Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Tele2] Port forwarden bij Tele2, zonder DMZ host

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met een Davolink 2020 überhaupt een port forwarden als klant van Tele2, of blokkeert Tele2 port forwarding?

Tele2 doet bij de ondersteuning van port forwarding heel vaag. De wat oudere medewerkers hebben een redelijk verhaal klaar, maar die jonkies kan ik zo omver bluffen en komen met twijfelachtige en rare antwoorden. Waar komt dit vandaan? Waarom doen ze er zo vaag over?

Ik lees overal dat mensen van hun een Tele2 modem een zombie maken als DMZ host.
Is het mogelijk om bij Tele2 een port te forwarden zonder dat je een DMZ host?

Dit heb ik nu geprobeerd:
Ik heb een Davolink2020 met daartussen een TL-WDR3600. Ik heb in beide een port geforward, en nog blijft de port geblokkeerd, zie http://i.imgur.com/9wGNJde.png en http://i.imgur.com/QeBx5yw.png
Avira Real Time Protection (denk niet dat dit iets met internet doet, maar toch) en Windows Firewall staan nu uit, zie http://i.imgur.com/Kjh1hE1.png

Maar de poort is nog steeds niet open, zie
Error: I could not see your service on hier.is.mijn.ip.weg on port (29011)
Reason: Connection timed out
via http://canyouseeme.org/

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-12-2016 17:29)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Lees de handleiding anders eens.

Bij je poortforwarding geef je op naar welke pc het verkeer wat op die poort aankomt toe moet. Dus naar welke pc binnen je netwerk. Je geeft dus het ip op van die pc.

Alle reacties

• .Maarten
Is 192.168.0.1 ook het ip van de pc waar de server op draait?

En waarom heb je 2 routers? Haal die tplink er eens tussen uit en probeer het dan nog eens. 2x nat gaat vaak mis.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-11 16:41

Plainside

I browse when I'm at work

Je twee routers hooren allebei een apart IP te hebben.
In dit geval je Davolink heeft idd 192.168.0.1 maar je TL-WDR zal 192.168.0.2 krijgen of zelfs 192.168.2.1 of iets in die richting.
Vervolgens forward je de port vanaf de TL-WDR naar je Davolink en dan forward je hem naar buiten toe.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:24:
Is 192.168.0.1 ook het ip van de pc waar de server op draait?
LAN IP Address: 192.168.1.1
Dit is het IP van Davolink 2020.

Dit is nu de geforwarde port in de Davolink: http://i.imgur.com/ChqYCYm.png
LAN IP Address: 192.168.0.1
Dit is het IP van de TPL

Dit is nu de geforwarde port in de TPL: http://i.imgur.com/GMzOptf.png

Nog steeds
Error: I could not see your service on herp.derp.ip on port (29011)
En waarom heb je 2 routers? Haal die tplink er eens tussen uit en probeer het dan nog eens. 2x nat gaat vaak mis.
Omdat de Davolink 2020 een pruts ding is. Tussenuit halen zie ik niet als een optie.

Verwijderd

Topicstarter
Plainside schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:27:
Je twee routers hooren allebei een apart IP te hebben.
In dit geval je Davolink heeft idd 192.168.0.1 maar je TL-WDR zal 192.168.0.2 krijgen of zelfs 192.168.2.1 of iets in die richting.
Vervolgens forward je de port vanaf de TL-WDR naar je Davolink en dan forward je hem naar buiten toe.
Done, werkt nog niet.

• .Maarten
Stel dan in dat al het verkeer via DMZ naar de tp link wordt gestuurd. Je bent nu 2x aan het natten en dat zorgt vaak voor dit soort problemen.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:35:
Stel dan in dat al het verkeer via DMZ naar de tp link wordt gestuurd. Je bent nu 2x aan het natten en dat zorgt vaak voor dit soort problemen.
Ik weet alleen niet hoe ik een goede DMZ host maak van mijn Tele2 router zonder dat ik de settings in m'n TPL verneuk. Tips?

