kaart aangeschaft:
Helaas na het plaatsen van de kaart geen signaal op het scherm.
Toen ik in de kast keek zag ik dat mijn koeling niet draaide en een aantal elementen
op het moederbord waren al stuk (on board sound) en van de behuizing werkten de
usb poortjes aan de voorkant ook niet meer.
Dus dit lijkt mij een mooi moment om het een en ander in mijn systeem te vervangen.
Dit zijn de onderdelen die kapot zijn en ik wil vervangen:
Wat is je budget?
Hopelijk kan ik mijn huidige cpu opnieuw gebruiken en hoef ik alleen maar een nieuwe behuizing, koeling en moederboard aan te schaffen.
Ik gebruik mijn pc voor webdeveloper en design werkzaamheden. Photoshop, Lightroom, Illustrator.
Ging allemaal prima met mijn systeem.
Qua games speel ik League of Legends en voornamelijk Blizzard games zoals Hearthstone, Diablo en Overwatch. "Grotere games" speel ik op de PS4.
Welke apparatuur heb je al?
Op dit moment bestaat mijn systeem uit:
Ik zoek een?
Ik ben dus voornamelijk op zoek naar een moederbord en heb werkelijk geen idee wat een geschikte is om al mijn huidige apparatuur op aan te kunnen sluiten. Op dit gebied ben ik een leek.
Mocht mijn huidige cpu niet hergebruikt kunnen worden zou ik graag informatie of suggesties ontvangen voor een geschikte vervanger waarmee ik weer een aantal jaren vooruit kan en niet te zwaar aan de prijs is.
De volgende behuizing en koeling heb ik gevonden. Mochten er een goedkopere en betere oplossing hiervoor zijn dan laat ik mij hier graag over informeren.
Alvast bedankt!
Afgelopen weekend heeft mijn videokaart het begeven.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Dus ik ben vervolgens snel op zoek gegaan naar een niet al te dure vervanger en heb de volgende
kaart aangeschaft:
| 1 | MSI Radeon R7 250 2GD3 OC | € 89,99 | € 89,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 89,99 | |
Helaas na het plaatsen van de kaart geen signaal op het scherm.
Toen ik in de kast keek zag ik dat mijn koeling niet draaide en een aantal elementen
op het moederbord waren al stuk (on board sound) en van de behuizing werkten de
usb poortjes aan de voorkant ook niet meer.
Dus dit lijkt mij een mooi moment om het een en ander in mijn systeem te vervangen.
Dit zijn de onderdelen die kapot zijn en ik wil vervangen:
| 1 | ASRock 970 Extreme4 | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 93,50 | |
Wat is je budget?
Hopelijk kan ik mijn huidige cpu opnieuw gebruiken en hoef ik alleen maar een nieuwe behuizing, koeling en moederboard aan te schaffen.
- Behuizing 30 euro
- Koeling 30 euro
- Moederboard 50-70 euro
Ik gebruik mijn pc voor webdeveloper en design werkzaamheden. Photoshop, Lightroom, Illustrator.
Ging allemaal prima met mijn systeem.
Qua games speel ik League of Legends en voornamelijk Blizzard games zoals Hearthstone, Diablo en Overwatch. "Grotere games" speel ik op de PS4.
Welke apparatuur heb je al?
Op dit moment bestaat mijn systeem uit:
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Radeon R7 250 2GD3 OC | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 60,05 | € 60,05 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,82 | € 95,82 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 245,86 | |
Ik zoek een?
Ik ben dus voornamelijk op zoek naar een moederbord en heb werkelijk geen idee wat een geschikte is om al mijn huidige apparatuur op aan te kunnen sluiten. Op dit gebied ben ik een leek.
Mocht mijn huidige cpu niet hergebruikt kunnen worden zou ik graag informatie of suggesties ontvangen voor een geschikte vervanger waarmee ik weer een aantal jaren vooruit kan en niet te zwaar aan de prijs is.
De volgende behuizing en koeling heb ik gevonden. Mochten er een goedkopere en betere oplossing hiervoor zijn dan laat ik mij hier graag over informeren.
| 1 | Sharkoon VS4-S | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,95 | € 28,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 55,90 | |
Alvast bedankt!