Review Kuru Kuru Kururin (GBA)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 23:12

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Kuru Kuru Kururin

Review

Spelnaam: Kuru Kuru Kururin
Systeem: Game Boy Advance
Type spel: Puzzel/Behendigheid
Single-player: 3 spelmodi, met ontiegelijk veel levels
Multiplayer: Tot 4 spelers met één cartridge
Hoe lang doe je ermee: Eeuwig
Prijs:Fl 99,-

Kuru Kuru Kururin (vanaf nu noem ik het Kuru of Kuru Kuru, want anders blijf ik bezig) is een behendigheidsspelletje voor de GBA. Je bent een mannetje wat een soort grote propellor bestuurt. Met die propellor moet je door levels heen manoevreren, terwijl dat ding dus draait. Klinkt als een eitje? In het begin is het ook een eitje, maar dan komt het echte werk pas. De levels zijn niet alleen maar statisch (dus gewoon muurtjes), maar er zijn ook bewegende delen om je het leven zuur te maken. Gelukkig kun je beginnen met een practice spel, waar je de fijne kneepjes leert kennen. Ook is er een easy modus, waarin de propellor een stuk kleiner is (en dus makkelijker door bochten te manoevreren), maar die vind ik minder uitdagend.

Het verhaal is heerlijk simpel, zoals we van Nintendo gewend zijn.

Op een dag verteld de moeder van Kururin hem dat zijn broertjes en zusjes waren verdwenen in 10 verschillende werelden. "Alsjeblieft Kururin, help de kleintjes en breng ze terug naar huis!". Kururin sprong meteen in zijn speciale helicopter, Helirin, om een duizelingwekkend avontuur te beginnen. Zal het Kururin lukken om al zijn broertjes en zusjes veilig terug te brengen naar hun moeder?

Dan kom je in het hoofdmenu, waar je kunt kiezen uit 4 save-games en een gast-slot. Je kunt je naam invoeren, maximaal 8 tekens, met hoofd en kleine letters. Heb je eenmaal je naam ingevoerd kun je beginnen met "adventure", het echte spel dus, en "challenge", 50 kleine maar ontiegelijk moeilijke puzzeltjes waar je op tijd moet scoren.

Bij Adventure kun je kiezen uit Normal en Easy. Dan krijg je een stukje van het verhaal te zien. Je kunt kiezen of je de tutorial missies wilt doen. En dan begint het spel. Heel subtiel moet je door de nauwe gangen bewegen om het te halen. Als je een level haalt zonder gewond te raken krijg je een ster voor dat level. Heb je voor elk level een ster, dan gebeurd er iets speciaals. Vraag me niet wat dat is, want ik ben niet zo ver.

De multiplayer modus heb ik niet kunnen bekijken (ik heb maar één GBA), maar je kunt met z'n vieren op één cartridge spelen. Dat is wel zo economisch...

Conclusie

KuruKuru is een prachtig spel, eigenlijk net zoiets als Tetris (niet qua gameplay, maar qua speelbaarheid en her-speelbaarheid). Het ziet er gelikt uit, de muziek is goed, net zoals de geluidseffecten (verwacht geen cd-kwaliteit, het is tenslotte een gameboy ipv een Athlon 1Ghz met Geforce en Sb-Live!). Het is ook aardig verslavend. Een leuk spelletje voor een regenachtige dag, een busreis, een vakantie en meer. Het is z'n centen zeker waard.

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Bravo!

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Het spel is i.d.d. zeeeer verslavend, ben er compleet aan verslaafd,,, *D

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:59
Damn, weer een vakantie kandidaat erbij .... zat op THP2 en GT Advance, maar zo'n verslafend spel is ook altijd wel leuk, ff testen maar :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ja is zeker super verslavend
heb een paar dagen geleden de adventure mode uitgespeeld en alle levels perfect uitgespeeld in challenge mode :)

zit nu een beetje strakke tijden te zetten die vrienden van mij elke keer proberen te verbeteren :)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Wow, dat is best knap.

Verwijderd

uhh hoe is dat in het Japans?

Kulu Kulu Kululin ?

wel een strakke review!

misschien schaf ik het spel ook wel aan, maar kheb net vandaag Rayman gekauft

• Adarkar
  • Laatst online: 12-02 20:41
dit spel MOET je dus gewoon hebben! hij is zoooooo verslavend!!! ik ga maar weer eens verder spelen :)

Verwijderd

En heeft iemand die Multiplayer al geprobeerd?

