Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:11
Mijn vraag
Sinds kort krijg ik geen beeld meer tijdens het opstarten van mn laptop, een Dell M4700. Hij boot na verloop van tijd wel prima naar Windows 10. Het grote probleem is dat ik nu niet meer in mn Bios kan om evt. instellingen te wijzigen.

Online heb ik kunnen vinden dat ik in mn bios (F2) kan komen, en dan via F1/Fn+F1 moet kunnen wisselen van scherm, maar alsnog krijg ik geen beeld. Het lukt me dus ook niet om naar bijvoorbeeld Factory Defaults te resetten.

Ik vermoed dat het te maken heeft met een "magisch" tweede scherm dat ineens is opgedoken sinds het begonnen is. Een "Generic Non-PnP Monitor" on "Microsoft Basic Display Driver". Het (voor mij) primaire scherm is een "Generic PnP monitor" on "nVidia KM2000".

Vermoedelijk denk de bios dat dit tweede scherm als primair bedoeld is, gezien mn laptopscherm wordt geïdentificeerd als [2] in mn beeldscherminstellingen, en het onbekend scherm als [1].

Overigens is beeld tijdens het booten wel érg handig, gezien ik gebruik maak van een dual-boot... :|

Al mn externe beeldschermpoorten heb ik al schoongemaakt/uitgeblazen, maar dit heeft ook geen effect gehad. Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door FailFr8er op 21-12-2016 17:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wat gebeurd er wanneer je het "magisch" tweede scherm in apparaatbeheer uitschakeld?
Of helemaal verwijderen...

• FailFr8er
Dat heeft ook geen effect helaas;

Wat me nu wel opvalt is dat ik onder Device Manager alleen mn K2000M zie staan als videokaart, mn Intel Graphics 4000 lijkt te ontbreken...

Volgens de Intel drivers voldoet mn laptop ook niet aan de eisen om geinstalleerd te worden; Nu weet ik dat Optimus nog wel eens geintjes wil uithalen, maar volgens mij heb ik mn Intel HD4000 altijd kunnen zien in mn Device Manager; Forceren van driver install voor de Non-PnP monitor wil ook niet lukken.

[ Voor 46% gewijzigd door FailFr8er op 22-12-2016 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Goed, even een kick omdat ik een oplossing heb;

De stekker waarvan ik vermoede dat 't een speakertje was blijkt dus de CMOS batterij te zijn... Ik dacht dat Precision serie laptops deze niet hadden ivm beveiliging enz.

Batterij paar minuten eruit, en hij doet 't weer...