Ben van plan een nieuwe PC te bouwen en ben aan het uitzoeken welke Case ik zal nemen. Ik wil graag een met goede stof filters maar vond het lastig hier op te zoeken. Hebben de mensen van tweakers suggesties?
Vraag
Alle reacties
Waarom neem je stoffilters als je uitgangspunt voor het aanschaffen van een behuizing?
En je zult je informatie echt moeten aanvullen als je advies wilt.
Welke componenten wil je gebruiken?
Zoek je iets voor lucht of water cooling?
wil je een behuizing met een venster zodat je er in kan kijken?
Welke afmetingen mag de behuizing hebben?
en ga zo maar door
En je zult je informatie echt moeten aanvullen als je advies wilt.
Welke componenten wil je gebruiken?
Zoek je iets voor lucht of water cooling?
wil je een behuizing met een venster zodat je er in kan kijken?
Welke afmetingen mag de behuizing hebben?
en ga zo maar door
Deze heeft vooraan al een stoffilter meegeleverd. Aan de achterkant kan je dan zelf een fan met stoffilter plaatsen.
En voor een serieus antwoord hebben toch wel meer gegevens nodig over wat je juist zoekt
edit : Ronald92 was me juist voor
En voor een serieus antwoord hebben toch wel meer gegevens nodig over wat je juist zoekt
edit : Ronald92 was me juist voor
[ Voor 5% gewijzigd door Arator op 21-12-2016 14:25 ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Excuses voor de gebrekkige informatie. Ik ben nog in een vroeg stadium van onderdelen samenstellen (misschien iets te vroeg voor deze vraag?). De rede dat ik stoffilters als uitgangspunt neem is omdat ik merkte dat de kasten zonder erg snel stoffig worden van binnen. Verder wil ik graag een niet al te gigantische kast, maar ik begrijp dat dit erg afhankelijk is van de rest van de componenten. Waarschijnlijk ga ik voor een i5-6600K en die matig overclocken. Gebruik het liefst luchtkoeling, vanwege potentiële lekkages met waterkoeling. De kast hoeft geen fancy ramen of dergelijk; liefst strakke en pragmatische design, dus liefst niet al te groot.
pricewatch: Fractal Design Define S
Fijne kasten, stoffilters voor de uitgaande fans is niet nodig. Die verplaatsen namelijk geen stof de kast in
Fijne kasten, stoffilters voor de uitgaande fans is niet nodig. Die verplaatsen namelijk geen stof de kast in
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dan kom je bijv uit bij Fractal design.
Goede stoffilters onder en voor,.
Achter natuurlijk geen stoffilter, want dat is tenslotte je uitstroom.
Goede stoffilters onder en voor,.
Achter natuurlijk geen stoffilter, want dat is tenslotte je uitstroom.
Nopes, maar je hebt toch weet in welke richting je een pc gaat bouwen?Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:53:
misschien iets te vroeg voor deze vraag?
Inderdaad, allereerst het formaat van het moederbord. Daar heb je formaten, en dan kan je al eens gaan kijken welke cases dat formaat ondersteunen (waarbij de grote meestal ook de kleinere formaten ondersteunen).Verder wil ik graag een niet al te gigantische kast, maar ik begrijp dat dit erg afhankelijk is van de rest van de componenten
De lengte van je GPU heeft ook invloed op je case. De hoogte van je CPU-koeler eveneens. Moet er nog een optische lezer in je case?
Dat zijn maar filters die je moet uitzetten in de pricewatchDe kast hoeft geen fancy ramen of dergelijk; liefst strakke en pragmatische design, dus liefst niet al te groot
Het kiezen van je MB hangt dus af van het socket van je CPU. Verder spreek je overklokken, dus moet je gaan kijken welke MB daarvoor het best geschikt zijn. En voor wat gaat je pc gebruikt worden? Ik vermoed gaming, maar dat is maar een aanname. Wat moet er intern allemaal worden aangesloten, want dat heeft natuurlijk ook invloed op de keuze van je MB.Waarschijnlijk ga ik voor een i5-6600K en die matig overclocken
Dus info, info, info, maar je kan er vanuit gaan dat je bij de ATX-kasten moet gaan zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door Arator op 21-12-2016 15:18 ]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Alvast zeer bedankt voor al de feedback. Hier komt meer info:
De PC wordt voor standaard gebruik en gamen, al speel ik niet heel veel high-end games, eigenlijk bijna alleen Path of Exile (PoE). Dit spel hou ik dus in gedachte en heeft vooral baat bij single thread performance. Ik heb daarom gekeken naar GPU benchmarks en twijfel nog tussen: Intel Core i5-6600K Boxed en de Intel Core i7-6700K Boxed. De i7 is stuk duurder en weet niet of dit het waard is, of overkill. Hoe dan ook een 1151 socket.
• GPU heb ik nog niet gekozen maar zal een uit de volgende zijn: RX 480, GTX 1060 or GTX 1070, waarschijnlijk GTX 1060 of 1070 omdat PoE beter schijnt te draaien op NVIDEA kaarten.
• Verder wil ik graag gaan voor een Samsung 960 EVO 250GB SSD en 16GB DDR4 Ram. Sluit mijn oude 1T harddisc er naast aan.
• MOBO heb ik nog niet naar gekeken, ik wou dit doen op het moment dat alle andere onderdelen waren gekozen.
• Optische lezer vind ik niet zo belangrijk, gezien tegenwoordig bijna alles per download gaat.
Ik ga even naar de ATX-kasten kijken.
EDIT: Fractial Design spreekt me inderdaad aan.
De PC wordt voor standaard gebruik en gamen, al speel ik niet heel veel high-end games, eigenlijk bijna alleen Path of Exile (PoE). Dit spel hou ik dus in gedachte en heeft vooral baat bij single thread performance. Ik heb daarom gekeken naar GPU benchmarks en twijfel nog tussen: Intel Core i5-6600K Boxed en de Intel Core i7-6700K Boxed. De i7 is stuk duurder en weet niet of dit het waard is, of overkill. Hoe dan ook een 1151 socket.
• GPU heb ik nog niet gekozen maar zal een uit de volgende zijn: RX 480, GTX 1060 or GTX 1070, waarschijnlijk GTX 1060 of 1070 omdat PoE beter schijnt te draaien op NVIDEA kaarten.
• Verder wil ik graag gaan voor een Samsung 960 EVO 250GB SSD en 16GB DDR4 Ram. Sluit mijn oude 1T harddisc er naast aan.
• MOBO heb ik nog niet naar gekeken, ik wou dit doen op het moment dat alle andere onderdelen waren gekozen.
• Optische lezer vind ik niet zo belangrijk, gezien tegenwoordig bijna alles per download gaat.
Ik ga even naar de ATX-kasten kijken.
EDIT: Fractial Design spreekt me inderdaad aan.
Pagina: 1