Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude PC voorzien van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bengrootde93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10-2020
Hallo,

Ik heb van mijn werk een oude PC over kunnen nemen, hier zit een leuke CPU in, en deze wil ik gebruiken als thuispc, hier wil ik mijn videokaart in plaatsen.
Voor het aansluiten van de videokaart heb ik een molex naar pci-e adapter gekocht, omdat er maar 1 pci-e aansluiting zit op de HP PSU.
Het is een 400 watt 80 gold PSU. "Delta power DPS-400 ab"

Ik heb mijn build in verschillende PSU calculators ingevuld, en kom dan tot de conclusie dat de 400 watt voeding afdoende zou moeten zijn.

Ik wil graag hier even afchecken of jullie ook verwachten dat dit zal gaan werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4RoBFmo.png

Groetjes Ben

Alle reacties

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hangt er nog meer apparatuur in die pc? Hardeschijven, ventilators en discoverlichting bijvoorbeeld? En welke videokaart wil je er bij steken? 8)7 Staat in je screenie. Die voeding is idd stevig genoeg.

[ Voor 19% gewijzigd door warhamstr op 21-12-2016 10:54 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

warhamstr schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:53:
Hangt er nog meer apparatuur in die pc? Hardeschijven, ventilators en discoverlichting bijvoorbeeld? En welke videokaart wil je er bij steken?
Je kan die info allemaal uit zijn screenshot halen.

In principe zou je het moeten kunnen redden.

[ Voor 7% gewijzigd door PaRaDoX4 op 21-12-2016 10:55 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• bengrootde93
warhamstr schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:53:
Hangt er nog meer apparatuur in die pc? Hardeschijven, ventilators en discoverlichting bijvoorbeeld? En welke videokaart wil je er bij steken?
Dit is ook te herleiden uit het plaatje wat ik bijgevoegd heb maar:
- 2 ssd's
- 1 hdd
- 1 ventilatortje
- radeon hd7950 van msi
- verder geen rare fratsen

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-11 15:35
Ik heb geen idee wat Delta power is, maar ik zou sowieso een andere voeding er in zetten. Ook het gebruik van adapters voor stroom wordt ik een beetje kriebelig. Die dingen zijn nogal vatbaar voor het doorbranden (met de mogelijkheid dus dat het alles in je PC stuk maakt). Dus kort, kijk naar een nieuwe voeding, eentje die in de basis al aan jouw eisen voldoet.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zit even te kijken op het grote boze internet, kan niet direct iets bij AMD, maar volgens CNet en Amazon is minimaal 500W vereist:

https://www.cnet.com/prod...adeon-hd-7950-3-gb/specs/

https://www.amazon.com/Gi...R795WF3-3GD/dp/B007581QHG

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 21:01
Als het een HP Z4xx of een Z2xx is, ... Als je daar een videokaart bij koopt die 2 * PCI-E's power nodig heeft krijg je bij die videokaart ook een verloopje. Zou er ook niet al te moeilijk over doen. Alles gewoon stevig in elkaar drukken en gaan. Nieuwere versie's van deze machine hebben standaard 2 * PCI-E's op dezelfde voeding.

• bengrootde93
BMW_Gizzmo schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:03:
Als het een HP Z4xx of een Z2xx is, ... Als je daar een videokaart bij koopt die 2 * PCI-E's power nodig heeft krijg je bij die videokaart ook een verloopje. Zou er ook niet al te moeilijk over doen. Alles gewoon stevig in elkaar drukken en gaan. Nieuwere versie's van deze machine hebben standaard 2 * PCI-E's op dezelfde voeding.
Ah kijk goed om te weten!
Het betreft inderdaad een HP Z210.
Ik ga het maar proberen denk ik!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Precies zolang het niet gaat zitten jutteren kan er niks fout gaan, en webshops geven altijd een te zware voeding als voorstel. Wilt niet zeggen dat het nodig is. Een degelijke 400Watt voeding verkies je altijd boven een waardeloze 500 Watt

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

bengrootde93 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:05:
[...]

Ah kijk goed om te weten!
Het betreft inderdaad een HP Z210.
Ik ga het maar proberen denk ik!
Op eigen risico, zoals gezegd (en zie het ook bij AMD nu) dat 500W word aangeraden voor die videokaart.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• bengrootde93
Slavy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:06:
[...]

Op eigen risico, zoals gezegd (en zie het ook bij AMD nu) dat 500W word aangeraden voor die videokaart.
Altijd op eigen risico toch? ;)

Ik ga het spul vanavond aansluiten, en laat dan wel weten hoe het gegaan is.

Bedankt voor de reacties iedereen

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:30
Die 'aanbevelingen' zijn ontzettend hoog, vooral omdat er nog wel eens mensen zijn die een of ander B-merk prutvoeding kopen die maar de helft van het opgegeven wattage continue kan leveren. Ik ben niet bekend met die PSU die je nu hebt, ik herken het niet als merk. Ik zou toch wel even zoeken naar wat reviews op het internet of die voeding wel een beetje betrouwbaar is. Een brakke voeding kan je hele PC meesleuren naar de bodem van de Marianatrog.

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Een brakke voeding kan je PC kapot maken ja. Maar er word nu net gedaan dat als je PSU te weinig vermogen levert je pc per definitie naar de tering gaat (sorry voor de woordkeuze).

