Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineke
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Hallo,

Vorige week heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gestoken. En de laatste drivers van de msi site geinstalleerd.

Alles verliep vlot en zaterdag kocht ik me Battlefield 1 aan.

Ik heb zaterdag nog een 45' zonder problemen singleplayer kunnen spelen.
Zondag morgen werd ik na 30' eruit gegooid met de melding 'Er is een fout opgetreden. De app wordt afgesloten'. Heb BF terug opgestart en kon terug spelen, maar na een 30' a 40' weer hetzelfde.

Wat later kreeg ik ook een windows blue screen met de gekende smiley en 'Er is een probleem opgetreden, dient opnieuw op te starten'.

Toen ik maandag de MSI opendeed en ik op de 'fans' button klikte kreeg ik een blank scherm (volledig donkergrijs) en moest ik een reset uitvoeren.

Ik heb nu uiteindelijk de windows volledig opnieuw geinstalleerd en ook alle drivers. Ik zag nu dat op de site van MSI de drivers 16.7.1 gedownload worden, terwijl ik op de site van AMD de crimson 16.12.1 vind. Is er een reden dat MSI andere drivers aanbiedt?

Ik heb nu met de nieuwe drivers (na DDU te gebruiken in safe mode) BF nog niet getest (had gisteren geen tijd).

Hoe kan ik kortsluiten dat er geen probleem is met mijn GPU? Ik kom van apple en dat blue screen verontrust me ook wel wat..

Mijn systeem : i5 6400, 16gb crucial RAM, Corsair CX450M voeding, MSI Radeon RX480 Gaming X 8gb, Samsung 850 EVO SSD 512gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Altijd de drivers bij AMD zelf downloaden. 16.7 is officieel niet eens compatibel met BF1 volgens mij. Niet geoptimaliseerd in ieder geval.

De drivers verschillen omdat MSI alleen de GPU inkoopt en de verpakking aanpast. De GPU is altijd hetzelfde dus er zijn ook geen speciale optimalisaties op van toepassing (los van andere kloksnelheden, maar dat zit in de VBIOS). Dat ze niet de nieuwste drivers aanbieden is puur luiheid.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 21-12-2016 14:12 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Precies, de drivers downloaden via AMD zelf, zodat je de nieuwste gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld 3dmark DEMO installeren om je videokaart te testen, al is een spel spelen ook een vorm van testen. Blauwe schermen wil je niet, maar pas als je met de nieuwe drivers dit ook te zien krijgt, zou ik aan hardware denken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineke
OK. Bedankt voor de reacties.

Ik heb net nog eens via de amd site gezocht naar de drivers.
Ik heb gisteren de 16.12.1 geïnstalleerd ( die begin december uitkwam) maar ik zie nu dat er gisteren een nieuwe gereleased is (16.12.2) Vanavond deze dan maar eens installeren na DDU.

Ik zal dan BF eens testen

• kevineke
Gisteren dus de laatste drivers geinstalleerd en heb wat battlefield multiplayer gespeeld.
Deze keer ongeveer een uur kunnen spelen en dan plots een crash ' de app is gestopt met werken en wordt afgesloten'.
Terug opgestart en dan na een half uur een 'DX error device remover error'.

Het begint me echt te frustreren op een nieuw systeem.

Zou dit aan mijn power supply kunnen liggen? Ik heb een cx450m ( bronze). Ik las op internet dat msi een minstens 450 gold aanraadde of 550 bronze?

Ik speel ook zwift ( app om online te fietsen op rollentrainer en daar kreeg ik vorig weekend ( wel op die oude drivers) ook een app crash..' zwift app has stopped working

Verwijderd

Een Bronze of een Gold power supply maakt helemaal niets uit, maar dan ook echt letterlijk niets. Dat zegt alleen iets over hoeveel stroom er verloren gaat bij het omzetten van AC stroom naar DC, niet over hoeveel de voeding belast mag worden. Jouw systeem verbruikt onder zware belasting amper 275 watt. Het kan wel aan de voeding liggen, maar dan alleen als hij defect zou zijn, want aan de hoeveelheid vermogen ligt het niet. De CX450M kan (normaal gesproken) zonder problemen zijn volle 450 watt leveren.

Welk moederbord en welke geheugen (+ model nummer) heb je precies? Heb je het alleen bij games?
Wat zijn de temperaturen onder load?

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 08:56
Dit is een zeer bekend probleem. De Geforce GTX 680, 670 en 780 hebben het meeste er last van (waaronder ikzelf ook)

https://forums.battlefiel...-care-22-11-16-18-57-cest

Er is nog geen oplossing voor het probleem. Ik zelf draai op drivers van 2014 en heb geen errors meer..

• kevineke
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 07:48:
Een Bronze of een Gold power supply maakt helemaal niets uit, maar dan ook echt letterlijk niets. Dat zegt alleen iets over hoeveel stroom er verloren gaat bij het omzetten van AC stroom naar DC, niet over hoeveel de voeding belast mag worden. Jouw systeem verbruikt onder zware belasting amper 275 watt. Het kan wel aan de voeding liggen, maar dan alleen als hij defect zou zijn, want aan de hoeveelheid vermogen ligt het niet. De CX450M kan (normaal gesproken) zonder problemen zijn volle 450 watt leveren.

Welk moederbord en welke geheugen (+ model nummer) heb je precies? Heb je het alleen bij games?
Wat zijn de temperaturen onder load?
Hieronder mijn moederbord en geheugen. Ik heb nog maar 2 games gespeeld (Battlefield1 en Zwift (game voor indoor fietsen)). Bij beiden heb ik een app crash gehad. Bij battlefield had ik eerst enkel dat melding van 'Er is een probleem opgetreden', dit was met drivers van in september. Sinds ik de laatste drivers heb kreeg ik gisteren eerst weer een app crash na een uur spelen en na terug op te starten en half uur spelen die DX error.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus B150I PRO GAMING/AURA€ 104,99€ 104,99
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 800,33

Ik heb zonet memtest86 laten draaien en ik kreeg al vrij snel dit als resultaat. http://i65.tinypic.com/zybk81.jpg

Niet goed zeker?

Verwijderd

38 errors in 57 minuten? Dat is niet best inderdaad. Ik zou in ieder geval even je geheugen opnieuw plaatsen en zorgen dat ze goed in de sloten zitten. Mocht dat niet baten even proberen met 1 reepje, en dat reepje in beiden sloten. Krijg je dan nog steeds errors, doe hetzelfde met het andere reepje.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:22:
38 errors in 57 minuten? Dat is niet best inderdaad. Ik zou in ieder geval even je geheugen opnieuw plaatsen en zorgen dat ze goed in de sloten zitten. Mocht dat niet baten even proberen met 1 reepje, en dat reepje in beiden sloten. Krijg je dan nog steeds errors, doe hetzelfde met het andere reepje.
En als dit niet werkt gelijk je RAM RMA'en.

• kevineke
Ik heb de latjes apart getest in slot A

Lat 1 : http://i64.tinypic.com/2s7u9ar.jpg

Lat 2 : http://i67.tinypic.com/16iyzkp.jpg

Lat 1 is dus defect. Vandaar waarschijnlijk dat ik afgelopen weekend het BSOD kreeg?

Kan ik dit zo retour aanmelden? of moet ik het resultaat van deze test bijvoegen?
Ik heb dit pas vorige week donderdag gekocht, samen met de rest van mijn onderdelen.

Is een test in het andere Ram slot ook nodig? of ik kan er zeker van uitgaan dat de moederbord slots wel ok zijn?
Pagina: 1