Toon posts:

Een raar probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen een athlon 1200C met axia core.
Als ik hem op 1200 laat lopen loopt hij binnen 5 minuten vast, maar nu ik hem op 1000 heb loopt hij nog steeds (ongeveer een half uur) goed.
Kan ik er voor 100% vanuit gaan dat het aan mijn cpu ligt, want ik krijg geen foutmelding bij het vastlopen.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Hoe warm wordt ie op 1200? En nu?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu 36 graden terwijl ik aan het internetten ben, en nog wat taken uitvoer.
Op 1200 is dit ongeveer 3 graden hoger.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 01:00
Ik ben nu 2 dagen met dit probleem bezig en mij valt op dat iedereen zijn amd processor op het kt7a bord op alle snelheden kan draaien maar niet op de orginele snelheden waar hij voor is gemaakt en verkocht

Ik koop dus echt nooit meer een M bord van Abit

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Temp is zeker ok, maar hoe staat je core-voltage? Misschien helpt het dit iets te verhogen.

Systeem

Verwijderd

Precies dezelfde thread staat hier al ergens.

Verwijderd

Topicstarter
Ligt ook niet aan geheugen, want dat loopt nu ook op 133 mhz.
Ruil hem wel om voor een nieuwe, heb toch nog niet betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het voltage op default staan.
Wil dit ook niet verhogen, want op originele snelheid moet hij op 1,75 kunnen.

Verwijderd

Het zou heel mischien kunnen dat de proc niet helemaal 100% is, probeer hem eens in een athlon systeem van een ander. of ruil em om. Maar eerst chekken of je koeler er echt goed op zit, en alle vieze rubberen dingen er niet opzitten (kweet niet of dit nog het geval is) en check je temp. Het zou ook nog kunne, dit heb ik namelijk al vaker gehad, dat het aan de voeding ligt, dat ding gaf geen stabiele spanning meer, en soms helemaal geen spanning. Probeer effe uit met een multimeter. Probeer anders nog effe je os te reinstallen, en driver te updaten, en mischien geeft je athlon axia problemos op je mobo'tje, vraag dit ook na.
Final: Vertel effe al je specs, dat helpt ook... Met het oplossen van het probleem dan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mij specs staan hiero onder.
Ik draai win 2000, mijn voeding is perfect, want als ik mijn duron 800@1000 er weer in druk draait hij als een zonnetje.
Heb hem ook opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt geen ruk.
Hij is op de 1000mhz waar hij nu op staat nog steeds stabiel.

Verwijderd

ok, processor is dus gaar. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er ook bang voor ja, maar vind het vreemd dat hij het op 1000 wel goed doet.

Verwijderd

niet dus, want op 1000 liept ie ( wat een taal hè? ) ook vast, of niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, op 1000Mhz loopt hij nu ongeveer 45 minuten zonder lock up.
Terwijl hij op 1200 binnen 5 minuten vastloopt.
He nu zelfs prime erbij draaien zonder fouten.

Verwijderd

hmmzz tsja, mischien is het wel een 1000 geclockt op 1200 en verkocht als 1200. Meer zou ik denk ik niet weten. /end of knowledge/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

op 1000 45 minuten ? dat is nog steeds niet goed hoor. Controleer eens de temperatuur met een echte temp meter en voel aan de koelvin offie echt koel is en probeer anders eens een andere koeler.

Soms helpt het om de processor even helemaal uit de socket te halen en weer te plaatsen :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, en de cooler zit er perfect op.
Maar hij is nu echt stabiel op 1000, want ik heb net een half uurtje quake 3 gedraait terwijl prime ook nog op de achtergrond draaide.
Dit liep perfect, dus ik vind het erg vreemd, en denk dat ik het bij een brakke athlon houd

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 17:29 schreef Bitchass het volgende:
Heb het voltage op default staan.
Wil dit ook niet verhogen, want op originele snelheid moet hij op 1,75 kunnen.
maar PROBEER het eens met 1.80 Volt.
Kun je checken of het nu wel werkt.
Oftewel gewoon uitproberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn voltage op 1,80 gezet.
Nu is hij wel stabiel op 1200Mhz.
Moet ik hem nu omruilen? want het lijkt erop dat het gewoon een brakke athlon is, want op zijn default speed en voltage loopt hij direct vast.

Verwijderd

Bitchass

Wat voor een Voeding heb jij ??? >:) TECH-SPECS >:)

Belasting van Idle naar Full-load en dan gaan de ventilatoren sneller draaien ?
(dat is een teken van instabiliteit van de Voeding :? )

Een Athlon 1200 belast jouw Voeding meer dan een Duronneke. :P

Verwijderd

tsja, zouw goed kunnen dat alles bij mekaar op 250 Watt trekt als je de athlon op 1000 hebt draaien, en zodra je hem op 1200 gooit hij stroom tekort komt.
Pagina: 1