Dagelijks gebeld door een onbekend nummer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:18

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Goeiemorgen :)

Sinds 01-12-2016 word ik ineens dagelijks gebeld door een onbekend nummer, helaas vaak op momenten dat ik even niet op kan nemen (school, werk, douche, etc.), ik ben inmiddels 19 dagen achter elkaar gebeld en soms twee keer per dag.

Toen ik op 07-12-2016 opnam en m'n naam zei hoorde ik wat geroezemoes en werd er direct opgehangen. Hiermee ben ik 2 keer naar de T-Mobile klantenservice gegaan en die vertelden me dat het erg vervelend was maar dat ze het nummer zelf ook niet konden inzien en/of geven, ik denk dat het meer om dat laatste gaat ivm privacy. Beide medewerkers gaven aan dat ik me moest inschrijven bij het belmeniet-register.

Zo gezegd, zo gedaan. Heb er 1 dag geen last van gehad en daarna begon het weer, ook in het weekend. ;(

Nu is mijn vraag: wat kan ik hieraan doen? Heb al op Google gezocht en er schijnen dan wel apps voor te zijn maar ik betwijfel of dit werkt en of er wel dergelijke apps voor de iPhone bestaan.

Daarnaast zeggen anderen op diverse fora dat het het beste is om naar T-Mobile te gaan, maar daar word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Erg vervelend dit. Ik 'durf' ook niet nogmaals op te nemen, straks zit ik ergens aan vast of moet ik ineens geld gaan betalen of zo.

Ook heb ik al nagevraagd bij veel contacten en bedrijven waar ik eerder contact mee heb gehad of zij me niet hebben gebeld, dit was ook niet het geval.

Graag hoor ik van iemand of er een oplossing te vinden is voor dit probleem. O+

Met vriendelijke groet,

Marco

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:28

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Je kunt bij de T-Mobile klantenservice als het goed is een formulier voor telefonische overlast aanvragen. Dit moet je dan invullen met een aantal timestamps en retourneren. Zij gaan dan voor je onderzoeken of je klacht terecht is en, waar mogelijk, de beller (laten) aanspreken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05 22:34

Bluebe

Roar

Ik heb dit ook een keer gehad, in mijn geval was het een bel computer die mijn nummer had vastgehouden en mij ook meerdere keren per dag belde en als ik op nam hoorde ik niks aan de andere kant. Ik zat toen die tijd nog bij Vodafone en heb toen een formulier voor overlast ingevuld en zij hebben het toen voor me opgelost. Dus ik zou FoolsKi zijn advies volgen en het formulier invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Komt het voor op vaste tijdstippen? Zie je ook echt 'onbekend nummer' staan of is het een nummer dat je niet kent? Persoonlijk denk ik dat je het moet negeren.

Je zou tevens kunnen vragen aan T-Mobile of ze onbekende nummers kunnen blokkeren op jouw abonnement.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:46

Sebazzz

3dp

Bestond er ook geen scam waarbij je ging betalen zodra je opneemt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Sebazzz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:56:
alleen als je terugbelt... ;)
daarom bel ik nummers die ik niet ken ook niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 14:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb dit een aantal maanden geleden ook gehad. Soms een aantal dagen niks en sommige dagen echt meerdere keren achter elkaar. En wat betreft opnemen echt exact hetzelfde als jou.
Sebazzz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:56:
Voor zover ik weet niet. Dit soort 'vreemde' gesprekken krijg je meestal vanaf een vreemd telefoonnummer in de hoop dat je terug gaat bellen. Dan lopen de kosten ineens de pan uit.
FooLsKi schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:50:
Je kunt bij de T-Mobile klantenservice als het goed is een formulier voor telefonische overlast aanvragen. Dit moet je dan invullen met een aantal timestamps en retourneren. Zij gaan dan voor je onderzoeken of je klacht terecht is en, waar mogelijk, de beller (laten) aanspreken.
Hiervoor moet je wel minimaal 3x echt opgenomen hebben en een 'gesprek' hebben gevoerd van één seconden of meer. Een gemiste oproep hebben is niet voldoende voor de provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Ik kan inderdaad een formulier invullen bij T-Mobile voor overlast, echter moet ik daarvoor 3 voorbeelden invullen waarbij ik ook heb opgenomen, en tot nu toe heb ik er maar 1. Het gaat overigens inderdaad om een onbekend nummer, dus waarbij ik zie 'Onbekend', anders had ik dat nummer wel opgezocht op internet of geblokkeerd op m'n iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bluebe schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:53:
Ik heb dit ook een keer gehad, in mijn geval was het een bel computer die mijn nummer had vastgehouden en mij ook meerdere keren per dag belde en als ik op nam hoorde ik niks aan de andere kant.
Echt onbegrijpelijk dat bedrijven nog steeds geautomatiseerd anoniem nummers mogen spammen.
Voor zover ik weet bellen ze er meerdere tegelijk, zodat hun telefoniste zo kort mogelijk zonder gesprek zit. De eerste die oppakt is het slachtoffer, de rest wordt later teruggebeld.

