Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi verbeteren Zyxel modem Telfort, access point?

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Ik zit ongeveer 10 meter van een Zyxel P-2812HNU-F1 ADSL modem van Telfort. Mijn computer is via Wifi met een Asus USB-AC56 stick verbonden met dit modem. Ondanks de korte afstand is de verbinding erg slecht. Mijn ping fluctueert ontzettend. Helaas is het niet mogelijk om mijn PC met een kabel aan te sluiten.

Ik heb nu tijdelijk een oud Linksys ADSL modem (de WAG160Nv2) in bridge modus met een netwerkkabel verbonden en recht naast het Zyxel modem gezet. De verbinding via Wifi is nu perfect! Helaas had dit Linksys modem altijd kuren (moet elke paar dagen gereset worden) en is er geen nieuwe firmware of alternatieve firmware om dit probleem te verhelpen. Ik zoek nu dus eigenlijk een vervanger voor deze oude Linksys.

Automatisch opende ik de pricewatch om op zoek te gaan naar een ADSL model met goede Wifi. Maar ik kan niet het hele Zyxel modem vervangen (ook de TV en telefonie gaat via het modem). Dus ik vroeg me af of ik niet gewoon een access point nodig heb? Ik heb nog nooit een access point gebruikt. Dus ik vroeg me af of ik op de goede weg zit. Ik wil het apparaat iig met een korte kabel met het modem verbinden en alle Wifi dingen laten regelen. Waar moet ik dan op letten? Welke merken zijn dan aan te raden?

Ik zag bijvoorbeeld deze Ubiquiti, maar dat is waarschijnlijk nogal overkill. Wel is het zo dat ik liever 10 of 20 euro meer uit geef en meteen helemaal klaar te zijn, dan nog 6 maanden kloten met het wifi :). Maar aan de andere kant zoek ik slechts iets wat een oude Linksys uit 2009 kan evenaren.

Apparaten die op het wifi komen;
- 1 PC die intensief van het wifi gebruik zal maken (games, films stream, etc...) (liefst via 5Ghz)
- 1 Laptop voor kantoor taken
- 1 Ipad
- 2 Mobiele telefoons

Het huis heeft 2 verdiepingen en het modem/access point staat in de meterkast op de begane grond. De PC en laptop staan op de eerste verdieping.

~ Mijn prog blog!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt inderdaad een AP nodig en veruit de beste optie voor bescheiden budget wordt door KPN/Telfort zelf geleverd:
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Oslik blyat! Oslik!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:24
De ubiquiti is een toppertje maar als je de functies niet gebruikt zwaar overkill voor je netwerk.

Wil je voor een simpele oplossing gaan ? Dan raad ik net zoals hierboven de kpn/telfort WiFi versterker aan voor 49 eurotjes.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, Ik heb dezelfde modem en krijg niet niet de volledige internetsnelheid via de wifi. Bekabeld bijna 10mbit hoger overweeg daarom ook een wifi-accespoint.
Ik wel goede ontvangst maar matige snelheid.
Wifi router wel op gunstiger kanaal gezet maar dit levert niet meer snelheid op.
Ik hoop hierdoor ook met van connectieproblemen met de chromecast af te zijn.

Groet Tjeerd

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:30
dion_b schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:51:
veruit de beste optie voor bescheiden budget wordt door KPN/Telfort zelf geleverd:
Ik heb dezelfde zyxel router/modem als de topicstarter van Telfort en ook dit arcadyan AP gekocht.
Enorme verbetering, sowieso al doordat je de 5ghz band erbij krijgt. Dat is vaak de grootste verbeterslag die je kunt maken.
Wifi op de zyxel heb ik helemaal uitgezet.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jan-man schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:03:
De ubiquiti is een toppertje maar als je de functies niet gebruikt zwaar overkill voor je netwerk.

Wil je voor een simpele oplossing gaan ? Dan raad ik net zoals hierboven de kpn/telfort WiFi versterker aan voor 49 eurotjes.
Heel concreet over verschil met UniFi: de ruwe WiFi specs van de Arcadyan zijn gelijk aan de UniFi AC Pro, dus beter dan de AC Lite (3x3 MiMo vs 2x2, en verder erg vergelijkbaar presterende WiFi chips, BCM4360 bij Arcadyan, QCA9880 op de AC Pro)

Alle meerwaarde van UniFi komt van de managementfunctionaliteiten zodra je meerdere AP's hebt staan. Dan heb je er duidelijk wat aan. Bij een enkele AP moet je diep in VPN's zitten voordat je iets hebt wat alleen op de UniFi kan. Dat is hier niet aan de orde, dus een UniFi zou weggegooid geld

Oslik blyat! Oslik!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Wat is een ongeveer vergelijkbaar alternatief voor die van Telfort? Lijkt me fijn om er eentje te kopen die net branded is zodat je nog wat langer firmware kunt updaten e.d. :).

~ Mijn prog blog!

• MTV DNA
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 19:34
Bij ons op zolder is de wifi ontvangst ook erg slecht. De router is volgens mij best prima (een Asus RT-N66U), maar hij staat op de benedenverdieping en dat is gewoon te ver weg. We hebben al eens een wifi-repeater geprobeerd, maar dat haalde niet veel uit. Er ligt wel een netwerkkabel naar de zolder, die wil ik dus gebruiken om een access point op aan te sluiten.
dion_b schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:51:
Je hebt inderdaad een AP nodig en veruit de beste optie voor bescheiden budget wordt door KPN/Telfort zelf geleverd:
Het is me niet helemaal duidelijk hoe deze nou precies werkt. Kan ik hem aansluiten via ethernet zodat hij altijd een goede verbinding heeft, of krijgt deze zijn signaal ook draadloos?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hij kan als repeater werken, maar daar word je hoogstwaarschijnlijk niet vrolijk van. Je kunt hem veel beter gewoon als (via Ethernet) bedrade AP inzetten.

Oslik blyat! Oslik!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Misschien kan TS het probleem van de Linksys omzeilen door deze elke nacht te rebooten met een timer op de contactdoos.

d:)b :henk d:)b

Pagina: 1