• .Maarten
Via de webinterface Advanced Setup | NAT | DMZ Host kun je DMZ instellen. Daar geef je het IP op van de TP-link. Het wan adres dus. Kabel moet je dan ook in de WAN van de tp link drukken.

Maar het is veel makkelijker op de kabel van de tplink in de LAN aansluiting van de tp link te doen en dan DHCP op de tp link uitzetten. Dan gebruik je de router functie niet van de tp link en kun je de portfording op de davolink doen.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:40:
Via de webinterface Advanced Setup | NAT | DMZ Host kun je DMZ instellen. Daar geef je het IP op van de TP-link. Het wan adres dus. Kabel moet je dan ook in de WAN van de tp link drukken.
Kabel van DVL naar TPL in de WAN is toch al zo?
En is dat naast de DMZ het enige? Volgens mij moet er nog veel meer in de TPL gebeuren voordat de DMZ in combinatie met de TPL goed funcioneert.
Maar het is veel makkelijker op de kabel van de tplink in de LAN aansluiting van de tp link te doen en dan DHCP op de tp link uitzetten. Dan gebruik je de router functie niet van de tp link en kun je de portfording op de davolink doen.
Portforwarding op de Davolink lijkt juist het probleem en ik wil juist de router functie van de TPL gebruiken omdat de Davolink zo ruk is.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:43
Zolang je TPlink achter je DAVOlink hangt, gebruik je toch nog steeds router functie van de Davolink? Alleen heb je daardoor 2x NAT wat voor een hoop ellende gaat zorgen.

Ik zou zeggen dat er 2 oplossingen zijn:
1. zorg dat de Davonlink in Bridge mode gezet wordt
2. Stel een DMZ op de Davolink in, met het WAN adres van de TPlink

• .Maarten
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:50:
[...]

Kabel van DVL naar TPL in de WAN is toch al zo?
En is dat naast de DMZ het enige? Volgens mij moet er nog veel meer in de TPL gebeuren voordat de DMZ in combinatie met de TPL goed funcioneert.

[...]

Portforwarding op de Davolink lijkt juist het probleem en ik wil juist de router functie van de TPL gebruiken omdat de Davolink zo ruk is.
DMZ doet niks meer dan alles doorsturen naar dat adres. Wel even alle andere port forwards eruit halen natuurlijk.

Dan moet je daarna de poorten gaan forwarden op de tp link.

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:55:
Zolang je TPlink achter je DAVOlink hangt, gebruik je toch nog steeds router functie van de Davolink? Alleen heb je daardoor 2x NAT wat voor een hoop ellende gaat zorgen.

Ik zou zeggen dat er 2 oplossingen zijn:
1. zorg dat de Davonlink in Bridge mode gezet wordt
2. Stel een DMZ op de Davolink in, met het WAN adres van de TPlink
Hmm, ja.

Bridgen kan de Davolink volgens mij niet.
DMZ wil ik wel doen, maar weet niet precies wat er allemaal moet gebeuren voordat DMZ+TPL goed werkt. Probeerde 't toen straks en toen ging 't mis.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:55:
[...]

DMZ doet niks meer dan alles doorsturen naar dat adres. Wel even alle andere port forwards eruit halen natuurlijk.

Dan moet je daarna de poorten gaan forwarden op de tp link.
Alright, probeer ik dat.

• .Maarten
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:56:
[...]

Hmm, ja.

Bridgen kan de Davolink volgens mij niet.
DMZ wil ik wel doen, maar weet niet precies wat er allemaal moet gebeuren voordat DMZ+TPL goed werkt. Probeerde 't toen straks en toen ging 't mis.
Hier heb je een stappen plan:
  • Reset de davolink.
  • Reset de tp link.
  • Sluit de tp link op de davolink aan. (Kabel van de lan van de davolink naar de wan van de tp link)
  • Controleer het ip adres van de wan interface van de tp link.
  • Stel dit ip in bij de DMZ van de davolink.
  • Forward de poorten op de tp link.
Let op dat de pc's dus wel op de tp link aangesloten moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:00:
[...]

