Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop uitzoeken voor werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-10 14:45
Ik begin 2 januari bij mijn nieuwe werkgever en mag daarvoor een nieuwe laptop uitzoeken. Ik heb een budget van rond de 700 euro hiervoor. Ik hoopte een Surface Pro 3/4 te nemen vanwege het gemak van zo een apparaat, maar dat gaat hem helaas niet lukken voor dit budget. Ook zo een mooie Dell XPS met dunne randen zit er niet in... :P

Omdat de laptop (vrijwel) elke dag van werk naar huis en vice versa gaat is het wel zo fijn als die een beetje handzaam is. Ik wil daarom niet groter gaan dan 15.x inch. Ik weet niet hoe groot ik minimaal wil, want hij zal voornamelijk aangesloten zijn op monitoren (2 of 3) op werk. Het is dus belangrijk dat ik deze schermen (ik neem aan gewoon DVI/HDMI/DP) allemaal met de laptop kan aansturen.

Ik zal vooral werken met pakketten zoals Photoshop, Visual Studio en een paar IDE's plus de meest gangbare browsers voor cross-browser testing. Veel geheugen is dus wel zo fijn aangezien die programma's best hongerig zijn. Minimaal 6-8GB lijkt mij goed.

Een laatste generatie Intel CPU (i5 of i7) lijkt mij ook voldoende. Ik ben zeker net te vroeg voor 7th gen CPU?

Batterij is niet mijn grootste puntje, maar mocht ik onderweg nog willen werken dan is het wel fijn als ik niet hoef te zoeken naar een stopcontact de hele tijd. Er hoeft dus geen 'gaming' grafische chip in, mits ik 2-3 monitoren kan aansturen met de onboard chip.

Ook is een SSD een must-have voor mij. 256GB (in totaal) is prima.

Het scherm moet minimaal 1080p zijn. Ik weet dat het lastig is om te bepalen vanaf het internet, maar het moet ook wel een goed scherm zijn. Dus geen kleuren die verspringen als je een millimeter anders gaat zitten. Het liefste dus een degelijk TN-paneel.

Ik had snel even gekeken en kwam op iets als dit uit:

pricewatch: HP 250 G5 W4N92EA

[ Voor 3% gewijzigd door Bose321 op 21-12-2016 19:44 ]

Fanaleds.com

Alle reacties

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
Als je over het budget heen gaat, worden de extra euro's dan van je bruto loon ingehouden? Is dat misschien de moeite waard?

while (! ( succeed = try ()));

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:02
Niet elke laptop kan 3 monitoren aansturen. Vaak houd het bij 2 wel op. (intern en 1 extra monitor of 2 losse monitoren)

Houd ook even rekening met garantie. Een consumenten laptop heeft vaak geen nbd garantie en kan dus maar zo 4 weken weg zijn voor reparatie.

• Bose321
hans_lenze schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:45:
Als je over het budget heen gaat, worden de extra euro's dan van je bruto loon ingehouden? Is dat misschien de moeite waard?
Ik moet dat nog even navragen hoe het precies zit, maar een paar euro meer of minder zal geen probleem zijn iig.

Fanaleds.com

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Met .Maarten, voor dat budget, zulke eisen en twee externe schermen, pffjew ik weet niet wat je baas denkt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• hans_lenze
Omdat het over een zakelijke uitgave gaat is inclusief of exclusief BTW ook handig om te vragen. En hoe zit het met accesoires, licenties en diensten (garantie uitbreiding)? Zitten die in het budget of mogen die er los bij besteld worden?

• Bose321
Het budget is puur de laptop. Ik denk dat 3 schermen hem idd niet gaat worden, maar 2 hoop ik toch wel te kunnen bereiken. Ik begin al te twijfelen om een desktop te doen voor wat meer power. Dan kan ik alleen niet onderweg werken en moet ik thuis op mijn desktop verder. Niet ideaal, dus als het kan graag een laptop.

Ik zal dat van BTW ook nog navragen.

edit: Is een USB adapter geen optie om 2-3 schermen werkend te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Bose321 op 21-12-2016 19:56 ]

Fanaleds.com

• hans_lenze
Een redelijk recente Intel processor (vanaf de 4000 serie, Hasswell) kan gewoon drie schermen aansturen. Zie ark.intel.com voor de specs van de processoren. Niet elke fabrikant stopt genoeg aansluitingen op het moederbord, dus dat is je bottleneck.

Zelf vind ik de HP Spectre x360 een mooie laptop. Deze heeft een HDMI en een mini-DP aansluiting waardoor je drie schermen tegelijk kunt gebruiken (intern scherm en twee externe schermen).
De Surface Pro (3 of 4) heeft twee mini-DP aansluitingen op het dock zitten. Hier kun je dus ook een werkplek van maken met drie schermen (intern scherm en twee externe schermen)

* hans_lenze heeft een voorkeur voor een metalen apparaat in plaats van een plastic ding als het dagelijks in een tas mee moet. Fijne ergonomie in de trein is me persoonlijk best een paar euro's waard. Een touchscreen voor het lezen van PDFs hoort daar wat mij betreft bij.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

hans_lenze schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:00:
Zelf vind ik de HP Spectre x360 een mooie laptop.
Dat is ook mooi, maar budgetwise nooit te behalen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-11 23:03
Rekening houden dat je waarschijnlijk een pro versie van Windows nodig hebt om in domein te joinen? Vreemd overigens dat de IT afdeling van die firma hier niet voor kijkt?

http://specs.tweak.to/16567

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:52
skelleniels schreef op donderdag 22 december 2016 @ 07:37:
Rekening houden dat je waarschijnlijk een pro versie van Windows nodig hebt om in domein te joinen? Vreemd overigens dat de IT afdeling van die firma hier niet voor kijkt?
Je gaat er nu al vanuit dat er een domein is om te joinen. Aannames...
Bose321 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:43:
<knip>
Het is dus belangrijk dat ik deze schermen (ik neem aan gewoon DVI/HDMI/DP) allemaal met de laptop kan aansturen.
<knip>
Dat is een aanname en ik zou dus even controleren wat voor schermen je hebt/krijgt.

Aangezien dit voor zakelijk is zou ik me een aantal dingen afvragen:
  1. Wie is verantwoordelijk voor dat ding als hij kapot gaat? Als jij dat bent zou ik extra garantie kopen en dan word 700 wel heel krap...
  2. Wie gaat hem kopen? Mag jij hem zelf bij de mediamarkt halen of koopt je werkgever hem?
  3. Hoe zit het met accesoires e.d.? Toetsenbord/muis/eventuele adapters
  4. Zijn er nog eisen vanuit IT (als ze die afdeling hebben) aan het ding?
Over het aansturen van meerdere schermen. Als je displayport hebt en de schermen ondersteunen het dan kun je ook daisy chaining gebruiken. Dan heb je dus maar 1 DP aansluiting nodig.

Overigens vind ik 700 euro voor een zakelijke laptop echt ontzettend krap maar dat kan aan mij liggen...
Pagina: 1