Hoe om te gaan met een potentiele scammer?

Pagina: 1
Acties:

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:58
Allen,

In mijn FB-kring(een niet te nader ex-collega) begeeft zich in het gebied van recruteren van mensen om te investeren in Onecoin en geeft hulpt bij investeringen in Bitcoin.

Hij belooft natuurlijk goude bergen op zn facebook posts.. Dus ik dacht nu is het genoeg, ik plaats er een kritische noot onder... wat dus resulteerde in een block:')

Hij probeert onwetende mensen geld afhandig te maken/oplichten/scammen of hoe je het wilt noemen...

Hoe kan ik deze persoon tegengaan en andere mensen behoeden?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Simpel, niet. Je kan iemand 1000x vertellen iets niet te doen met duizenden voorbeelden, dat kleine stemmetje in hun hoofd 'maar stel dat het echt waar is!?!' zal altijd de boventoon voeren, dan ze maar gewoon op hun plaat te laten gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-11 21:44
Eens met SinergyX, je kan niet de wereld behoeden voor alle scammers die zich boven en onder je radar bewegen.

Als je FB-kring een grote overlap heeft met zijn FB-kring, staat het je natuurlijk altijd vrij om op jóuw tijdlijn een post te zetten waarin je "hebt geconstateerd dat er een poging wordt gedaan om mensen te verleiden tot het investeren in OneCoin. <insert onderbouwde waarschuwing met extragratis links naar artikelen over het piramide-karakter>"

Voor de rest niet mee bezig houden.