Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Hallo Tweakers,

Ik ben zelf afgestudeerd Biomedisch-wetenschapper, maar omdat mijn hart toch bij de ICT-lag heb ik via een versnelde omscholing een equivalent van een HBO ICT-software engineering afgerond (met nadruk op JAVA) en ben nu een bij een fijn bedrijf terechtgekomen waar ik 4 dagen per week zal werken voorlopig.

Ik vroeg me echter iets af.

Ik zou het zelf heel fijn vinden om af en toe wat opdrachten bij te klussen, gewoon ter variatie en omdat ik me wil blijven ontwikkelen, maar ook gewoon om een beetje bij te verdienen (waar natuurlijk niets mis mee is) en ik verwacht zeker geen goudmijnen.

Ik ben nu aan het orienteren in welke hoek ik dat moet zoeken en wat de opties zijn. Zelf vind ik eigenlijk de meeste aspecten van dit beroep wel leuk, dus ik hou het lekker breed.

Hebben jullie nog tips?

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 15:01
ik zou zeggen werk die aspecten eens uit en ga dan na wie met wat je ermee van dienst kunt zijn.
Dat maakt ook gelijk inzichteljik wie je mogelijke doelgroep is. Ga je apps ontwikkelen of bouw je voor een bekende een website met alles erop en eraan.

Of wil je liever in de domotica verder en daar wat in ontwikkelen.

Dat maakt het ook makkelijker om een antwoord op je vraag te formuleren.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Check ook even wat je huidige werkgever van je plan vind en of er iets in je contract staat over bijklussen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:01

D4NG3R

kiwi

:)

Werk je nu 4 dagen in de week als HBO-IT'er of als Biomedisch wetenschapper, en zoek je echt naar aanvullend IT werk of naar een IT hobby?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 15:48
Wat ik me nog kan herinneren van het vak IT-recht had het te maken met wat er in je contract staat. Ten eerste losse afspraken over bijklussen, en als daar niks over instaat heeft het te maken met de functietitel in je contract. Als je bijklust in hetzelfde 'gebied' als wat er in je functietitel staat, dan krijgt je baas in principe eigendom over wat je (ook buiten werktijd) maakt.

Voorbeeld was een buschauffeur die onder werktijd een boek had geschreven - de baas claimde dat het onder werktijd was dus intellectueel eigendom van het bedrijf, maar omdat zjin functietitel buschauffeur was kreeg hij zelf intellectueel eigendom.

Pin me hier niet op vast, maar het geeft in ieder geval misschien een indicatie in welke hoek je 't moet zoeken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Luqq op 21-12-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Claimen van intellectueel eigendom is een ding. Een andere vrees die soms contractueel wordt opgelost, is dat de werknemer buiten werktijd met de werkgever gaat concurreren

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wijnands schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:42:
Claimen van intellectueel eigendom is een ding. Een andere vrees die soms contractueel wordt opgelost, is dat de werknemer buiten werktijd met de werkgever gaat concurreren
En niet alleen concurreren, maar gebruik maakt van het netwerk en dan bedoel ik niet je UTP kabels in kantoor, maar je (potentiele) klanten, kennissen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
In mijn contract staat dat ik niet mag werken voor een bedrijf/organisatie waar ik zelf voor mijn werkgever ook voor heb gewerkt.

Dus dat valt wel mee.

En ik werk bij een IT-bedrijf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
D4NG3R schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:32:
Werk je nu 4 dagen in de week als HBO-IT'er of als Biomedisch wetenschapper, en zoek je echt naar aanvullend IT werk of naar een IT hobby?
Biomedische wetenschap heb ik laten varen.

Dus ik werk als HBO-IT'er, 4 dagen per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Volgens mij staat in bijna alle contracten met concurrentiebeding dat je niet mag deelnemen in een concurrerende onderneming.

Als jij werkt voor een IT-bedrijf en ernaast zelf ook wil bijklussen in de IT-dienstverlening voor jezelf, dan is dat concurrentie.

Als je het zeker wilt weten of je geen problemen krijgt dan even praten met je HR of ze het geen probleem vindt dat je dit erbij wilt doen naast je full-time job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je als developer bezig bent ergens, zou je wellicht voor erbij webdevelopment kunnen doen. :)
Zolang je voor klanten in een andere brache gaat ontwikkelen, lijkt het me niet dat er sprake is van concurrentie.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
CheapTweak schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:02:
Volgens mij staat in bijna alle contracten met concurrentiebeding dat je niet mag deelnemen in een concurrerende onderneming.

Als jij werkt voor een IT-bedrijf en ernaast zelf ook wil bijklussen in de IT-dienstverlening voor jezelf, dan is dat concurrentie.

Als je het zeker wilt weten of je geen problemen krijgt dan even praten met je HR of ze het geen probleem vindt dat je dit erbij wilt doen naast je full-time job.
Jup, ik zal het navragen.

Ik heb trouwens geen concurrentiebeding in mijn contract maar een relatiebeding. Ik mag dus niet werken voor organisaties waar ik bij mijn eigen bedrijf voor werk.

Wat ik overigens heel netjes en prima vind! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker

Jup, ik zal het navragen.

Ik heb trouwens geen concurrentiebeding in mijn contract maar een relatiebeding. Ik mag dus niet werken voor organisaties waar ik bij mijn eigen bedrijf voor werk.

Wat ik overigens heel netjes en prima vind! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
CH40S schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:02:
Aangezien je als developer bezig bent ergens, zou je wellicht voor erbij webdevelopment kunnen doen. :)
Zolang je voor klanten in een andere brache gaat ontwikkelen, lijkt het me niet dat er sprake is van concurrentie.
Yes, ik ga rondkijken!

Bedankt allen voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Mwa, niet altijd. Als je bij een IT-bedrijf werkt dat enkel voor internationale partijen werkt dan kan je best wel bijklussen in het MKB. Andere doelgroep, geen directe concurent.
Pagina: 1