Een eenvoudige oplossing zou zijn een verbod op anoniem bellen voor zulke bedrijven, laat ze maar een 0800 afzender gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-05 11:01
Als je zelf niet wil opnemen, zet je voicemail aan. Dat is ook voldoende voor t-mobile om een onderzoek te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Op veel toestellen (beetje afhankelijk van de fabrikant bij Android, met iPhone geen ervaring) kun je instellen dat ie anonieme oproepen moet weigeren. Aangezien je toestel hem weigert zet je provider hem door naar je voicemail.
Zo mis je wel álle anonieme oproepen, maar die hebben bij bv mij sowieso nooit enige prio; bel maar met een nummer als je me wilt spreken.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19

Roozzz

Plus ultra

Mijn vriendin had dit ook pas omhanden. Na ettelijke belpogingen eindelijk iemand gesproken... bleek de telefoonprovider zelf te zijn met wat vraagjes over tevredenheid abo oid. Die hebben er dus ook geen enkele moeite mee om je eindeloos te spammen (30-40 pogingen waren het wel) en zeker geen voicemail in te spreken oid.
Volgende keer maar een klacht indienen ivm overlast :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 17:07

GforceNL

Out of memory....

Belcomputers bellen vaak meerdere nummers tegelijk en de oproep die het eerst beantwoord wordt, wordt doorverbonden naar een medewerker.

Als je er snel van af wil zijn, neem gewoon op, dan weet je ook wie het is en stopt het daarna.

Ook kun je nog het belmenietregister invullen, maar dat is meer voor ongevraagde telefoontjes. Die houden telefoontjes van je provider bijvoorbeeld niet tegen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

GforceNL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:23:
Ook kun je nog het belmenietregister invullen, maar dat is meer voor ongevraagde telefoontjes. Die houden telefoontjes van je provider bijvoorbeeld niet tegen.
Belmenietregister is een wassen neus. Zo lang je ergens klant bent mogen ze je benaderen, en ook als je in de afgelopen x-jaar klant bent geweest mag je nog benaderd worden als een soort 'nazorg'. Alleen bedrijven waar je geen klantrelatie mee hebt mogen je niet koud bellen volgens belmeniet.
Er zijn ook veel klagers (zie bv Kassa-forum) die zeggen juist váker gebeld te worden nadat ze zich hebben opgegeven voor Belmeniet :o

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 14:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
GforceNL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:23:
Als je er snel van af wil zijn, neem gewoon op, dan weet je ook wie het is en stopt het daarna.
Als je het bericht goed had gelezen heeft de TS dus al een keer opgenomen, maar er was toen niks te horen en vervolgens is de verbinding automatisch verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb gewoon dit geinstalleerd (android) Google Play: Truecaller - Caller ID & Block

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 17:07

GforceNL

Out of memory....

rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:29:
[...]

Als je het bericht goed had gelezen heeft de TS dus al een keer opgenomen, maar er was toen niks te horen en vervolgens is de verbinding automatisch verbroken.
Als je die van mij goed gelezen had, zag je dat mijn eerste stukje over een belcomputer ging dit die verklaart.
;)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
KRAI.7 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:47:

Nu is mijn vraag: wat kan ik hieraan doen? Heb al op Google gezocht en er schijnen dan wel apps voor te zijn maar ik betwijfel of dit werkt en of er wel dergelijke apps voor de iPhone bestaan.
OT: Is er geen optie in iOS om een nummer te "blacklisten"?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Je kan nummers in iOS blacklisten inderdaad, alleen moet je dan wel het nummer weten. :p

De tijden waarop ik gebeld wordt verschillen enorm. Rond 11:00, 15:00, 19:00, 21:00/22:00, neem aan dat T-Mobile niet 's avonds om 22:00 nog gaat bellen voor een klantonderzoek (of welk ander bedrijf dan ook, toch?).

Wanneer ik vandaag weer word gebeld, zal ik dan nog eens opnemen en niks zeggen totdat ik wat hoor van de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Nu online
iTeV schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:40:
[...]

[...]

