55 inch OLED of 65 inch LCD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 14:13
Goedemiddag,

Ik wil komende maand een nieuwe 4k tv kopen, maar ben erg aan het twijfelen tussen een 55" OLED (bijv de LG OLED55B6V) of een 65" LCD (bijv de Samsung UE65KS7000).
Aangezien mijn budget rond de 2000 euro ligt, gaat een 65" OLED helaas niet lukken.

Ik vroeg me dus af of ik beter voor een grotere tv kan gaan met iets mindere beeldkwaliteit of een kleinere tv met beter beeld (alhoewel ik er in de mediamarkt maar weinig verschil tussen zag).

Ik wil de tv in mijn huiskamer neerzetten waar ik op ongeveer 3 meter van de tv af zit.

Wie kan me advies geven?

Groetjes Danny

Beste antwoord (via Rokusha op 21-12-2016 15:08)

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
Thuis, zonder de belachelijke verlichting in de MM, ga je de verschillen nog veel meer zien. Ik zou voor de oled gaan ;) Meer contrast, betere kleuren, betere motion resolution, echt HDR, betere kijkhoeken, etc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 15:43
Dit is een keuze die alleen jij kan maken;

- Wil je een groter scherm en neem je daarbij genoegen met een "normale" LCD?
- Wil je een iets kleiner scherm met daarbij wel een betere beeldkwaliteit?

Aangezien je 3 meter van de tv af zit, zou een 55" prima moeten volstaan, maar ook dit is een persoonlijke keuze. Je moet voor jezelf de juiste prioriteiten stellen; waar hecht je de meeste waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:28
55 inch zou het best zijn voor 3 meter afstand... 65inch zal denk ik wel heel erg groot worden.

Ik zit zelf rond de 3.5 meter vanaf een 50 inch tv, maar dat is al wel groot, 55 inch zou nog kunnen maar voor mij 65 inch niet.

Echter dit is zoals boven geschreven persoonlijk, ga eens bij een winkel in de buurt , 3 meter vanaf een tv staan en kijk of je dat wat vind

[ Voor 59% gewijzigd door freaky35 op 21-12-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
Ik vraag me dus vooral af of ik het verschil in beeldkwaliteit echt ga zien. In de mediamarkt waar ze de tv's langs elkaar hadden staan, kon ik wel verschil zien, maar ik betwijfel of ik dat verschil nog steeds op zal merken als ik de tv in mijn woonkamer heb staan?

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
OLED. 3-meter ,55 inch is genoeg. Beeldkwaliteit / contrast is een stuk beter. Je kan niet uitgaan op wat je bij de Mediamarkt ziet. Vaak is het aangesloten op een enorme splitter (signaal wordt gedeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Lees reviews? dan weet je ook beter wat de voor- en nadelen zijn.

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
OLED all day every day

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
Fietsbel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:49:
Lees reviews? dan weet je ook beter wat de voor- en nadelen zijn.
Ik heb al erg veel reviews gelezen, maar na kijken in de mediamarkt ben ik toch weer gaan twijfelen. De reactie van @lootbox is wel een goed punt...

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:28
In de mediamarkt staan ze zo slecht afgesteld vaak met zoveel kunstlicht is het amper te bekijken, of je verschil ziet in beeldkwaliteit. Lcd komt er namelijk veel beter vanaf bv met veel licht. Echter met meer donkere ruimte zal er veel meer verschil zichtbaar zijn.

Persoonlijk was ik gegaan voor de 55 inch oled.

[ Voor 8% gewijzigd door freaky35 op 21-12-2016 14:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
Thuis, zonder de belachelijke verlichting in de MM, ga je de verschillen nog veel meer zien. Ik zou voor de oled gaan ;) Meer contrast, betere kleuren, betere motion resolution, echt HDR, betere kijkhoeken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als het in je budget past dan zou ik zeker met die kijkafstand voor OLED gaan.

