Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille game-pc 2500eu

Pagina: 1
Acties:

• Naji
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-06 00:28
Zomaar een inleiding
Hallo tweakersmensen.

Ik ben Nick en ik ga in januari of hoogstens begin februari 2017 een nieuwe pc aanschaffen.
Ik doneer m'n complete huidige verouderde ghetto pc aan m'n broertje zodat die de boel kan gebruiken om thuis te werken. Volgens mij kijkt hij alleen voor z'n werk op ruimtelijkeplannen.nl dus dat komt vast goed met de 650ti en de i3 die in dat ding zitten. Ikzelf echter gebruik m'n pc om te gamen, voor zover de huidige pc dat nog trekt. Ik wil er dus enorm op vooruit gaan: nieuwe pc moet snel zijn. De pc staat in dezelfde kamer als m'n bed. In dat bed ligt regelmatig mijn vriendin, dat luie kre die lieve dame ligt soms al te slapen als ik nog zit te gamen: nieuwe pc moet stil zijn.

tl;dr nieuwe pc moet snel & stil

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2500,- voor kast+beeldscherm. Er komt vast iets bij aan assemblage en een ellendig cd'tje windows, die laten we maar even buiten beschouwing. Net als muis en keyboard.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5?
Ja.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals in de inleiding omschreven wens ik dus stilte en de meer gebruikelijke 'laat me in 1440p op ultra settings gamen' achtige wensen die ik ook in de andere topics zie.

Ga je overklokken?
Ik betwijfel het momenteel. Het lijkt mij dat overclocken ook betekent dat de de fans wat meer moeten draaien en dan krijg ik wat meer geluid. Als over een jaar de nieuwe pc wat meer naar het middensegment van de prestaties tegen die tijd schuift zou ik op dat moment overclocken als dat meer prestaties oplevert ten opzichte van een decibelletje extra. U mag hier over nadenken, discussieren en mij de les lezen.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat mensen ervaring hebben met welke kast het stilst is, welke processorkoeler dat tegen een redelijke prijs is. Ik heb geen enkel idee van de invloed van een moederbord op de algehele prestaties dus ik heb min of meer maar een betaalbare gok gedaan en hoor daar graag meer over. Ook de videokaarten zullen verschillen in prestaties en geluid, ik ga voor het budget uit van een 1080 en heb ook maar een beetje door de reviews gebladerd om er achter te komen dat blijkbaar de MSI variant het stilst is, maar alternatieven zijn welkom. De reviews van de beeldschermen zijn beangstigend als het gaat om 27" 1440p met 144hz refresh. Er zijn maar een paar keuzes en over acer en asus zie ik dat mensen nogal probleemgevallen te pakken hebben (en dat ze takkelelijk zijn door de enorm rode afwerking?). Ook hier hoor ik graag iets over. Ik heb ook zelf bedacht dat ik alleen een SSD nodig heb, maar ik snap eigenlijk niet of die nieuwe 960 EVO's me ergens mee helpen ten opzichte van de vorige generatie 850's. Als dat niet het geval is dan kan ik daar besparen? Help me out.

Daarnaast heb ik nog een maandje geduld. Dus misschien weet iemand toevallig of er ergens een enorme prijsdaling/nieuw product aan zit te komen waardoor ik echt wel tot een specifieke week in februari ofzo moet wachten omdat dan item X goedkoper wordt waardoor ik prijs/kwalitatief beter uit ben.

Ik heb een opzet om op te schieten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 332,95€ 332,95
1MSI Z170A SLI€ 136,11€ 136,11
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 735,-€ 735,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 105,89€ 105,89
1BenQ Zowie XL2730 Rood, Zwart€ 499,-€ 499,-
1Scythe Mugen 4€ 37,95€ 37,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 104,90€ 104,90
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 960 EVO 1TB€ 450,-€ 450,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.497,75

Bonusvraag:
Stel dat ik relatief gek ben en dit toetsenbord zou willen kopen, is dat ding ook stil genoeg of wordt het geratel van de toetsen dan de voornaamste hinderlijke bron van geluid en zitten we verder voor niets een superstil systeem samen te stellen? :9

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Het is meestal veel gezelliger om tegelijk met luie kre lieve dames naar bed te gaan. Maar goed, gamen is ook leuk.

Je hebt geen Z170 moederbord nodig als je niet wilt overklokken of SLI wilt gebruiken. Dan volstaat een simpele pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P bijvoorbeeld ook.

