Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Alround PC (photoshop, lightroom)

Pagina: 1
Acties:

• bosuck
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-06-2023
Beste mede Tweakers,

Ben nu al een tijd aan werken een mijn nieuwe systeem. In beginsel wilde ik een nieuwe systeem maken icm met een 4k monitor. Hier ben ik vanaf gestapt, omdat ik nog te vaak lees dat sommige programma's niet mee schalen. (Zijn er toevallig leden die eigen ervaringen hebben?) Ik wil de extra resolutie voornamelijk gebruiken voor het werken met meerdere beelden naast elkaar photoshop en lightroom.

IPS vanwege kijkhoek en zuivere kleuren

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Hoofdzakelijk Photoshop, lightroom, netflix en af en toe gamen (Mocht ik meer willen game of in toekomst video's moeten bewerken dan moet mijn systeem al af zijn.)

Wat mag het systeem gaan kosten?

€1700,- en dat moet de portemonnee dicht van vrouwlief :(

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

A
  • Aangezien de computer op een van de slaapkamers komt te staan ben ik bereid, hier extra in te investeren, naar mijn idee komt dit ook terug in de build.
  • Ik heb gekozen voor een MSI Radeon RX 480 Vanwege freesync, (ik hoop dan ook de zwaardere games te kunnen spelen zonder de allerzwaarste videokaart
  • Kast is dicht dus uiterlijk van de build is niet belangrijk (Misschien is daar nog prijs winst te behalen?)
Ga je overklokken?

Nee

Wat verwacht je van ons?
  • Het zou tof zijn als iemand de moeite wil doen om naar de build te kijken of er fouten inzitten.
  • Goeie tips, ik heb nog budget waar zouden jullie evt nog in investeren betreffende meerwaarde van het gebruik?
Dit is wat ik tot nu toe heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 293,49€ 293,49
1Nanoxia Deep Silence 4 (Anthracite)€ 78,65€ 78,65
1Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart€ 433,49€ 433,49
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 23,99€ 23,99
1Arctic Freezer i32€ 28,50€ 28,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 103,95€ 103,95
1LG GH24NSD1 Zwart€ 12,95€ 12,95
1Cooler Master GM G550M€ 63,95€ 63,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 141,34€ 141,34
1Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader€ 23,95€ 23,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.619,16

En ik twijfel nog over deze Monitor:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG 27UD68-P Zwart€ 458,59€ 458,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,59

[ Voor 9% gewijzigd door bosuck op 21-12-2016 14:39 ]

Verwijderd

bosuck schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:21:
In beginsel wilde ik een nieuwe systeem maken icm met een 4k monitor. Hier ben ik vanaf gestapt, omdat ik nog te vaak lees dat sommige programma's niet mee schalen. (Zijn er toevallig leden die eigen ervaringen hebben?) Ik wil de extra resolutie voornamelijk gebruiken voor het werken met meerdere beelden naast elkaar photoshop en lightroom.
Okee, je stapt er vanaf, maar zet vervolgens toch maar een 4k monitor neer. :)

Welke versie van Adobe hebbie? Want oudere versies schalen inderdaad niet goed, maar de nieuwe Creative Cloud wel. Dan zul je even moeten Googlen met jouw versies en scaling.

Geheugen kan een tientje geodkoper. Die DVD-brander is slecht leverbaar en 2x zo duur als deze pricewatch: LG GH24NSD1 Zwart als je hem los in een andere winkel moet bestellen.

• bosuck
Ten eerste bedankt voor je aandacht en snelle reactie! Tof slingeraap2

Slingeraap2 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:50:
[...]

Okee, je stapt er vanaf, maar zet vervolgens toch maar een 4k monitor neer. :)

De Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart is geen 4k de LG zoals onderaan staat inderdaad wel, dus er is nog wel degelijk twijfel.

Welke versie van Adobe hebbie? Want oudere versies schalen inderdaad niet goed, maar de nieuwe Creative Cloud wel. Dan zul je even moeten Googlen met jouw versies en scaling.