Als het leuk is dan koop ik hem ook wel :)

• Adarkar
Op maandag 02 juli 2001 23:24 schreef LaptopDude het volgende:
En heeft iemand die Multiplayer al geprobeerd?

Als het leuk is dan koop ik hem ook wel :)
helaas nog niet! al die losers die ik als vrienden heb, hebben er pvd geen geld voor! :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
ik wil screenshots!

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 23:40 schreef weareborg het volgende:
ik wil screenshots!
hier

offtopic
weet er iemand hier waar je dit kan kopen in Nederland?

• Adarkar

Verwijderd

Ik download wel ff die ROM dan kan ik ook gelijk zien of het wel leuk is :)

Verwijderd

hehe, het is best wel leuk, best wel tricky :)

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

ah.. dat is het verhaal dus =)

had de japanse cardridge hier liggen.. en dan zie je dus leipe vogeltjes die wegrennen en dan een ander vogeltje wat door een beertje wordt geholpen er achter aan gaan..

zit nu in laatste kasteel level.. en het spel is idd redelijk verslavend :)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Multiplayer modus is een race tegen elkaar om het snelste het level door te komen. Leuk? Geen idee.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:59
Snap geen tiet van de rom? Mijn stokje draait nie eens rond, kan helemaal niet draaien of wat :?

Flickr | Lego collectie

• Adarkar
ik heb vandaag "gemultiplayered" met 2 andere, en DAMN! wat is het toch leuk :)

• Creepy
  • Laatst online: 00:07

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Multiplayeren is super! Met de meeste games is dat leuk natuurlijk...
Kuru Kuru Kururin is echt lachuh.. zeker met 3 of 4 man..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 22:38 schreef Accelerator het volgende:

Kulu Kulu Kululin ?

wel een strakke review!

misschien schaf ik het spel ook wel aan, maar kheb net vandaag Rayman gekauft
Kijk dat heb je nou met de Power Unlimited, die gasten kunnen niet nadenken. Als ze wel na konden denken hadden ze geweten dat het een japans spel is en dat kuru het woord voor het geluid van de wind is (woosh in engels dus). En het spel dus eigenlijk Woosh Woosh Wooshing had moeten heten in US ipv "kulu kulu kululin" in Japan.

Even voor de volledigheid: Kururin is ook de held van het spel!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

ze zeggen btw in de intro op de japanse cart

"Kiri kiri kiri !"

(tenminste dat versta ik =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Ik houd het bij ray man en Tony hawk2
Dat kuru etc etc heb ik wel gedaan (nog voor dat de GBA in de winkels lag!!)
Alleen zoiets gaat mij snel vervelen

• Paniohitus
  • Laatst online: 04-02 08:58

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb de rom effe gedownload en gespeeld, maar ik vond het spel al snel irriteren..., misschien kan dat aan mij liggen, maar ik vind het niet zo leuk...

(hehe, meningen verschillen..)

BF1: Don-Panio

Verwijderd

waar kan je zo`n rom downloaden?

:)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 15:33 schreef DotKeeZ het volgende:
waar kan je zo`n rom downloaden?

ROM's zijn illegaal en requests voor ROM's zijn dus ook niet toegestaan op GoT. Je zal dus zelf creatief moeten zoeken :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:38
Op het internet

Verwijderd

Mag je wel vragen naar de naam van de emulator waar Kuru en/of Tony Hawk 2 op werkt? *hint* *hint*

Ik heb wel een paar emu's en het lijkt me wel een leuk spel, maar ik probeer graag eerst een spel uit voor ik beslis of ik het vaker wil spelen (en dus koop)!

• Jax
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jax

Op maandag 02 juli 2001 22:38 schreef Accelerator het volgende:

Kulu Kulu Kululin ?
PU Lezertje??? :P

Ik weet niet of ik een GBA moet kopen omdat het toch redelijk wat geld kost + spelletjes, maar ja wat kost tegenwoordig niks? vrij weinig.
als ik er een koop is dat spelleke wel een kansmaker, lekker verslavend

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 20:55 schreef TOGrimReaper het volgende:

[..]

PU Lezertje??? :P jep :P

Ik weet niet of ik een GBA moet kopen omdat het toch redelijk wat geld kost + spelletjes, maar ja wat kost tegenwoordig niks? vrij weinig.
als ik er een koop is dat spelleke wel een kansmaker, lekker verslavend wel kopen die GBA je krijgt waar voor je geld!
Pagina: 1