• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:19
Beste tweakers,

Ik heb afgelopen zomervakantie eind juni tot begin juli een week een auto gehuurd op Cyprus bij Sixt. Alles was prima gegaan en geen problemen mee gehad.
Gisteren lag er een brief in de bus met priority en mijn naam, in deze brief zat de zogenoemde "sixt express card". Het ziet eruit als een credit card, mijn naam staat erop, het heeft een kaartnummer en bied vele voordelen (aldus sixt). Het enige was mij totaal niet aanstond was het feit dat dit ding zonder mijn toestemming is gekoppeld aan mijn credit card en mijn persoonlijke gegevens. Ik heb hierop direct sixt gebeld en meegedeeld dat ik het ding niet wil en hem geblokkeerd/verwijderd wil zien, dit heeft sixt gedaan en ik heb de kaart verknipt, maar ik vind het belachelijk dat het op deze manier moet gaan.

Mijn vraag is eigenlijk mag een bedrijf waar ik een betaling met een credit card heb gedaan, zonder mijn toestemming, mijn creditcard en persoonlijke gegevens aan een pasje koppelen waarmee iedereen vervolgens een auto zou kunnen huren?

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:00

GforceNL

Out of memory....

Wat stond er in je huur contract waar je je hand tekening onder hebt gezet? Waarschijnlijk heb je zelf toestemming gegeven zonder dit te beseffen.

<Zinloze tekst hier>

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24
Pasje van sixt stelt niet zo veel voor.
Je moet altijd nog legtimatie tonen and creditcard swipen. Het scheelt met invullen van je klantgegevens.

• timmert26
GforceNL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:18:
Wat stond er in je huur contract waar je je hand tekening onder hebt gezet? Waarschijnlijk heb je zelf toestemming gegeven zonder dit te beseffen.
Het huurcontract heb ik inmiddels niet meer dus ik kan het helaas niet nakijken.

• Khayma
  • Laatst online: 13:47
timmert26 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:38:
[...]

Het huurcontract heb ik inmiddels niet meer dus ik kan het helaas niet nakijken.
Dan is het moeilijk om de vraag te beantwoorden of dit mag of niet. Als jij daar toestemming voor hebt gegeven dan lijkt het mij logisch dat het mag.

• timmert26
Khayma schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:05:
[...]

Dan is het moeilijk om de vraag te beantwoorden of dit mag of niet. Als jij daar toestemming voor hebt gegeven dan lijkt het mij logisch dat het mag.
Dan nog lijkt mij 6 maanden na dato wel erg lang?

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28

Kheos

FP ProMod
timmert26 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:01:
[...]

Dan nog lijkt mij 6 maanden na dato wel erg lang?
hoezo dan nog? als in het contract staat "6 maanden na dato" en jij tekent, wat is dan precies het probleem?

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Khayma schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:05:
[...]Dan is het moeilijk om de vraag te beantwoorden of dit mag of niet. Als jij daar toestemming voor hebt gegeven dan lijkt het mij logisch dat het mag.
Helemaal niet moeilijk.

Algemene voorwaarden zijn in veel gevallen veredeld wc-papier.

Klinkt cru, maar er zijn te veel bedrijven die zich achter het idee schuilen dat er een handtekening is gezet.

Naar algemeen geldende maatstaven is het ongebruikelijk om een extra kredietmiddel af te sluiten bij het huren van een auto. Dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar dan moet dat apart geregeld worden.

Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat het om een geactiveerde kaart gaat,
dan moet je dat doorsturen naar AFM,
en daarnaast bij radar en consumentenbond je vraag voorleggen. Die houden wel van grote bedrijven die een scheve schaats rijden.
Pagina: 1