Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werkelijke gewicht XPS 15 9550, welke versie is écht 1.78KG?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kim1969
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo Tweakers-mensen,

MIjn werkgever heeft een XPS 15 9550 voor me besteld. Na een lange zoektocht bleek dit namelijk de meest lichtgewicht laptop met 15" scherm, die in NL leverbaar is.
Het is de meest basic versie, met de 1TB en 32GB SSD cache schijf.

Zowel Dell als de leverancier hebben aangegeven dat de laptop 1.78KG zou zijn. Vandaag de laptop binnen gekregen en deze bleek bij nawegen 1.95KG te zijn. (In deze review wordt ook aangegeven dat dit gewicht inderdaad niet klopt bij wat Dell aan geeft: http://www.notebookcheck....ook-Review.156354.0.html.)

Het lijkt een klein verschil, maar van mij dus wegens fysieke omstandigheden van super groot belang.
Hij wordt dus teruggestuurd.

Nu probeer ik uit te zoeken wat het werkelijke gewicht van andere versies van deze XPS is. Ik heb het vermoeden dat de versies met alleen SSD wellicht degenen zijn met dit lichts mogelijke gewicht.

Op de site kloppen dus helaas de cijfers niet, dus mijn vraag:

Wie is in het bezit van een XPS 15 9550 met FHD en kleine accu, en zou voor mij het daadwerkelijke gewicht kunnen meten? (kan prima op een digitale keukenweegschaal :-)

En welk type is dit dan precies?

Dank alvast voor de moeite!

Kim

[ Voor 1% gewijzigd door kim1969 op 21-12-2016 18:21 . Reden: typo ]

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kortom, de versie met alleen SSD bestellen. Probleem opgelost.

39

• kim1969
Fietsbel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:22:
Kortom, de versie met alleen SSD bestellen. Probleem opgelost.
De vraag is dus of dit klopt. Dell adverteert de HDD/SSD versie namelijk ook als 1.78KG.

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 22:46
Ik heb hem met touchscreen / grotere accu. en hij weegt 2020 grammetjes.

Dus waarschijnlijk moet je de versie hebben zonder, Touchscreen/hdd/grote accu en dan maar met 1 reepje ram
Maar die combi is niet te bestellen geloof ik?

[ Voor 6% gewijzigd door N. Meijer op 23-12-2016 21:40 ]

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Aangezien het gewicht belangrijk is, heb je ook gekeken naar Microsoft Surface Pro 4? Zeer krachtige, maar lichte machines (+/- 800g). Wel een kleiner scherm dan de XPS 15.

• kim1969
N. Meijer schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:38:
Ik heb hem met touchscreen / grotere accu. en hij weegt 2020 grammetjes.

Dus waarschijnlijk moet je de versie hebben zonder, Touchscreen/hdd/grote accu en dan maar met 1 reepje ram
Maar die combi is niet te bestellen geloof ik?
Thnx, dan lijkt het toch te kloppen wat op de site van Dell staat. Jouw versie klopt in ieder geval wel.

Inmiddels van Centralpoint (Dell zelf lijkt totaal onbereikbaar telefonisch) vernomen dat de versies met alleen SSD, non-touch (de FHD dus) en de kleine accu 1.78 zou moeten zijn.

Als het goed is, is er een nieuwe met deze specificaties onderweg straks.

• kim1969
barber schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:52:
Aangezien het gewicht belangrijk is, heb je ook gekeken naar Microsoft Surface Pro 4? Zeer krachtige, maar lichte machines (+/- 800g). Wel een kleiner scherm dan de XPS 15.
Ik werkte to nu toe op mijn MacBook Pro 13 inch. Omdat ik te weinig screen estate heb, moet ik over gaan naar 15 inch (14 lijkt me te weinig vooruitgang).
Heb wel serieus naar die nieuwe Samsung Notebook 9 15 inch gekeken. Ook nabij de 1 kilo.
Die wordt echter niet meer geleverd in NL. Samsung NL vertelde me, dat als ik hem vanuit bijv. U.S.A. zou laten komen zij er geen garantie op gaven. Dat risico maar niet genomen dus ;-)
En de LG Gram, die is ook 15" en heel lichtgewicht. Die heb ik ook niet in NL zien verschijnen.

Deze is qua gezamenlijke specs de beste optie (ook goed trackpad is belangrijk).

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De nieuwe MBP 15" is 1,83 kg. Lijkt met sterk dat je die 50 gram verschil gaat voelen. Een usb stick weegt meer...

• kim1969
Icephase schreef op maandag 26 december 2016 @ 00:26:
De nieuwe MBP 15" is 1,83 kg. Lijkt met sterk dat je die 50 gram verschil gaat voelen. Een usb stick weegt meer...
Klopt :-)

Prijstechnisch alleen wel een groot verschil :P
Pagina: 1