Een vraag over usb naar vga

Pagina: 1
Acties:

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-01 14:09
Beste,

Sinds gister heb ik een 2e beeldscherm gekocht en aangesloten op mijn laptop.
Ik heb nu een Dell Ultrasharp U2515H via HDMI als 1e scherm, en een Samsung Syncmaster X2220 als 2e scherm en die heb ik aangesloten via VGA naar USB.

Maar nu heb ik wat probleempjes.

Als ik gewoon een beetje aan het internetten, emailen enz.. ben werkt het allemaal perfect.

Maar zo gauw ik gta5 ga spelen met teamspeak aan, en het 2e beeldscherm open heb staan met taakbeheer, hapert mijn GTA aardig, maar als ik in het schema van netwerk kijk ( aangesloten via kabel ) dan zie ik dat alleen met teamspeak al, dat hij meer als 3/4 deel gebruikt.

Mijn vraag was:

- Ligt dit aan mijn netwerk? Of speelt die usb naar vga converter hier ook een rol bij.

Het gaat om een Lenovo Y50-70 met een Gtx 860 en een Samsung EVO 750 500GB SSD

ik hoor het graag.

Gr.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waarom trek je de Samsung niet eerst los en start je dan GTA op? Dan kom je er snel genoeg achter ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik vermoed dat hier de Lenovo Y50-70 de boze is, vooral omdat hij via USB je PC aanspreekt. Hij zal hiervoor je interne (Intel waarschijnlijk) chip gebruiken, een VGA, Display of HDMI poort (liggend aan je laptop) zit wel direct op je GTX aangesloten.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Zo'n USB-naar-VGA adapter is gewoon een externe videokaart, met uiteraard zéér lage bandbreedte en zéér minimale specs. Dus ja. Gamen met zo'n ding lijkt me idd geen succes.

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07-2025
mcDavid schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:11:
Zo'n USB-naar-VGA adapter is gewoon een externe videokaart, met uiteraard zéér lage bandbreedte en zéér minimale specs. Dus ja. Gamen met zo'n ding lijkt me idd geen succes.
Maar hij gamet er ook niet op, hij gebruikt hem voor een 2e scherm.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58
Ja, maar dat betekent dat alles over de CPU loopt, omdat het USB is. Daardoor blijft er minder rekenkracht over voor GTA.

• JarnovdBerg
Inderdaad ik game gewoon over de gtx 860 en heb als 2e scherm die usb naar vga. maar gek genoeg zit mijn cpu dan maar op max 25% en mn ram op iets van 5 en ik heb 12 GB

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het niet zozeer aan je processor ligt, maar aan je moederbord. Het is volgens mij hetzelfde PCI(e) lane-verhaal dat je bij desktops ziet terugkomen:

- Je processor heeft x aantal 'lanes' te verdelen over netwerkchip, USB, PCI(e)-apparaten, on-board audio, etc.
- Meeste PCI(e) gaat over directe lijnen vanaf CPU (in dit geval jouw videokaart hopelijk ook)
- De rest, zoals USB, netwerkkaart, onboard audio, sata, etc. loopt over een bepaalde (DMI-)verbinding vanaf je processor, via het moederbord, naar de diverse apparaten. Deze verbinding is vaak veel beperkter dat een directe PCI(e)-verbinding is.

Ik vermoed dat in dit geval die USB->VGA dit 'knooppunt' voor een flink deel dichttrekt, omdat er opeens relatief veel materiaal over een beperkte capaciteit wordt gepompt. Afhankelijk van hoe dat moederbord in elkaar zit, kan het zomaar zijn dat je USB->VGA-link ruzie krijgt met je harde schijf, qua bandbreedte. Dat zou namelijk wel verklaren waarom je game hapert, terwijl GPU, CPU en RAM niet tegen hun top aan lopen. Die dingen lopen niet via dat knooppunt, maar als je game data niet snel genoeg van je SATA-drive kan halen, krijgen de 'belangrijke' onderdelen alsnog hun benodigdheden niet binnen om je spel snel te draaien.

• JarnovdBerg
Bedankt voor de goede uitleg. kortom alles tegelijk kan gewoon niet op deze laptop

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JarnovdBerg schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:53:
Bedankt voor de goede uitleg. kortom alles tegelijk kan gewoon niet op deze laptop
Wellicht een domme vraag maar waarom gebruik je niet gewoon je laptopscherm als tweede scherm?

Daarnaast is deze laptop ook niet bepaald "gemaakt" om GTA 5 vloeiend op 1440p te spelen tenzij je (behoorlijke) concessies gaat doen op grafisch vlak en dan alsnog zal de GPU behoorlijk op zijn teentjes lopen. Systeem vevolgens nog verder belasten met extra schermen e.d. dergelijke gaat in dat geval direct ten koste van de prestaties in GTA.