Hier heb je een stappen plan:
  • Reset de davolink.
  • Reset de tp link.
  • Sluit de tp link op de davolink aan. (Kabel van de lan van de davolink naar de wan van de tp link)
  • Controleer het ip adres van de wan interface van de tp link.
  • Stel dit ip in bij de DMZ van de davolink.
  • Forward de poorten op de tp link.
Let op dat de pc's dus wel op de tp link aangesloten moeten zijn.
Davolink was al zo aangesloten op de TPL.

IPs verandert, zie http://i.imgur.com/QLIeFZL.png en http://i.imgur.com/fO3Dz4g.png

Port stond al goed geforward in TPL, zie http://i.imgur.com/RVNLAO0.png en http://i.imgur.com/McF9p11.png

En toch:
Error: I could not see your service on ip.is.weg. on port (29011)
Wat gaat er hier fout?

• .Maarten
Je forward die poort nou op de tp link naar de tp link. Dat moet naar de pc.
En reset alles eens en begin opnieuw. Zo weet je zeker dat oude instellingen het niet in de war schoppen.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:15:
Je forward die poort nou op de tp link naar de tp link. Dat moet naar de pc.
Hoe doe ik dat?
En wat deed fout? Verkeerde IP neem ik aan?
En reset alles eens en begin opnieuw. Zo weet je zeker dat oude instellingen het niet in de war schoppen.
Toen net al gedaan. Stel nu net weer nieuwe SSID in voor m'n Wireless want herkende 'm niet meer.

• .Maarten
Ja verkeerde ip. Je moet het ip gebruiken waar het verkeer naar toe moet. De pc dus.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:43
Hoe test je eigenlijk of het werkt? Gebruik je daar een externe proxy voor ofzo?

Het werkt eigelijk als volgt:
- inkomend verkeer komt binnen op de davolink
- die stuurt alles door naar het IP van de DMZ, de TP-link dus (op de originele dst port)
- hier moet een port forward ervoor zorgen dat de TP-link het weer doorstuurt naar je PC (die dus aan de TPlink hangt)

[ Voor 64% gewijzigd door borft op 21-12-2016 17:21 ]

• .Maarten
En let wel op dat er wel iets moet zijn wat op die poort draait. Er moet dus wel een programma draaien om de verbinding te accepteren. Anders zal er altijd worden gezegd dat de poort dicht staat.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:20:
Ja verkeerde ip. Je moet het ip gebruiken waar het verkeer naar toe moet. De pc dus.
Dit snap ik nog niet helemaal. Moet ik mijn WAN IP uit m'n Davolink gebruiken? Dat ip wat ik steeds weg edit bij het checken via canyouseeme.org.

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:20:
Hoe test je eigenlijk of het werkt? Gebruik je daar een externe proxy voor ofzo?

Het werkt eigelijk als volgt:
- inkomend verkeer komt binnen op de davolink
- die stuurt alles door naar het IP van de DMZ, de TP-link dus (op de originele dst port)
- hier moet een port forward ervoor zorgen dat de TP-link het weer doorstuurt naar je PC (die dus aan de TPlink hangt)
of "het" werkt. Je bedoelt of de port open staat? Doe ik via canyouseeme.org

Acties:
  • Beste antwoord

• .Maarten

Bij je poortforwarding geef je op naar welke pc het verkeer wat op die poort aankomt toe moet. Dus naar welke pc binnen je netwerk. Je geeft dus het ip op van die pc.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op woensdag 21 december 2016 @ 17:24:

Ooooooh, ik word gek van die IPs, maar het is natuurlijk het IP van m'n pc wat ik bij 'ipconfig' zie staan.
Vul nu dat in en nu werkt het:
Success: I can see your service on ip.is.weg on port (29011)
Your ISP is not blocking port 29011
Dankjewel .Maarten!
Pagina: 1