Het enige nadeel dat je hiervan zou ondervinden, is dat RAM niet sneller loopt dan 2133 MHz. Hier kun je dan wel weer op besparen door pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 te nemen. Als je toch voor Z170 gaat, is dit pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 op het moment de beste oplossing.

Bijvoorbeeld pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim zal ook gewoon stil zijn. De Fuma zou ik pas pakken als je gaat overklokken, anders is het twintig euro in een bodemloze put gooien.

De 960 evo is natuurlijk gewoon sneller. Dit zul je merken doordat je computer 5 keer zo snel laadt, maar aangezien een gewone SSD ook maar een seconde nodig heeft, vind ik dit het geld niet waard. Ik zou zoiets pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB pakken, scheelt toch een hoop centen, en het verschil is niet zo groot.

Scherm ga ik nog even voor je over nadenken, maar mijn lui kre lieve dame wilt nu even aandacht.

• Naji
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-06 00:28
Thanks! Dat schaaft her en der toch mooi wat van de prijs af.

Ik ben naar aanleiding van je reactie de wonderlijke wereld van RAM strips en moederbord chipsets ingedoken en het blijkt ondanks dat die moederborden met z170 chipset van die heerlijk schreeuwerige namen als 'ASUS STRIKER COMMANDO MAXIMUS SCOOBYDO HELLFIRE MISSILE' hebben het verschil met de b150 of h170 dus eigenlijk niet zo groot is en de snelheid redelijk onmerkbaar verschilt voor al snel 80eu ofzo als je de goedkopere ram meerekent.

De koeler. Er staat op tweakers een roundup van een aantal verschillende processorcoolers en deze was de stilste. Ik zie ook een aantal andere 20,- gevallen die volgens hun eigen specificaties stiller zijn dan jouw voorbeeld, maar ik heb dus geen idee. Ik typ deze reactie nu met een stock fan in de pc naast me die blaast alsof hij een carrière als tubaspeler is misgelopen.

In de afgelopen paar best buy samenstellingen op tweakers zie ik eigenlijk steeds die EVO 850 van Samsung terug en ik ben daar gewoon een meeloper in geweest bij m'n voorlopige opzetje + dat ik voor de dure nieuwe versie ben gegaan, wat op zich dus al helemaal niet noodzakelijk is. Ook dat moet ik dus nog maar een keer doorlopen.

Damnit Jim I'm a doctor jurist/criminoloog not a computerwizard.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Die moederbord namen zijn inderdaad wel een dingetje. Doelgroep 13 jarige puistenkoppen waarschijnlijk.

De 850 evo kan inderdaad ook, die is wel 25% sneller of iets dergelijks. Of dat 50 euro waard is, vind ik lastig te beoordelen.

De stilste koeler in die round-up is de Scythe Fuma PCGH. Dit is een andere koeler dan de Scythe Fuma. Als je niet overklokt, is de pure rock slim of de i32 ook gewoon stil. De PCGH is voor overklokkers die het toch erg stil willen hebben. Overigens zou ik niet teveel waarde hechten aan de dB die ze zeggen dat de koeler maakt. Iedereen meet weer anders.

Tja, b150 voor normaal gebruik, h170 voor raid, z170 voor overklok/sli/cf.

Ben nog niet op een degelijk scherm gekomen, valt inderdaad wat tegen in de 144 Hz 1440p sectie.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 20:04
Als je in februari de pc gaat bestellen zou ik niet gaan voor een i7 6700, maar wachten op een i7 7700. Deze komen begin januari uit en is intels nieuwe generatie CPU's.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
grote_oever schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:02:
Als je in februari de pc gaat bestellen zou ik niet gaan voor een i7 6700, maar wachten op een i7 7700. Deze komen begin januari uit en is intels nieuwe generatie CPU's.
Inderdaad. 5 januari worden de nieuwe cpu's van intel in de verkoop gegooid. Dan zijn er wellicht ook de nieuwe moederborden. De verbeteringen zullen niet wereldschokkend zijn, maar je zit nu te kijken naar een top-end pc, en betaald daar dan ook erg veel voor. Als je dan gelijk al 10% achter loopt lijkt me niet leuk.
Als het plan is om pas in de loop van Januari te gaan kopen, zou ik gewoon even afwachten wat de prijzen van de nieuwe cpus gaan doen.
Pagina: 1