Wat er wel kan gebeuren:
-90% van de keren: Je pc valt uit bij Heavy load (dus op het moment dat er te weinig vermogen geleverd wordt)
-10% van de keren: Als je PSU wat ouder is en hij gaat vol vermogen leveren wil er nog wel iets kapot gaan in de voeding 9/10 zijn het de condensatoren/ Zekeringen in je psu branden door. PSU's van goede merken zouden niet zomaar je pc mollen.

PSU van TS levert genoeg vermogen mits het een degelijk merk is. (Ken het merk zelf niet)

400 watt is gewoon genoeg voor dit systeempje

[ Voor 7% gewijzigd door PaRaDoX4 op 21-12-2016 11:36 ]

• bengrootde93
Het is een compleet HP Systeem, de voeding hoort daar dus bij. Het is een pc ooit bedoeld voor de zakelijke markt.
HP geeft ook aan dat het een 80 plus gold gecertificeerde PSU is.

Dan mag ik er toch vanuit gaan dat het een degelijke voeding is? Of kan dat alsnog prut zijn?

edit:
http://deltapsu.com/about-us/deltapsu-power-supply-unit
lijkt dus wel van een gerenommeerd bedrijf te komen.

[ Voor 17% gewijzigd door bengrootde93 op 21-12-2016 11:37 ]

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

bengrootde93 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:36:
Het is een compleet HP Systeem, de voeding hoort daar dus bij. Het is een pc ooit bedoeld voor de zakelijke markt.
HP geeft ook aan dat het een 80 plus gold gecertificeerde PSU is.

Dan mag ik er toch vanuit gaan dat het een degelijke voeding is? Of kan dat alsnog prut zijn?
Een voeding van een kantoor pc hoeft niet veel te doen natuurlijk. Dus deze voeding zal niet of nauwelijks full load gedraaid hebben. Dit weten ze bij Dell ook. Dus het zou (let op: speculaties) zo maar kunnen dat er een wat goedkopere voeding in zit.

ik zeg google wat rond.

EDIT: bovenstaand linkje bekeken. Ik zou het wel aandurven. niet meteen stress-testen, ook niet gaan overclocken. Ook zie onderstaand

[ Voor 8% gewijzigd door PaRaDoX4 op 21-12-2016 11:44 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 16:33
Eventueel zou je in: Voeding advies en informatie topic - Deel 33 kunnen rondkijken/vragen, daar zitten de experts mbt deze vragen ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 21:01
Heb hier wel eens een kapotte voeding gehad in een HP Z4xx of HP Z2xx (we hebben een kleine 300 machines dus zo gek is dat niet). Er is nog nooit een moederbord of wat dan ook gesneuveld door een kapotte voeding. Wel eens een voeding gehad die uit ging door hitte overlast (PC's ingebouwd in papier om het een naam te geven), af laten koelen, daarna deed 'ie het gewoon weer.
Is het trouwens een desktop of tower model? Bij een tower model zou ik het gewoon proberen, bij een desktop kon je wel eens wat koelingsproblemen krijgen. Die desktop waarschuwt je voor te veel warmte door z'n case fan vol aan te zetten. Geloof mij daar komt lucht uit.

[ Voor 21% gewijzigd door BMW_Gizzmo op 21-12-2016 11:55 ]

• bengrootde93
BMW_Gizzmo schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:53:
Heb hier wel eens een kapotte voeding gehad in een HP Z4xx of HP Z2xx (we hebben een kleine 300 machines dus zo gek is dat niet). Er is nog nooit een moederbord of wat dan ook gesneuveld door een kapotte voeding. Wel eens een voeding gehad die uit ging door hitte overlast (PC's ingebouwd in papier om het een naam te geven), af laten koelen, daarna deed 'ie het gewoon weer.
Is het trouwens een desktop of tower model? Bij een tower model zou ik het gewoon proberen, bij een desktop kon je wel eens wat koelingsproblemen krijgen. Die desktop waarschuwt je voor te veel warmte door z'n case fan vol aan te zetten. Geloof mij daar komt lucht uit.
Ah goed om te weten!
Het betreft een tower model.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:30
Let ook even op de koeling... 1x120mm is misschien een beetje minimaal als je er een flinke warmtebron bijhangt

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Move naar OH, past daar een stuk beter.

Verwijderd

Er zijn verschillende uitvoeringen van de Delta DPS-400ab. Achter ab staat nog een aanvulling in het typenummer. Dat kan bijvoorbeeld 1A, 4A, 8A of 13A zijn.

• bengrootde93
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:23:
Er zijn verschillende uitvoeringen van de Delta DPS-400ab. Achter ab staat nog een aanvulling in het typenummer. Dat kan bijvoorbeeld 1A, 4A, 8A of 13A zijn.
ja dat is 13a in dit geval.

Ik had het verkeerde verloopstekkertje gekocht, dus heb het nog niet kunnen testen. Wordt vervolgt.

• bengrootde93
Ik heb de boel geinstalleerd, en het draait. ook GTA V voor langere tijd loopt lekker soepel op very high.

Alleen mijn PSU heeft last van coil whine, een hele hoge piep. Kan ik daar wat aan doen? Of moet ik dan toch aan een nieuwe psu?
Pagina: 1