OT: Is er geen optie in iOS om een nummer te "blacklisten"?
Nou, vooruit dan : https://itunes.apple.com/us/app/caller-id/id673014145?mt=8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 10:06

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Volgens mij kan die app nog steeds niks met anonieme nummers.
Je moet al echt het nummer kunnen zien, wil je hier wat mee kunnen.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Blerp schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:13:
Zo mis je wel álle anonieme oproepen, maar die hebben bij bv mij sowieso nooit enige prio; bel maar met een nummer als je me wilt spreken.
Zo mis je ook artsen.
Blerp schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:27:
Belmenietregister is een wassen neus. Zo lang je ergens klant bent mogen ze je benaderen, en ook als je in de afgelopen x-jaar klant bent geweest mag je nog benaderd worden als een soort 'nazorg'.
"Ik wil gebruik maken van mijn recht van verzet."
Dat werkt verbazingwekkend goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Gewoon opnemen, dan weet je wie het is. En als het BMNR niet werkt, RVV inderdaad zoals RemcoDelft zegt.
Inschrijven bij BMNR en RVV kan overigens even duren voor het overal verwerkt is, maar als je dan nog gebeld wordt: klacht indienen. Gaat het callcenter een hoop geld kosten.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 11:19
Tenzij je telefoon van zoiets verwacht dan neemt ie waarschijnlijk gewoon op. En indien gemist... Terugbellen kan toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Artsen spreken over het algemeen de voicemail in, mijn (tand-/huis-/etc) artsen bellen allemaal niet onbekend uit maar met het algemene nummer waarmee je bij de receptie uitkomt.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Doorschakeling instellen naar een telco die de CLIP aan je kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Trommelrem schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:33:
Doorschakeling instellen naar een telco die de CLIP aan je kan geven.
Zoals bijvoorbeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Werkzaam in ICT?
Wij worden nogal eens lastig gevallen door Indiers die ons op outsourcing wijzen.
Volgens mij heb je op smartphones de mogelijkheid om een specifiek nummer te blokkeren.

[ Voor 31% gewijzigd door eL_Jay op 21-12-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Blackphone app (android, gratis) werkt perfect! Belt er een 000...nummer (kun je zelf instellen) hangt ie gelijk op, alleen de app geeft een notification, maar toestel zelf gaat niet over ofzo. :)

Op een lijst krijg je mooi de pogingen te zien en de tijden. Dat is wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Nu online
AdoraBelle schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:52:
[...]

Volgens mij kan die app nog steeds niks met anonieme nummers.
Je moet al echt het nummer kunnen zien, wil je hier wat mee kunnen.
Als dit dezelfde app is als de android variant, wel ; ik gebruik hem zelf immers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 22:14
Schopje.

Ik heb hier sinds 2(?) weken ook last van. Ik word op een dag wel 5-6 keer gebeld door een privé nummer. Soms gaat hij een tijdje over maar andere keren heb ik direct een gemiste oproep. Ik heb één keer opgenomen en toen werd er inderdaad na een paar seconden opgehangen.

Ik zit op het netwerk van Simyo.
Misschien werkt het wel, maar wat er minder leuk is aan deze app, is dat hij je gehele contactenlijst upload naar hun servers (waar jouw contacten vast niet op zitten te wachten). Hoe denk je dat ze aan zo'n database komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:50
Ik heb het sinds November. Paar keer opgenomen, geluid van een callcenter op de achtergrond. Andere keren alleen ruis en werd er na 5 seconde opgehangen.

Gruwelijk vervelend, maar na nu 2 maanden elke dag 3x gebeld te worden en te negeren lijken ze het voor nu opgegeven te hebben.

Zal wel een energiemaatschappij zijn, energiedirect heeft er een handje van :r

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Heb het een en ander uitgezocht. Er zijn tegenwoordig maar weinig aanbieders die je de CLIP zullen geven.

Wel kan iedere aanbieder een bepaald nummer blokkeren, omdat de CLIP er pas in de laatste hop wordt uitgehaald. Je hoeft alleen datum en tijd door te geven en dan zal je telco het betreffende nummer alsnog kunnen blokkeren. De beller zal dat echter snel genoeg merken en z'n CLID veranderen.

Je telefoon zal alleen blokkeren op basis van CLID. Dus als de anonieme beller ineens besluit om het telefoonnummer van een van je vrienden te gebruiken als CLID, dan ben je alsnog de sjaak. Dus word niet meteen boos op Pietje omdat Pietje je ineens stalkt. Hoogstwaarschijnlijk is het niet Pietje, maar je stalker die het nummer van Pietje meestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 19:22:
Dus als de anonieme beller ineens besluit om het telefoonnummer van een van je vrienden te gebruiken als CLID, dan ben je alsnog de sjaak. Dus word niet meteen boos op Pietje omdat Pietje je ineens stalkt. Hoogstwaarschijnlijk is het niet Pietje, maar je stalker die het nummer van Pietje meestuurt.
Bij welke provider kan zoiets zonder medewerking van Pietje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
asmi2 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Bij welke provider kan zoiets zonder medewerking van Pietje?
Volgens mij kan dat wel bij iedere provider?
Er is ook helaas nog geen SPF voor eindgebruikers, waardoor je niet kunt controleren of de CLID klopt.
Pagina: 1