[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 21-12-2016 13:15 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• JarnovdBerg
heb ik een poos gedaan, alleen vind 25" naarst een 15.6 inch niet heel fijn.daar komt ook bij dat ik een niet al te groot burea heb dus dat toetsenbord van mn laptop steekt dan weer enorm uit, als je dat gaat vergeleiken met een monitor

• JarnovdBerg
Maar ik moest van school een laptop kopen die goed, en snel was. toen dacht ik als ik nou gelijk een "game" laptop koop, dan kan ik daar gelijk op gamen. Maar dat is 1 helee grote fout geweest, want ik vind persoonlijk niks fijner als op een desktop te gamen.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Het is zeker ook geen optie om dan het scherm van je laptop als tweede scherm te gebruiken wanneer je GTA 5 wilt spelen?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JarnovdBerg schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:18:
Maar ik moest van school een laptop kopen die goed, en snel was. toen dacht ik als ik nou gelijk een "game" laptop koop, dan kan ik daar gelijk op gamen. Maar dat is 1 helee grote fout geweest, want ik vind persoonlijk niks fijner als op een desktop te gamen.
Laptop is op papier natuurlijk ook prima in staat om redelijk deftig te gamen.
Combinatie die jij met GTA (zware game) op 1440p (hoge resolutie) vraagt, zoekt wel behoorlijk de grenzen op. Denk dat resolutie in GTA terugschroeven naar b.v. 1080p al behoorlijk gaat bijdragen aan een stabielere game-ervaring.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• JarnovdBerg
in principe met gamen is het geen noodzaak dat 2e beeldscherm te hebben met gamen, ik vind het wel noodzakelijk met spotity, internet, mail enz open, maar daar verwacht ik ook geen problemen mee. Maar ik heb eigenlijk weinig zin om elke keer dingen te gaan aanpassing voordat ik kan gaan gamen

• JarnovdBerg
ik ga vanavond eens kijken wat hij doet als hij in 1080 staat.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:39
Heb vaak gezien dat dit niet fijn werkt. De CPU doet veelal toch het rekenwerk voor de USB videokaart en dit beeld moet continu ververst worden.
Als je dan een game erbij opstart heb je kans op hickups omdat hij ook het beeld op de USB adabter wilt bijwerken. Wat ook kan zijn is dat de bandbreedte te weinig is. Al is dat laatste niet vaak het geval. Neem aan dat je gewoon een USB 3 adabter hebt genomen inplaats van USB 2 a 1?

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ethernet to vga een optie?

• JarnovdBerg
ja het is gewoon usb 3.0 ja

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nee, want TS heeft geen beschikbare video-output om een dergelijk kastje van beeld te voorzien. Anders had hij waarschijnlijk het 2e scherm wel rechtstreeks aangesloten zonder exotische usb oplossing ;)
JarnovdBerg schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:35:
ik draai zelf geen server op teamspeak, ik join hem alleen
Op wie reageer je precies? Er is niemand die dit suggereert namelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Switchie op 21-12-2016 13:36 ]

• JarnovdBerg
ik draai zelf geen server op teamspeak, ik join hem alleen

• JarnovdBerg
Maar als ik teamspeak aan zet, dan zie je meteen dat mn internet naar 3/4 deel schiet in taakbeheer, en zo dra ik teamspeak uit zet dan zakt hij meteen helemaal naar 0

• JarnovdBerg
Cave_Boy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:29:
Heb vaak gezien dat dit niet fijn werkt. De CPU doet veelal toch het rekenwerk voor de USB videokaart en dit beeld moet continu ververst worden.
Als je dan een game erbij opstart heb je kans op hickups omdat hij ook het beeld op de USB adabter wilt bijwerken. Wat ook kan zijn is dat de bandbreedte te weinig is. Al is dat laatste niet vaak het geval. Neem aan dat je gewoon een USB 3 adabter hebt genomen inplaats van USB 2 a 1?
Hoe zou ik de brandbeedte evt kunnen weizigen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JarnovdBerg schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:36:
Maar als ik teamspeak aan zet, dan zie je meteen dat mn internet naar 3/4 deel schiet in taakbeheer, en zo dra ik teamspeak uit zet dan zakt hij meteen helemaal naar 0
Dus? Betekent dat er nog 25% bandbreedte over is. Prima toch? Dit gaat in ieder geval niet de oorzaak zijn van hickups in GTA
JarnovdBerg schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:37:
[...]

Hoe zou ik de brandbeedte evt kunnen weizigen?
Niet. Dit is een hardewarematige 'beperking' geen setting oid.

Ps. Probeer even al je reacties in 1 post te verwerken, zeker als je als laatste hebt gereageerd. 3 Losse posts achter elkaar wordt gezien als onnodig kicken van eigen topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 21-12-2016 13:40 ]

• JarnovdBerg
o oke, dus het ligt er puur aan die usb to vga converter. ( wat overigens best goed beeld geeft.)

Sorry, ik zal er aan denken :)

[ Voor 15% gewijzigd door JarnovdBerg op 21-12-2016 13:41 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JarnovdBerg schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:40:
o oke, dus het ligt er puur aan die usb to vga converter. ( wat overigens best goed beeld geeft.)

Sorry, ik zal er aan denken :)
Nee, het ligt aan de combinatie van factoren.
GTA 5 op 1440p is met dit systeem eigenlijk al teveel van het goede. In principe kan het, maar de GPU moet wel echt zwaar op zijn teentjes lopen. Alle extra dingen die jij op dat moment van het systeem gaat vragen, of dit nou usb/vga oplossingen of teamspeak is, gaan gewoon ten koste van de prestaties in GTA.

Ps. Kijk anders ook even naar de temperaturen van gpu, cpu e.d.
Zou me namelijk ook niets verbazen als deze uit pure zelfbescherming na een tijdje gaan throttlen omdat het systeem bij volle belasting te warm wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 21-12-2016 13:56 ]

Pagina: 1