Natuurlijk heb je thuis geen vergelijking. We kunnen geen persoonlijke keuze maken voor je.

Ik denk dat op die afstand, vergelijkbaar met mijn eigen situatie, echt genoeg heb aan 55". Dat heb ik op die kijk afstand en er nog 25cm bij wordt wel erg groot! Maar daarnaast: dat dachten we vroeger ook bij 37"vs 47"

Het echte zwarte van OLED vs grijs van LCD gaat je veel meer winst geven. Zelf ben uit budgetoverwegingen wel blijven hangen bij LCD toen ik in Jan een TV kocht. Mijn redenatie was dat ik over een jaar of 4 alsnog een OLED kan kopen.

Die keuze kunnen we niet voor je maken, maar indien het in je budget past, zou ik er wel voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
Ok, het lijkt me inmiddels vrij duidelijk (7 van de 8 reacties gaan voor de 55" OLED) :P
Dan wordt het dus de LG OLED55B6V!

Dank voor de input allemaal!

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:25

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rokusha schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:05:
Ok, het lijkt me inmiddels vrij duidelijk (7 van de 8 reacties gaan voor de 55" OLED) :P
Dan wordt het dus de LG OLED55B6V!

Dank voor de input allemaal!
Ik lees nog wel graag wat jij er uiteindelijk van vindt :)
Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
Hann1BaL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:15:
[...]

Ik lees nog wel graag wat jij er uiteindelijk van vindt :)
Succes met je keuze!
Ik leunde ookal lichtelijk richting de OLED, maar ben door de reacties hier wel over de streep getrokken. Ik zal volgende maand (als het ding bij me thuis staat) wel toelichten of ik inderdaad de juiste keuze gemaakt denk te hebben. :P

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Goede keuze, stond voor dezelfde en ben zo stom geweest om voor 65" LCD te gaan. Ondanks goede reviews voor beeldeigenschappen ben ik elke dag weer teleurgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokusha
Hierbij zoals beloofd nog een fotootje van de tv zoals hij nu in de huiskamer staat.

Ik ben inderdaad blij dat ik toch voor de 55" OLED ben gegaan, wat een geweldige beeldkwaliteit! 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Rokusha op 24-04-2023 14:40 ]

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Hey Danny,

welke versie ben je voor gegaan? Zelfs in LG oled's zijn er meerdere beschikbaar. Zit namelijk met hetzelfde "dilemma".

Alvast bedankt,
Rob

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokusha
elrobbo schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:58:
Hey Danny,

welke versie ben je voor gegaan? Zelfs in LG oled's zijn er meerdere beschikbaar. Zit namelijk met hetzelfde "dilemma".

Alvast bedankt,
Rob
Ik ben voor de LG OLED55B6V gegaan.
Tot nu toe bevalt hij nog steeds uitstekend! Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, is het feit dat de magic remote niet goed samenwerkt met mijn Horizon box van Ziggo. Ik heb hem wel gedeeltelijk werkend, maar kan niet omhoog zappen of de box aan/uit zetten met de remote.

Groetjes Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 18:31
Waarom niet de EV6?
Prijs of doordat je geen soundbar en 3 D wilt?
Het design is trouwens wel mooier van de EV6 doordat deze op glasplaat zit. En voordeel ev6 is dat de hdmi aan de zijkant zitten alle 4. Vraag me af of bij de Bv6 nog hdmi aan de axhterkant in kan als je m strak aan mujrbeugel wilt.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik heb eerst een KS7000 gehad, maar ik vond vooral in HDR dat hij erg door de mand viel. Zag er niet uit.
Heb nu een LG OLED B6, wat een verschil. Ik zou nog eerder een stap maken naar een HD OLED dan een 4K LCD wanneer je van HD LCD komt.

Oh ik zie dat je al voor de OLED bent gegaan. Goede keus!

[ Voor 11% gewijzigd door mc-koenoe op 27-01-2017 09:06 ]

Pagina: 1