Deze versie word aangeschaft, zodra ik het nieuwe systeem heb, dus ga maar gerust uit van de nieuwste versie, maar ben wel benieuwd hoe met evt met andere toekomstige software pakketen zal gaan.

Geheugen kan een tientje geodkoper.

Die DVD-brander is slecht leverbaar en 2x zo duur als deze pricewatch: LG GH24NSD1 Zwart als je hem los in een andere winkel moet bestellen.

Goeie Tip

Tnx Bo

Verwijderd

Oh, oeps, sorry, ik had over de Dell uit je lijstje heen gelezen, ik zag idd alleen de LG 4k onderaan staan. :)

Okee, mooi, de CC vesie dus. Lightroom CC en Photoshop CC zitten beiden in het pakket van 12 euro per maand, dus dat is ook wel te doen qua abo. Dus wat betreft scaling hier geen probleem.

Met andere toekomstige pakketten zal het ook wel steeds beter worden. Office werkt in elk geval goed en mooi. Wat je nog meer nodig gaat hebben, tsja... kan ik niet veel over zeggen eigenlijk. De enige computer waar ik zelf scaling op toepas (150%) is een HTPC. En daar is niet zoveel software voor nodig. Ik zag laatst wel dat de menus van mijn GOM player opeens scherp waren na een update. Dus het zal de fabrikanten ook opvallen, en anders moet je ze maar een berichtje sturen dat ze het snel fixen. :) Maar er is bijna niet aan te ontsnappen voor de softwareleveranciers, want de 13" laptops hebben ook al erg hoge resoluties tegenwoordig, dus als scaling niet geod werkt, dan zullen ze minder softwarepakketten verkopen.

Ik had een jaar geleden ook even een 27" Acer 2560x1440 monitor met VA scherm, maar ik vond dat toch prettiger werken op 110% scaling. Anders vond ik het toch allemaal toch al wat te klein worden, persoonlijk. Maar misschien was dat omdat ik een 26" 1920x1200 IIyama scherm gewend was. Uiteindelijk de monitor maar retour gedaan binnen de zichttermijn omdat ik mijn oude en dus huidige monitor IIyama fijner vond. Het leek ook wel of het onrustiger was op die nieuwe monitor, mijn ogen konden er niet tegen ofzo, met de brightness helemaal op 0% zag ik nog steeds vlekken en sterretjes uren daarna. Maar dat zal wel allemaal door mijn wat oudere leipe ogen komen allemaal, al zie ik nog wel scherp. Het enige wat ik erover kan zeggen verder, is dat je misschien op die Dell toch ook wat moet/wil gaan scalen, en dat ze nagenoeg even duur zijn, en je misschien dan beter toch in jouw geval toch de 4k kan nemen? Anders bestel je ze gewoon allebei en pak je ze heel voorzichtig uit en stuur je er eentje terug? :)

• bosuck
Haha, heb ik ook over nagedacht om ze beide te bestellen idd. Jammer dat er in Nederland geen winkels zijn waar beide schermen naast elkaar te bewonderen zijn. Veel winkel staan de schermen uit of met verschillend content. of verkopen ze alleen de snellopende TN panelen.

Intussen in tussen een snellere geheugenmodule gevonden voor minder geld en de dvd vervangen.Inmiddels aangepast in de lijst. Beide relatief kleine aanpassingen, dus ik denk dat ik met een gerust gevoel kan gaan bestellen niet waar :)

Groetjes Bo!
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:04:
Oh, oeps, sorry, ik had over de Dell uit je lijstje heen gelezen, ik zag idd alleen de LG 4k onderaan staan. :)

Okee, mooi, de CC vesie dus. Lightroom CC en Photoshop CC zitten beiden in het pakket van 12 euro per maand, dus dat is ook wel te doen qua abo. Dus wat betreft scaling hier geen probleem.

