Toon posts:

Intel L440GX+ Server Board

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is een lang verhaal, naar het kont hier op neer. Ik heb een systeem dat gebouwd is op basis van een Intel L440GX+ server board, 2x Intel PIII 450 en 512mb geheugen, 2x Stealth III S450 PCI (PCI, omdat op dit board geen AGP slot zit). In princiepen werkt het systeem perfect, maar het Intel board is nog al eigenzinnig.

Voorbeeld:
Windows 95 en 98, zijn niet fatsoenlijk te instaleren, er zijn altijd wel een paar IRQ conflicten. Dit omdat het board over meer IRQ adressen beschikt dan dat W95/98 aan kan.

Het gevolg hier van: Het systeem draait op Windows 2000 Prof. (perfect overigens) maar veel, de meeste spelen die ik had draaien niet onder W2000P.

In PC Active (nr.9/2000) stond een stuk over Overklokken. Nieuwsgierig als ik ben wou ik dit wel eens uitproberen. Dus eerst instaleer ik MotherBoard Monitor 4. nog iets, maar al snel merk ik dat de software niet met mijn moederboard overweg kan of omgekeerd. Vervolgens probeer ik de software, SoftFSB http://www.h-oda.com en daat gaat het ook weer fout, niets werkt.

Vraag: wie weet/kent er dergelijke software, die wel overweg kan met een Intel L440GX+ moederboard.

Ps. Ik ben Dyslexties, dus mochten er nog fouten in mijn tekst staan, dan hoop ik dat dat me vergeven wordt.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je verhaal is beter dan de meeste andere hier dus dat valt wel mee Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Intel moederborden kunnen niet goed tegen overklokken, meestal kunnen ze het niet omdat er geen opties voor zijn.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:41

winnie

de poes...

Zoals de vorige schrijver al aangeeft: intelborden kunnen niet overclocked worden. Omdat intel processoren maakt, en intel niet wil dat er überhaupt wordt overclocked, bieden intel-borden geen overclockmogelijkheden.
Daarnaast is het trouwens zo dat een GX bord eigenlijk een server bord is, en die daarom gebouwd is voor stabiliteit en niet voor overclockmogelijkheden. Maw: zelfs een niet intel bord met de GX-chipset zal je waarschijnlijk niet kunnen overclocken.
Sorry, maar helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties tot nu toe.
Ik blijf zoeken naar o.a. een programmatje dat instaat is om zaken als, temperatuur en toerental (ventilatoren) van de bijde processoren kan weergeven.
Ik vind het een overigens beetje raar dat in de BIOS(Phoenix - release 13.0)wel een optie met betrekking tot de klok snelheid van de processoren aanwezig is, maar die inderdaad allen 450 mhz als optie heeft.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:41

winnie

de poes...

Dat is dus omdat het bord de processoren herkend als zijn 450'ers. En het bord stelt zich daar adn ook op in. Ik neem aan dat je evt met slot1 celerons (als die smp zouden kunnen) automatisch 66MHz als bussnelheid zou krijgen.