UPC Mediabox HD als DVB-C decoder achter Telfort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-11-2025
Telfort heeft ons Alles in één pakket van Lijbrandt overgenomen. Daardoor ontvangen we via de tweede glasvezel nog steeds een analoog signaal inclusief DVB-C. Dat laatste wil ik nu gebruiken voor een extra toestel (wel digitaal maar zonder ingebouwde decoder).
Ik beschik over een UPC Mediabox HD die inmiddels naar fabrieksinstellingen is teruggezet.
Na power on gaat de decoder aan het werk, verschijnt er "init" in het display en verschijnt een landenkeuze op de TV (aangesloten via HDMI). Ik kies Nederland.
Het Ziggo Installatie scherm verschijnt en ik moet een driecijferige activeringscode invullen.
Wanneer ik nu de juiste code invul komt de juiste gemeente in beeld maar niet het netwerk-ID en de basisfrequentie zoals Telfort dat opgeeft. Aanpassen in dit scherm is niet mogelijk, dus ga ik terug.
Nu vul ik "000" in als activeringscode, daarop volgt een scherm met de volgende in te vullen rubrieken:
Ziggo activeringscode: ?
Regiocode: ?
Netwerk-ID: 7461 (Mijn woonplaats volgens Telfort)
Basisfrequentie: 304000 (Volgens Telfort)
Symboolfrequentie: 6875 (Volgens Telfort, waar het "aantal symbolen" wordt genoemd)
Modulatie-QAM: 64

Op de plaats van de vraagtekens laat ik de ingevulde nullen staan en druk ik op ok.
hierna verschijnt een scherm met signaalsterkte en signaalniveau. Beide 0%, waarna een "ok" resulteert in "zoeken mislukt".

Wanneer ik de procedure herhaal en in het scherm met de diverse rubrieken bij de activeringscode "100" invul (rest ongewijzigd) wordt een bijna 100% signaal gemeld en start het zoeken. Dat duurt maar kort, waarna de decoder op stand-by schiet en herstart met "init".

Iemand een idee hoe ik deze configuratie aan de praat krijg?

[ Voor 8% gewijzigd door jan_oniem op 21-12-2016 16:48 ]

Alle reacties

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jan_oniem schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:13:
[knip]
Ik beschik over een UPC Mediabox HD
[knip]
Zou het kunnen zijn dat je gebruik maakt van een UPC box geschikt voor Nagravision codering? Zo ja, dan gaat dat niet werken ben ik bang. Volgens mij moet je een ontvanger hebben die Irdeto geschikt is, maar mogelijk heb ik het mis?

Testing, one, two ...

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-11-2025
Dank voor je antwoord.
Helaas ben ik niet bekend met de door jou genoemde termen, ik heb geen idee hoe ik kan controleren welke codering deze UPC box toepast.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
jan_oniem schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:13:
Ik beschik over een UPC Mediabox HD die inmiddels naar fabrieksinstellingen is teruggezet.
Na power on gaat de decoder aan het werk, verschijnt er "init" in het display en verschijnt een landenkeuze op de TV (aangesloten via HDMI). Ik kies Nederland.
Misschien kan je nog proberen om een ander land te gebuiken. Voor de initialisatie in Nederland moet je zoals je gemerkt hebt een aantal waarden invoeren op basis waarvan de mediabox probeert om aanvullende informatie uit het DVB-C signaal te halen die UPC specificiek zijn en als zodanig ontbreken in het Telfort DVB-C signaal. Mocht een ander land ook niet werken, dan ben ik bang dat je het wel kan vergeten om de UPC Mediabox bij een andere DVB-C provider aan de praat te krijgen.