Met andere toekomstige pakketten zal het ook wel steeds beter worden. Office werkt in elk geval goed en mooi. Wat je nog meer nodig gaat hebben, tsja... kan ik niet veel over zeggen eigenlijk. De enige computer waar ik zelf scaling op toepas (150%) is een HTPC. En daar is niet zoveel software voor nodig. Ik zag laatst wel dat de menus van mijn GOM player opeens scherp waren na een update. Dus het zal de fabrikanten ook opvallen, en anders moet je ze maar een berichtje sturen dat ze het snel fixen. :) Maar er is bijna niet aan te ontsnappen voor de softwareleveranciers, want de 13" laptops hebben ook al erg hoge resoluties tegenwoordig, dus als scaling niet geod werkt, dan zullen ze minder softwarepakketten verkopen.

Ik had een jaar geleden ook even een 27" Acer 2560x1440 monitor met VA scherm, maar ik vond dat toch prettiger werken op 110% scaling. Anders vond ik het toch allemaal toch al wat te klein worden, persoonlijk. Maar misschien was dat omdat ik een 26" 1920x1200 IIyama scherm gewend was. Uiteindelijk de monitor maar retour gedaan binnen de zichttermijn omdat ik mijn oude en dus huidige monitor IIyama fijner vond. Het leek ook wel of het onrustiger was op die nieuwe monitor, mijn ogen konden er niet tegen ofzo, met de brightness helemaal op 0% zag ik nog steeds vlekken en sterretjes uren daarna. Maar dat zal wel allemaal door mijn wat oudere leipe ogen komen allemaal, al zie ik nog wel scherp. Het enige wat ik erover kan zeggen verder, is dat je misschien op die Dell toch ook wat moet/wil gaan scalen, en dat ze nagenoeg even duur zijn, en je misschien dan beter toch in jouw geval toch de 4k kan nemen? Anders bestel je ze gewoon allebei en pak je ze heel voorzichtig uit en stuur je er eentje terug? :)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Ik zou nog even een kratje bier besparen op je SSDhttps://tweakers.net/pricewatch/525475/crucial-mx300-2-komma-5-inch-525gb/specificaties/. Zelfde kwaliteit, makkelijker met firmware updates.

Verder zou ik toch voor een iets betere voeding gaan in zo'n duur systeem. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: Corsair Vengeance 400W bijvoorbeeld. Helaas allebei nog wat slecht leverbaar in Nederland, Duitsland is een stuk beter. 400 Watt zal overigens ruim voldoende zijn.

Verwijderd

bosuck schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:45:
Intussen in tussen een snellere geheugenmodule gevonden voor minder geld...
Ja maar zonder overklokken gaat het toch maar tot 2133, en hoger kan dan soms problemen geven met het moederbord. Dus ik zou gewoon voor deze gaan: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Voeding zou ook kunnen zijn:
pricewatch: Corsair CX450M (5 jaar garantie)
pricewatch: Corsair RM550x (10 jaar garantie)

• bosuck
Lactaxative, bedankt voor je tijd op te kijken naar mijn build!

Op papier lijkt de samsung SSD toch sneller of ga ik hier in de praktijk niks van merken?

[quote]lactaxative schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:01:
Ik zou nog even een kratje bier besparen op je SSDhttps://tweakers.net/pricewatch/525475/crucial-mx300-2-komma-5-inch-525gb/specificaties/. Zelfde kwaliteit, makkelijker met firmware updates.

En de lijkt BitFenix Whisper BWG450 lijkt me inderaad ruim voldoende. Deze pas ik aan zag op de voedingsadvies informatie topic!

Groetjes

Bo!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
http://ssd.userbenchmark....-MX300-275GB/m71929vs3642

3% verschil op de average user bench. Zou me verbazen als je er iets van merkt. Trouwens, ik heb ze zelf allebei en weet niet eens meer in welk systeem welke zit. 😋
Pagina: 1