Gaarne uw input voor een ITX video workstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M_Rodrigues
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-02 08:41
Dag mensen,

Ik ben al een tijdje bezig met research naar de bouw van mijn ITX mobiele workstation. Ik wil hierop gaan video editen en ook vj-en. Ik wil graag een portable systeem wat ik mee kan nemen in de handbagage van een vliegtuig. Daarnaast heb ik ook een video capture mogelijkheid nodig. Dit levert wat problemen op. De benodigde hoogte qua pci-e uitbreiding slots voor de video kaart en de videocapture kaart zorgt voor vrij grote kasten en deze zijn al snel te groot om mee te nemen in de hangbagage. Ik heb dus besloten om de video capture kaart extern te houden en deze combinatie in een server rack behuizing te bouwen.

Ik ben uitgekomen op de volgende kast:
https://www.xcase.co.uk/p...with-dual-expansion-slots

Met deze voeding:
https://www.xcase.co.uk/p...500w-micro-atx-psu-m-500u

Ik heb ook al een video kaart uitgekozen:
https://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5923

En op de volgende video capture kaart:
http://www.magewell.com/usb-capture-hdmi/tech-specs

Daarnaast ben ik op zoek naar een moederbord, processor, harddisk en ram combinatie welke geschikt is om video te renderen en veel video lagen real time te kunnen afspelen.
Qua moederbord heb ik het liefst iets met Thunderbolt maar dat is helaas niet mogelijk. Er zijn nog geen ITX moederborden met Thunderbolt. Dan dus in ieder geval een mobo met usb 3.1.

Daarnaast een processor minimaal 4 cores, liever 6. Ook wil ik minstens een m.2 nmve hd, een sata HD als data schijf en 32 gb ddr4 ram.

Voor deze laatste componenten wil ik graag jullie input.

Hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Manuel

Alle reacties

Verwijderd

Vraag je eens af of het verstandig is een systeem met een videokaart van €450,- te voorzien van een voeding van een paar tientjes. Over zin en onzin van voedingen Voeding advies en informatie topic - Deel 33

• M_Rodrigues
Wat gek, er zijn helemaal geen micro atx voedingen te krijgen in 500w via de pricewatch.

Verwijderd

Er gaat een SFX voeding in die behuizing. Neem een Corsair SF450, heeft de beste prijs/kwaliteit.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Klinkt eigenlijk net alsof je een laptop zoekt? :p

specs

• M_Rodrigues
Ja, had eerst ook een heel stuk in de post staan waarom ik niet meer met mijn bto laptop en allemaal losse kastjes op stap wilde maar heb dat maar weg gelaten zodat het lekker kort en nodig blijft. Maar inderdaad er is wat voor te zeggen om met een laptop te reizen. Dat doe ik nu ook maar dat bevalt niet omdat ik niet meer wil klooien met adapters, usb kabels en losse kastjes op locatie. Ik wil een kast neer zetten en daar de led wall of beamer op in prikken. Ik neem een ander rackje mee waaree ik dmv een kvm switch een toetsenbord, muis en touchscreen monitor deel.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
M_Rodrigues schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:56:
Ja, had eerst ook een heel stuk in de post staan waarom ik niet meer met mijn bto laptop en allemaal losse kastjes op stap wilde maar heb dat maar weg gelaten zodat het lekker kort en nodig blijft. Maar inderdaad er is wat voor te zeggen om met een laptop te reizen. Dat doe ik nu ook maar dat bevalt niet omdat ik niet meer wil klooien met adapters, usb kabels en losse kastjes op locatie. Ik wil een kast neer zetten en daar de led wall of beamer op in prikken. Ik neem een ander rackje mee waaree ik dmv een kvm switch een toetsenbord, muis en touchscreen monitor deel.
Maar er zijn bijv wel laptops met thunderbolt. Wat voor adapters kabels en losse zooi zit je dan allemaal verder mee, stel je hebt een degelijke laptop met thunderbolt. Is de rest net netjes te aggregeren in een apart kastje?

specs

• M_Rodrigues
Op dit moment reis ik met een losse audio interface, een blackmagic video capture kastje, een netwerk switch, twee laptops, een lichttafel en soms een usb hub. Dit wil ik allemaal samen brengen in twee rekjes.
Pagina: 1